Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

MDG kan lære mye av "De Grønne" i Tyskland. 

MDG: Urealistisk og ugjennomførbar tullepolitikk som får andre til å himle med øynene.
"De Grønne": Opptatt av åpenhet, ærlighet (ikke fjollete politikersvar) og dialog - med et realistisk utgangspunkt. 

Klima er viktig. Men MDG fremstår som noen hippier på en blomstereng som tripper på fleinsopp og lager sine egne fantasier av en realiteten som ikke engang er i nærheten av realiteten. Trist! For Norge kunne hatt godt av et realistisk og mer jordnært miljøparti.

2bj9uana5mb41.jpg?auto=webp&s=69b7abcabf

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klimahysteriet er tøys. I o-fagboka på 80-tallet stod det at havet skulle stige like høyt som postgirobygget, Jeg sjekket for 2 år siden der vi fortøyde båten om somrene for 30+ år siden. Havet står på samme nivå.

Miljøtiltak i Norge er like nyttig som å spare ei krone hvis naboen kaster en koffert med tusenlapper på sankthansbålet.

Realiteten i Norge er at vi trenger energi og utstyr for oppvarming og transport. Butikkene er ikke lenger der folk bor. De er i handelsparker utenfor by- og boligkjernen. Hvis man ikke vil kaste bort en hel dag på å bære hjem dagligvarer i stedet for å bruke under en time med bil inkludert kjøring og handling, så er det bare å gå på med rak rygg. Nordmannen trenger stadig mer og nytt utstyr for å jobbe effektivt, for yrkene er ikke lenger handel i gater og på hjørner eller den gamle trauste industribedriften, for den er lagt ned og produksjonen er flyttet til Sverige. Det kan like gjerne være produktivitet på kraftige arbeidsstasjoner i et kontor i hjemmet.

Endret av BadCat
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (4 timer siden):

Irriterer meg grundig at det skal være så j**lig vanskelig å finne filmer som er på svensk som f.eks. Ronja Røverdatter, med original tale. Gammel film, men alltid likt den, men på steder som Google Play er det kun norskdubba.

Det er merkelig av Google, for de har jo filmen. https://play.google.com/store/movies/details/Ronja_Rövardotter_Svenskt_tal?id=Zmg0CnnJPm4&gl=SE

Jeg ville kontakta kundeservice.

Lenke til kommentar
frohmage skrev (1 minutt siden):

Det er merkelig av Google, for de har jo filmen. https://play.google.com/store/movies/details/Ronja_Rövardotter_Svenskt_tal?id=Zmg0CnnJPm4&gl=SE

Jeg ville kontakta kundeservice.

Lisenser og sånt..

Samme grunn til at man kan finne filmer på Netflix USA, som ikke er på Netflix Norge.

De taper mer penger på region blokkering, enn om de ikke hadde hatt slik blokkering.
Jeg laster ned nesten alt som ikke er tilgjengelig på Netflix Norge (Som jeg har lyst å se..)

Lenke til kommentar
Myst skrev (4 minutter siden):

En forbaska flue har forvillet seg et sted i rommet og lager sporadisk bzz-lyder i 3 dager nå. Trodde de dustene hadde kort liv, men denne lever fortsatt. Klarer ikke å finne den heller.

Jeg hadde det samme. Trodde først det var en dårlig kontakt på en skjøteledning eller lignende. Så jeg gjorde "feilsøk" ved å trekke ut en og en kabel. Før jeg innså det var en jævla flue som hadde flyttet inn bak veggen. Varte vel en ukes tid. 

Lenke til kommentar

Jeg leter etter forgjeves Reisen til Melonia (Resan till Melonia) med Norsk tale. Originalen er på svensk, men har man først sett den på Kino med norsk tale den gangen for 3 tiår siden og litt til, så vil man gjerne se det igjen på Norsk for å få korrekt nostalgi.

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (5 timer siden):

Relatert til undertekster:

Irriterer meg grundig at det skal være så j**lig vanskelig å finne filmer som er på svensk som f.eks. Ronja Røverdatter, med original tale. Gammel film, men alltid likt den, men på steder som Google Play er det kun norskdubba.
Drit i å dubbe svensk, det forstår man da for pokker ganske greit.

https://tv.nrk.no/serie/ronja-roeverdatter/sesong/1/episode/1/avspiller

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, BadCat said:

Jeg leter etter forgjeves Reisen til Melonia (Resan till Melonia) med Norsk tale. Originalen er på svensk, men har man først sett den på Kino med norsk tale den gangen for 3 tiår siden og litt til, så vil man gjerne se det igjen på Norsk for å få korrekt nostalgi.

 

Jeg har inntrykk av at dagens unge ikke er så stødige i svensk som de på min egen alder (35). Vi vokste opp med veldig mye svensk på TV. Spesielt tegneserier og generelt barneserier. I dag vokser mann opp uten noen eksponering, med mindre man kjenner en svenske eller besøker sverige.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (5 timer siden):

Klimahysteriet er tøys. I o-fagboka på 80-tallet stod det at havet skulle stige like høyt som postgirobygget, Jeg sjekket for 2 år siden der vi fortøyde båten om somrene for 30+ år siden. Havet står på samme nivå.

Miljøtiltak i Norge er like nyttig som å spare ei krone hvis naboen kaster en koffert med tusenlapper på sankthansbålet.

Realiteten i Norge er at vi trenger energi og utstyr for oppvarming og transport. Butikkene er ikke lenger der folk bor. De er i handelsparker utenfor by- og boligkjernen. Hvis man ikke vil kaste bort en hel dag på å bære hjem dagligvarer i stedet for å bruke under en time med bil inkludert kjøring og handling, så er det bare å gå på med rak rygg. Nordmannen trenger stadig mer og nytt utstyr for å jobbe effektivt, for yrkene er ikke lenger handel i gater og på hjørner eller den gamle trauste industribedriften, for den er lagt ned og produksjonen er flyttet til Sverige. Det kan like gjerne være produktivitet på kraftige arbeidsstasjoner i et kontor i hjemmet.

Jeg tror det gjelder først når Grønlandsisen dumper ut i havet som jeg tror vi får oppleve..

Norge er jo heldige fordi vi ligger høyt over havet, tilogmed mange av, vel nesten alle våre havnebyer har også store høyder, som man lett kan flytte til om havet stiger.

Belgia, Danmark og Nederland og Venezia er ikke like heldige.

Om vi opplever Grønlandsisens kollaps, så må folk flytte fra disse stedene, som allerede idag er regulert med kanaler og diverse for å demme opp havet.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Skurupu said:

Jeg har inntrykk av at dagens unge ikke er så stødige i svensk som de på min egen alder (35). Vi vokste opp med veldig mye svensk på TV. Spesielt tegneserier og generelt barneserier. I dag vokser mann opp uten noen eksponering, med mindre man kjenner en svenske eller besøker sverige.

Det er ikke noe problem med den svenske. Jeg har bare lyst til å høre igjen den norske 32 år senere. Det hadde jeg for 10 år siden også.

Jeg tror dessverre ikke det ikke eksisterer med mindre det ligger noen filmruller og støver ned ett eller annet sted.
 

Quote

Norske stemmer

Henki Kolstad - Prospero
Anine Kruse - Miranda
Jacob Holmboe - Ferdinand
Karl Sundby - Ariel
Roy Bjørnstad - Caliban
Kim Haugen - William
Tor Stokke - Kaptein Juletrefot
Anne Marit Jacobsen - Kokka
Sverre Wilberg - Slusk
Sverre Hansen - Slask
Trond Brænne - Rormann

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Dragen skrev (53 minutter siden):

Nå har oppussingshus i Lillehammer bikket 5 000 000i takst.

Gleder meg til byen går konkurs.

 

Edit: Herregud, boligen har råte og svartsopp. Og dette vil de ha 5 mill for.

Prisene i Lillehammer har gått helt bananas... Et familiemedlem hadde en liten leilighet i et år eller to, 300.000 fortjeneste uten noe som helst av oppussing. Nå har det familiemedlemmet et hus de kjøpte for 4.000.000, bare pusset opp liten utleiedel og de tror huset kunne blitt solgt for nærmere 6.000.000

Lenke til kommentar

At Norge, som ikke har fått til noe på en fotballbane på over 20 år, skal mene noe som helst om VM i fotball.

"Norway, really? Really? Loool! Lol, lol, lol, lol, see you in a few decades, if you ever again manage to qualify, only to perform poorly. Lol, btw, and did I say lol? Lol, just to be sure."

Norge er så lite merittert i fotball at de må liste opp kvalifikasjoner til EM og VM samlet for at det ikke skal se for jævlig ut.

Det er over 20 år siden jeg mistet interessen for fotball og mon tro om det ikke er en viss sammenheng med denne sammenhengende  elendigheten. Skuff etter skuff.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
NAVer skrev (1 time siden):

Prisene i Lillehammer har gått helt bananas... Et familiemedlem hadde en liten leilighet i et år eller to, 300.000 fortjeneste uten noe som helst av oppussing. Nå har det familiemedlemmet et hus de kjøpte for 4.000.000, bare pusset opp liten utleiedel og de tror huset kunne blitt solgt for nærmere 6.000.000

Boligprisene her henger ikke på greip. Gjennomsnittsprisen er nå på rundt 5 000 000, og det er prosjektert rundt 1000 nye leiligheter, og rundt 100 flermannsboligbygg. Innbyggertallene går nedover sammen med arbeidsplassene.
Du skal ikke lenger enn til Gausdal for å finne samme type bolig til under 2 000 000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...