Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahaha, jeg kjøpte GTA V i helgen og tenkte jeg skulle installere det nå. Det er over 90 GB som må lastes ned!! Det tenkte jeg ikke på å sjekke først ... en ting er at jeg ikke har nok ledig plass på maskinen, men å laste ned det der kommer uansett til å ta et par døgn med linja mi. 

Det var de penga. Setter det på kontoen for "gammel og utdatert". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
14 hours ago, Skurupu said:

Jeg har inntrykk av at dagens unge ikke er så stødige i svensk som de på min egen alder (35). Vi vokste opp med veldig mye svensk på TV. Spesielt tegneserier og generelt barneserier. I dag vokser mann opp uten noen eksponering, med mindre man kjenner en svenske eller besøker sverige.

Vi på saltkråkan, Emil, Pippi og svensk barnetv sørget for at mange norske generasjoner lærte godt svensk i tillegg til engelsk. På det viset ahr mange nordmenn god forståelse av norsk, svensk og engelsk. Vi er heller ikke dårlige på dansk men de færreste av oss har vokst opp med samme innvirkning der som svensk.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (4 timer siden):

svensk

Har personlig aldri likt Svensk, syns det høres utrulig klein ut. Untagen sånn Svensk som Hebbe lille og de snakker, det er vel Gøteborg og deromkring. Den serien Albert og Herbert var forresten helt fantastisk bra. Men Saltkåkan var også meget bra da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (8 timer siden):

Den serien Albert og Herbert var forresten helt fantastisk bra.

En svenske i et gårdsspill, tipset meg om serien Herbert & Robert, der Robert kommer inn som en ung halvbror. Svensken syntes den serien var mye morsommere enn den foregående.  https://www.youtube.com/watch?v=XhC4d5za3Mc

Kanskje har han rett, men ingenting kan slå det tradisjonelle ved den første serien. 

 

Endret av Budeia
Lenke til kommentar
NAVer skrev (7 timer siden):

Det finnes fortsatt cheatere på mw2... Det er 10 år gammelt! Noe så patetisk altså

Cheatere er vel ofte i større grad på gamle spill enn nye gjerne? Mindre sikkerhet, mindre overvåkning, koster ingenting å kjøpe ny nøkkel om kontoen din blir bannet

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

hvis noen klager skriver en kort kommentar og klager over noen de kjenner, og så kommer det en hel drøss med andre folk og påstår at den personen man klager over narsissist / psykopat / eller what ever diagnose de mener at denne personen viss nok har. 

En psykolog / psykiater har jo selvfølgelig utdannelse, pluss en del arbeidserfaring. Men likevel ville det mest sannsynlig tatt en del snakk før man kommer til en kvalifisert diagnose. Men likevel klarer noen forstå-seg-påere på et tilfeldig debatt-forum å slenge ut en eller annen tilfeldig diagnose, nærmest på sekundet. Selv om det bare har lest noen få korte setninger med klaging fra noen andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
WeirdFace skrev (7 timer siden):

hvis noen klager skriver en kort kommentar og klager over noen de kjenner, og så kommer det en hel drøss med andre folk og påstår at den personen man klager over narsissist / psykopat / eller what ever diagnose de mener at denne personen viss nok har.

Ja, helt enig.  Spesielt narsissist/psykopat. Folk har for lav terskel. Jeg unngår selv å benytte disse ordene, skriver heller at vedkommende jeg diskuterer med,  bør være forsiktig, sette grenser og slikt, fordi det gjelder jo uansett om det foreligger en diagnose eller ei, hvis relasjonen man har på med noen en eller annen måte er destruktiv. 

Liker ikke at vi reduserer folk til merkelapper og skjellsord. Spesielt ikke innen psykiatri, det skaper bare mer unødvendig stigma. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kris85 skrev (15 minutter siden):

Bare å finne en gammel episode på NRK Super eller noe....
Unger merker stort sett ikke forskjell uansett. 😜 

JO, det merkes.
Særlig hvis det er barn som er ekstra avhengige av forutsigbarhet.

Går an å finne noe gammelt på tv.nrk.no, men ble langt fjes her hjemme i hvert fall.

Synes det er kjipt av NRK å ditche barna når de fint kunne sendt fotballen på f.eks. NRK2. Der skulle det bare gå noe dagsnytt 18 og annet som de fint kunne utsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...