Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om dette irriterer meg eller om jeg synes det er mer sært, men hva skjer med å praktisere to intervjurunder og med case på intervju nr 2 som skal løses muntlig og skriftlig på en 40%stilling som varer i kun 1 mnd, i sykehjemsetaten? 🤔 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (14 timer siden):

Jeg vet ikke om dette irriterer meg eller om jeg synes det er mer sært, men hva skjer med å praktisere to intervjurunder og med case på intervju nr 2 som skal løses muntlig og skriftlig på en 40%stilling som varer i kun 1 mnd, i sykehjemsetaten? 🤔 

Det kan vel hende de tar høyde for at stillingen forlenges og evt. kan bli fast til slutt. Og at de derfor kjører en så grundig intervjuprosess som med andre stillinger? (vill gjetting fra min side)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (49 minutter siden):

Det kan vel hende de tar høyde for at stillingen forlenges og evt. kan bli fast til slutt. Og at de derfor kjører en så grundig intervjuprosess som med andre stillinger? (vill gjetting fra min side)

Nope. Kun 1 mnd. 

Lenke til kommentar

Køsystemet hos politihuset på Grønland irriterer meg. Jeg kom presis og møtte i tillegg opp 10 min før min bestilte tid. Fikk beskjed om at det var 45 min forsinkelse fra min oppsatte tid.. Men i stedet tall i stigende rekkefølge (som på apotek og på posten) så var det bare forskjellige bokstav og tallrekker i ulogisk rekkefølge, så du er nødt til å vente inne hele veien og følge med skjermer. Var så mye folk, og folk sto jo i veien for skjermene også.. Hvis tallene hadde vært i en mer logisk stigende rekkefølge hadde jo det vært mer praktisk. Hvorfor har politiet dette systemet? Tenker dette må være veldig upraktisk for de som kjører bil til en pass/ID-avtale.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opplevde det samme på tirsdag. Møtte opp 17:50 til time 18:00. Fikk kølapp A944. Ser opp på skjermen til avlukke 2 og ser: A139. Fikk smålyst til å bare gå, men pass må man ha. Etter en time fikk jeg komme inn i avluket. Når folk bestiller time for å bestille pass og ID-kort til hele slekta si, så kan de heller ordne sånn at nestemann (og de etter) slipper å vente en time eller to ekstra. Avlukkene burde være forbeholdt de med maks to bestillinger.

Fikk også beskjed av lufthodet bak plexiglasset at førerkort ikke lenger er gyldig legitimasjon i Norge, og at kun nasjonalt ID-kort og pass er tillatt. Merkelig at det eneste jeg finner om dette, er at førerkort ikke lenger er gyldig som legitimasjon der man skal ha utdelt tilgangskort eller -kode med utvidet sikkerhet (helsevesen/offentlig sikkerhet).

Hver gang jeg møter politiet synker respekten jeg har for de. Det virker som de har gjort sport, eller har seksuell nytelse, i å være så lite kompetente som mulig.

Endret av Dragen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dragen skrev (7 minutter siden):

Opplevde det samme på tirsdag. Møtte opp 17:50 til time 18:00. Fikk kølapp A944. Ser opp på skjermen til avlukke 2 og ser: A139. Fikk smålyst til å bare gå, men pass må man ha. Etter en time fikk jeg komme inn i avluket. Når folk bestiller time for å bestille pass og ID-kort til hele slekta si, så kan de heller ordne sånn at nestemann (og de etter) slipper å vente en time eller to ekstra. Avlukkene burde være forbeholdt de med maks to bestillinger.

Fikk også beskjed av lufthodet bak plexiglasset at førerkort ikke lenger er gyldig legitimasjon i Norge, og at kun nasjonalt ID-kort og pass er tillatt. Merkelig at det eneste jeg finner om dette, er at førerkort ikke lenger er gyldig som legitimasjon der man skal ha utdelt tilgangskort eller -kode med utvidet sikkerhet (helsevesen/offentlig sikkerhet).

Hver gang jeg møter politiet synker respekten jeg har for de. Det virker som de har gjort sport, eller har seksuell nytelse, i å være så lite kompetente som mulig.

Ja, jeg har jo dessverre mye negativ erfaring med politiet selv så jeg kan virkelig føle med deg. Jeg har fått god støtte fra enkelte i politiet ifbm med saken min, og hun som hjalp pass/ID-kontoret igår var behjelpelig. Men bortsett fra dette så har ikke opplevelsen min med politiet ikke vært hyggelig, og jeg kjenner så mange som heller ikke har noe god opplevelse. Var ubehagelig å skulle være låst til å møtte vente innendørs når det var såpass mange folk og jeg ikke visste om jeg kunne ta meg en tur ut i mellomtiden, pga køsystemet. Ser mange klager over køsystemet så jeg ville jo gjort ting litt annerledes her for å gjøre det enklere for folk.

Angående Nasjonalt ID kort/pass så fikk jeg vite fra apoteket at grunnen til at dette kun fremover vil være gyldig ID, er på grunn av sikkerhet. Ser jeg på mitt gamle bankkortet og sammenligner med pass/ID jeg ordnet igår, forstår jeg hvorfor. Frem til jeg mottar pass og ID sa heldigvis apoteket at de ikke ville nekte meg utlevering av medisiner om jeg tar med gamle bankkortet (fikk nylig nye bankkort u/bilde mht til at DNB flyttet meg over i et annet kundeprogram da de senket øvre aldersgrensen for DNB Ung). 

Angående samme tema irriterer det jo forresten meg litt at det tar lang tid å produsere disse ID og passene.  Og for evt folk der ute som har lyst til å kommentere: "ja, men nå er mange som vil ut å reise, du burde ha planlagt bedre, du må forstå at det er høyt trykk nå" så er jo engang slik at når man har mye annet å deale med i livet sitt, som for min del har vært å komme meg gjennom traumebehandling, søke jobb osv tatt fokuset mitt, gjort at det å planlegge fremover og ha oversikt over endringer i samfunnet vært vanskelig, og jeg måtte uansett komme såpass langt i behandlingen til at jeg klarte å møte opp hos politiet, da jeg dessverre har en del traumeminner i sammenheng med politiet (sist gang jeg var der var ifbm med saken min og jeg var vanvittig traumatisert på det tidspunktet).

Lenke til kommentar
Dragen skrev (22 minutter siden):

 

http://www.apotek.no/nyhetsarkiv/aktuelt-om-apotek/hva-er-gyldig-legitimasjon-på-apoteket

Saken er fra september, så hvis du har noe som er på den lista så er du safe.

Jepp, jeg har et bankkort med bilde. Det går teknisk sett ikke ut før i november neste år, men har fått nye kort som da er uten bilde. Kontaktet mitt lokale apotek, og de sa at det gikk helt fint å vise til mitt gamle bankkort m/bilde selv om det ikke lenger er i bruk (de har nok forståelse for at det er liten overgangsfase, og at det er litt ventetid på å motta ID/pass) 

Lenke til kommentar

Folk som tar mobilen min ut av hendene mine mens jeg er opptatt med med min egen mobil og begynner å google på min mobil, når deres egen mobil ligger rett ved siden av, irriterer. Samme person blar også gjennom bildene mine uten at jeg har sagt ifra at det er greit.

Jeg blir så satt ut av denne oppførselen så jeg klarer jo ikke å reagere med å si ifra at det ikke er greit heller fordi jeg blir så sjokkert. 🙃

Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (1 time siden):

Jeg har lyst til å si ifra, men blir så overrumplet hver gang det skjer

Det er bare en ting å gjøre, ta mot nok til deg til å si fra. I utgangspunktet ser det rart ut at du finner deg i dette. Men tenker meg at det er en type sosiale situasjoner e.l., der stemningen er sånn at det forventes  på et vis at man godtar visse ting. Tror jeg skjønner.
I slike tilfeller, har min metode vært, og ta en ordntlig gjennomgang med meg selv, for å analysere og innstille meg på hvordan jeg skal takle det når det skjer igjen. Typisk er, at når jeg først finner løsningen på det og er klar for det, så skjer det ikke mer. Som om de skulle ha luktet hvordan du har funnet ut å reagere. Da kan det også irritere, at jeg  ikke får sjansen til det jeg hadde sett fram til å gjøre, når selvtilliten for det var på plass. Der er noen slike fenomener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (4 timer siden):

Jeg har lyst til å si ifra, men blir så overrumplet hver gang det skjer.

At man kan bli perpleks av andres oppførsel er naturlig, men du sier jo her "hver gang det skjer", så du har jo god tid å samle deg og finne ut hva du skal si når det skjer igjen, eller at du tar det opp før det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du forstår riktig, Delvis. Jeg føler at jeg blir sett på som merkelig og at jeg har noe å skjule om jeg sier nei eller "jeg liker ikke at du rører mobilen min" og at jeg ødelegger stemningen. Dessuten er det en type relasjon som verker er nært eller ukjent, men noe i mellom, og de situasjonene sliter jeg med å si ifra. Jeg sier tydelig ifra om noe ukjente eller nære gjør noe jeg ikke synes er greit. Er noen ting jeg klarer å si ifra om til henne, men ikke alt, som dette.  Prøver å bli bedre, prøver å finne ut av hvordan jeg kan ta det opp på en grei og naturlig måte :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dagsrevyen
I dag – Krigen i Ukraina

Da skal jeg ikke se. Vil høre om alt annet enn Ukraina og folk som har forvillet seg inn i snøskred. Teknologien har kommet langt nok til at det burde ha vært mulig å huke av tema man ikke vil høre om. Del nyhetene inn i avsnitt som kan utelates ved avspilling, så slipper folk å høre om ditt og datt.

Ukraina
 Aldri vis dette igjen

Det gjentas gang på gang at folk skal holde seg unna skredterreng, men folk går inn likevel. Det går skred daglig, liv går tapt og mannskaper må ta på seg oppdrag som burde ha vært unødvendig.

Sport bør flyttes til eget program slik det var i gamle dager.

Værvarselet kommer fortløpende inn på mobilen, altså overflødig for de fleste. Drit i å nevne været med mindre det er ekstremvær på gang.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (5 timer siden):

Da skal jeg ikke se. Vil høre om alt annet enn Ukraina og folk som har forvillet seg inn i snøskred. Teknologien har kommet langt nok til at det burde ha vært mulig å huke av tema man ikke vil høre om.

Ser aldri Dagsrevyen direkte/i sin helhet. Er sånn Nett-tv er effektivt, det er lett å slå opp programmet litt senere, og så klikke framover og forbi sånt som ikke intresserer. Må bare ikke klikke for langt om gangen, sånn at du går glipp av noe. Gjør det samme med en del andre programmer også.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (På 23.3.2022 den 19.57):

Ja aldri opplevd det? Har jeg mange ganger. De ser du har en litt stor seddel, så beveger de armen i en langsom bue mot den, tar den forsiktig med to fingre, og sier med et fornemt uttrykk og tonefall: "takk skal du ha".

DlPR.gif

Hello gorgeous

Lenke til kommentar
Skurupu skrev (På 23.3.2022 den 12.52):

Hvorfor må taxi-sjåfører alltid ha den nyeste Mercedesen? Prisen på bilen går ut over prisen kundene betaler.

Jeg som kunde er da helt likegyldig til om jeg blir kjørt rundt i en Mercedes eller en KIA.

Taxifolkene klager over markedet, men gjør ikke akuratt mye selv for å prøve å endre det. De satser kun på sutring til politikerne som løsning.

overformynderiet sier jo nei til uber 😕

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...