Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Kris85 skrev (På 25.12.2020 den 16.46):

Jeg bor i en kjeller. Over meg er det en familie med en unge på 3 år som elsker å springe frem og tilbake. SATAN så irriterende det er. Det slår, rister og banker i vegger og tak. Jeg har faktisk kjøpt hørselsvern. (Gammelt hus). Nå er det "prime time" med løping, mellom 16 og 18.00. Har klaget tre ganger uten hell... Men heldigvis flytter dem om 4 uker. Hvis ikke hadde jeg flyttet. 

Som en bonus liker jeg ikke barn generelt, så dette er alt annet enn sjarmerende.

Husker på en hybel jeg hadde en gang, så hadde huseier i overetasje barnebarn på besøk. Jeg hadde vært på nattevakt og skulle sove ut på morgenen. Men neida, tidlig oppe er ungene, og spille piano skulle dem. Og ikke en tone var riktig, trenger vanligvis ikke 200 forsøk på å klare "Lisa gikk til skolen"... for ikke snakke om hamring etc ved andre anledninger. Artig når man tar på seg å være nattevakt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man har bolig tett ved andre, spesielt rett under, må man belage seg på uro. Så lenge det ikke er på natta så må det jo være greit, innen rimelighetens grenser. Unger på piano er innen rimelighetens grenser vil jeg si, selv om det selvsagt var plagsomt for deg uansett. Hvis de var klar over det burde de kanskje tatt med unga ut og lekt eller noe sånn da, prøve å vise litt hensyn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er i samme situasjon selv. Lytt hus, og huseier har en ni-åring. Denne drittungen tror tydeligvis at man skal hoppe på ski når man reiser seg ut av sofaen. Å leke er å bodyslamme seg i gulvet. Gange involverer hopping og landing på hælen. Alt over stua.

Jeg har byttet flere lyspærer de siste to månedene enn jeg har gjort de siste 20 årene, og det er ikke en overdrivelse. Det er bare på stua. Når jeg kom hjem på julaften måtte jeg skifte 8 lyspærer. Samtlige funket når jeg dro.

Huseieren selv og sønnen på 14 er helt greie. Normal oppførsel. Kanskje litt kjefting og smelling nå og da, litt musikk i helgene. Men det er bare normalt.

Mens jeg skrev dette har hun grini over at det snø på trappa og plenen (det har kommet en meter med snø de siste 8 timene), at hun er sulten men vil ikke spise, at katta er svart og ikke rosa.

Gleder meg til skolen begynner igjen.

Endret av Dragen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bodde under et dophue i Ålesund, uansett hvor mye jeg masa til huseier og bråkefanten var det beste å flytte. Surt, men fred og ro er verdt det, og i mitt tilfelle en tusenlapp mer i leie i måneden. Det var tross alt en bygning i betong, men trinn og dunking i gulv forplanta seg ganske sterkt i min leilighet.

Lenke til kommentar

Det kan til og med være en risiko å bo under 80-åringer, hvis de utvikler en oppfatning om at du er ute etter dem. Såvidt jeg forstår, var det beboeren i overetasjen som trodde jeg spilte høy djevelmusikk. Og at hun derfor tok hevn ved å skru sin radio på maks volum, og/eller ville overdøve musikken hun trodde hun hørte. Dette hørtes godt i kjellerleiligheten jeg leide, like under. 

Lenke til kommentar
17 hours ago, RaptorStrike said:

Har bodd 8 mnd i kjellerleilighet under barnefamilie, never again. Nå er huset mitt heldigvis klart til å flytte inn, så jeg slipper ha noen boende over meg igjen noensinne.

Husker jeg bodde i en hybel på slutten av 90-tallet. Unger satt og lekte noe så inn i helsike bråkete rett over huet på meg mens bestemora satt og gynget ved siden av. Det var et HELVETE å høre på. Bodde bare der et halvt år.

Lenke til kommentar

Har enda flere tilfeller vedr. nattevakter og soveproblemer. Bodde i hybel i kjelleren en gang i et 3-etasjes hus. Hadde hatt nattevakt, og rundt kl 10 på morgenen etter jeg hadde sovet et par timer begynte griningen. En mann i overetasjen hadde slått opp med typen sin og var trist. Det var en bæling uten like, og "Lykke Li" på fullt volum. Ja jeg vet at det er lov å bråke litt på dagen, og at man ikke kan klage på det etc. men likevel irriterende fra mitt ståsted. En annen gang kom jeg meg nesten ikke inn til meg selv, for han i nabohybelen hadde hatt fest, og folk lå bokstavlig talt strødd rundtom i gangen/kjøkkenet. Følte meg ikke trygg, og så gikk innbruddsalarmen, så ser jeg den største eddekoppen jeg har sett i Norge på den ene veggen ved vinduet. Glad jeg er ferdig med hybellivet.

Var ikke alltid bedre selv da, en gang vi hadde fest og huseier kom stormende inn midt på natta illsint. Da spilte vi musikk på maks volum... husker ikke så mye av det heldigvis. 

Lenke til kommentar

Irriterer meg ikke så mye egentlig, men forstår meg ikke på den trenden der kvinner deler de mest udelikate bildene av seg og deler det på instagram, som mann skulle jeg selvsagt ønske at jeg kunne gjort noe lignende å mottatt like mye applaus, you go boy, modig, sterkt osv osv osv

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24899151/ina-25-lot-haarene-gro-faar-trusler

 

Btw

Jeg støtter selvsagt ikke at de får draptrusler

Endret av unicorndeath
Lenke til kommentar
Sitat

Regjeringen innfører plikt til å teste seg for covid-19 for personer som reiser til Norge fra 2. januar 2021.

Hvorfor ikke fra torsdag 31. desember?
Hvorfor må alle corona tiltak være fram i tid?

 

Det er imidlertid enkelte unntak fra testplikten. Barn under 12 år trenger ikke teste seg. Det gjøres også noen unntak for blant annet personer i kritiske samfunnsfunksjoner, grensependlere, langtransportsjåfører og diplomater.

Svensk vikarlege testa positivt for covid-19

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...