Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Danielzu skrev (25 minutter siden):

Eksisterer det enda? Lolz

Tydeligvis.

.,. skrev (20 minutter siden):

Vel, slike PUA imponerer jo de som kjøper deres tjenester. Tror ikke de imponerer noen andre. 

Haha, nei, det er akkurat det. Det kræsjet skikkelig for min del. 

Fikk lyst til å spørre om han var sosialt tilbakestående, men tenkte at jeg det var kanskje litt unødvendig frekt av meg å si, så holdt kjeft og sa "hyggelig å hilse på deg, men nå må jeg gå" før jeg himlet med øynene og stakk vekk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dagbladet

Ordet "sjokk" er en gjenganger. Av ren kjedsomhet har jeg daglig søkt på hvor mange ganger de bruker ordet sjokk på sin forside. Snittet ligger på omtrent seks overskrifter daglig. 

Nå har de i tillegg begynt å pryde videoene sine med store engelske bokstaver av type BREAKING

Eksempel:
image.png.e4eba1825420612888017930438a487e.png

Altså.... Dette er jo fra gammelt av, der nyhetssendinger avbrøt oridinære tv-sendinger på lineær-tv der de sa: "Vi avbryter denne sendinger for å melde om at...." Like spennende hver gang. 

Men hva er det egentlig Dagbladet avbryter. Siden de har "breaking" news. Hva bryter de? (Som er den direkte oversetningen?)

Og hvorfor alle disse engelske ordene. Hva er galt med ordet nyheter? Hvorfor må de bruke NEWS? 

PS: VG har bare en "sjokk" overskrift. 

Lenke til kommentar

Breaking news har ikke noe med sjokk å gjøre. Det er en nyhetsreportasje om en pågående sak. Eventuelt ferskere eller mer interessant enn de nyhetene som først var forberedt.

Quote

If, after the plate was cast, an error was found, or a new important story came in, a new plate would have to be created. The old plate, now useless, would be broken up. Hence, breaking news.

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (10 timer siden):

Breaking news har ikke noe med sjokk å gjøre. Det er en nyhetsreportasje om en pågående sak. Eventuelt ferskere eller mer interessant enn de nyhetene som først var forberedt.

 

Det var ikke det jeg skrev heller. Jeg skrev ikke at det var sammenheng mellom breaking news og sjokk. Jeg skrev "i tillegg".

Jeg er også uenig i din tolkning av "Breaking news".

image.png.256a322f940bb0b623256567c9cde71b.png

https://en.wikipedia.org/wiki/Breaking_news

Lenke til kommentar

Vi har en plass ved et vann som er tilgjengelig for alle og er veldig idyllisk og rolig i påsken. Vi pleier å dra hit med stol og bord når det er fint vær og slappe av.

Det har vært forbud mot bål siden 15. april og det er nå også båndtvang. Likevel er det minst 5-6 brunsvidde flekker med hlavbrent søppel i bålet - som ikke var der i går (vi drar innom hver fridag med fint vær). Alt fra batterier til alskens tull ligger halvbrent i askegropene.

Etter å ha slått oss ned og sittet i 15min kommer en barnefamilie med 3 barn. De kommer bærende på en sekk ved og har 2 store polarhunder gående løse.

Vi prøver å snakke med dem men de snakker ikke norsk. Virker å snakke polsk. Forklarer på engelsk at man må ha hund i bånd nå og at det ikke er lov å tenne bål utenom angitte bålplasser mellom følgende bålplasser. Peker også på et skilt hvor de har tekstet alt dette på både norsk, engelsk og ja polsk. Dette blåser de i og kona oppfører seg ufint. Kona mi blir da litt oppgitt og sier bestemt "Det er båndtvang her, vi har en liten hund i bånd som ikke er så glad i 2 svære som kommer løpende bort, i tillegg er det hekkende fugler i området".  I forkant av dette har jeg også gått i mellom en annen hund som var på badetur og fikk stoppet den før den kom bort til oss. Eieren tok den i bånd med en gang.

Mannen fra det polske paret tar opp mobilen fra litt avstand og tar bilder/filmer oss. Jeg blir sittende å se på for å finne ut hvorfor vi er så interessante. Etter en stund går han bort parkeringen og går rundt bilen bilen vår og tar bilder. 

Jeg tenker at "ok, de skal ikke få forsure en koselig dag i flott vær" så jeg ber kona om å glemme det den siste halvtimen vi skal være der.

Når vi omsider drar så sørger vi for å ta bilde av deres skilter. Mannen følger med og jeg ser over bilen at han ikke har ripet opp noen plass mens han gikk rundt og inspiserte den.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

WTF driver Pizzabakeren med og setter hjemlevering 295 (!!) kr for knapt 3,5 km / 10 min levering? Inb4 "pics or didn't happen", joda, screenshot vedlagt. Vet ikke om det er pga påske eller noe, men søren meg frekt å sette hjemlevering til mye høyere pris enn selve pizzaen med tilbehør. Hadde lyst på en kebabpizza i dag, men da går heller pengene til Peppes og samtidig sparer over 150 spenn.

Og vennligst, dette er bare rant om pris, så ikke start noe diskusjon om best og dårlig da det er personlig smak og behag. Jeg liker begge to og bryr meg døyt om hva andre mener om dem.

pizza.JPG.32523f5e297ff93ea09702076634536d.JPG

Lenke til kommentar

Private bomveier eller parkering med automatisk skiltavlesning hvor du må betale på nett innen 48 timer, ellers får du regning i posten og det blir opptil tre ganger så dyrt. Jeg tar min del av skylda for at jeg glemte det, men det skulle aldri vært slik i utgangspunktet. Det koster for faen ikke 100 kroner å sende ut ei regning. 

Lenke til kommentar

At NRK Dagsrevyen ikke nevner et pip om de høydramatiske hendelsene som skjer i Sverige, bare fordi de er redde for at Frp da får mer oppslutning.

Edit: Ja nå ble det likevel nevnt litt i dag, selv om de ikke sa det til å begynne med. Det er bra de kommer seg, i går ble det ikke nevnt i det hele tatt.

Endret av Delvis
  • Liker 5
Lenke til kommentar
3 hours ago, Delvis said:

At NRK Dagsrevyen ikke nevner et pip om de høydramatiske hendelsene som skjer i Sverige, bare fordi de er redde for at Frp da får mer oppslutning.

Ikke sett dagsrevyen de siste dagene, men opptøyene i Sverige har vært toppsak på nrk.no både i går og i dag så det blir noe merkelig å skulle fremstille dette som en dekningsoperasjon fra NRK.

Med tanke på hva som skjer ellers i verden for tiden, så blir det også noe merkelig å mene at det som skjer i Sverige skulle være viktig nok til at f.eks situasjonen i Ukraina skulle nedgraderes for å rapportere om en gjeng idioter som demonstrerer i Sverige.

Endret av Zork
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Zork skrev (13 minutter siden):

Ikke sett dagsrevyen de siste dagene, men opptøyene i Sverige har vært toppsak på nrk.no både i går og i dag så det blir noe merkelig å skulle fremstille dette som en dekningsoperasjon fra NRK.

Med tanke på hva som skjer ellers i verden for tiden, så blir det også noe merkelig å mene at det som skjer i Sverige skulle være viktig nok til at f.eks situasjonen i Ukraina skulle nedgraderes for å rapportere om en gjeng idioter som demonstrerer i Sverige.

Det er greit. Det var noen i går som bemerket det, og var overbevist om grunnen. Selv om jeg så at det sto på NRK.no.
Men det var likevel i underkant lite nevnt i dag også, da det er en ganske stor hendelse i et naboland. At Ukrainakrigen trengte nedgraderes av den grunn, er selvfølgelig bare  tull. Der var nok av andre langt mindre viktige saker som kunne vike, så det var ingen plassmangel. Så jeg tror nok det har blitt holdt bevisst i selve Dagsrevyen, som jo en storpart av befolkningen følger. Så at der er noe i det, er jeg ikke i tvil om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Delvis said:

Så jeg tror nok det har blitt holdt bevisst i selve Dagsrevyen, som jo en storpart av befolkningen følger. Så at der er noe i det, er jeg ikke i tvil om.

Hvordan fungerer logikken her? En kan ha mange meninger om hvilke saker som skal fremheves, men opptøyene i Sverige er toppsaker i alle de ledende nettavisene (også NRK) for tiden så en skal være svært selektiv blind for å hevde at dette ikke dekkes godt nok.

Hva er det dere tror NRK forsøker på her? Jeg tok en rask titt innom lørdagsrevyen for å sjekke nå, og en av de andre toppsakene de hadde var om svenskehandel. Nå kan jeg forsåvidt være enig i at opptøyene i Sverige nå burde fått plass før en sak om svenskehandel, men det fungerer uansett dårlig å forsøke å vinkle det mot FRP all den tid svenskehandel er en av FRPs fanesaker og frp-politikere som talte mot norsk avgiftsnivå var en sentral del av saken.

Så NRK fronter en av FRPs fanesaker, med fyldig dekning av deres politkere, for å skjule en annen sak hvor FRP muligens kan score poenger? Samtidig som de gir også den saken fyldig dekning i de kanaler (nettet) hvor folk flest faktisk følger med?

Dette er bare konspiratorisk vås.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Zork skrev (25 minutter siden):

Dette er bare konspiratorisk vås.

Vil først bare bemerke, at det ikke var mitt påfunn, det var andre som begynte med det.

Men vi kjenner slike tendenser fra "ARK" tidligere, så jeg er ikke så sikker. Ingen big deal da, jeg er ikke så enig med Frp i dag som jeg en gang var, selv om det har blitt en viss rekyl i senere tid.
Og så er det forskjell på en uskyldig sak som Svenskehandel,  og det som forbindes med uttrykket "Svenske tilstander" og de mer opphetede debatter som kan bli rundt det, innvandring, Islam osv.
Noe de fleste partier unntatt Frp ønsker å dempe ned, og som NRK nok ser sin plikt i å hjelpe dem litt med. Det ligger nok noe der.
Ikke så mange allmenne leser særlig på nrk.no, mens langt flere blir påvirket av Dagsrevy sendingene. Så her trikses det trolig litt fra nrk's side, for å gardere seg, jfr "jo men vi har skrevet om saken på nrk.no". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
53 minutes ago, Delvis said:

Men vi kjenner slike tendenser fra "ARK" tidligere,

ARK finnes ikke. Det er nok en konspirasjonsteori - denne oppfunnet av en av de mest skadelige politikerene vi har hatt her i landet.

Hadde opphavsmannen til "ARK" fått det som han ville, så hadde vi blant annet, i praksis gitt bort vår oljerikdom til USA. 

Carl I. Hagens vås er ikke noe en bør ta alvorlig - det gjelder både politikken hans og offerrollen han har gjort en karriere av å innta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...