Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Dragen skrev (1 time siden):

De som har kåret Norge som verdens beste land å bo, bor ikke her. Ei heller ville de stått utenfor samfunnet hvis de bodde her. Norge er verdens beste land å bo hvis du har penger. Disse kåringene er basert på livekårene til de i øvre middelklasse og opp.

Norge har heller ikke fornuftige politikere. Fornuftige politikere styrer landet for landets beste, ikke egne og partifellers interesser. SARS-COVID-19 har betydelig bevist at politikerne som styrer dette landet ikke har et fnugg av vett mellom ørene. Statsbudsjettet viser likeså.

Oljefondet skal, etter statens uttalelser, bidra til å opprettholde landet i en økonomisk krise. Folket er midt i en økonomisk krise vi ikke har sett maken til siden WW2, men likevel skal ikke fondet røres. Og store deler av de dråpene de tar ut av fondet, sløses bort på meningsløst tull som veiarbeid.

Har fattige det dårligere i Norge enn andre land? 

Du bør lese denne. Les HELE.
https://www.nettavisen.no/okonomi/norge-topper-fn-lista-for-femtende-gang-pa-rad/s/12-95-3423892314

kan du gi noen eksmpler på hvorfor dem ikke har fnugg av vett vedrørende sars covid 19?

Oljefondet, eller Pensjonsfond utland skal sikre Norges i fremtiden og oljefondet er i utgangspunktet ikke noe som "brukes". Det vi bruker er avkastningene av oljefondet. 

https://www.regjeringen.no/no/tema/okonomi-og-budsjett/norsk_okonomi/bruk-av-oljepenger-/hvor-mye-oljepenger-bruker-vi/id450461/

Veiarbeid er i stor grad med på og forbedre infrastrukturen. Veiarbeid må utføres kontinuerlig. Noen liker det, andre ikke. Det er lov. Ingen vil ha E6 forbi huset sitt, men alle vil komme raskt på jobb. Det går ikke ann å blidgjøre alle. Du er tydeligvis en av dem som kanskje er vanskelig å blidgjøre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MultiGamerClub skrev (11 minutter siden):

Hver eneste gruppe som handler om kjøp og salg er 95% av folk-isj IKKE i det lokale området.. Selv om det står "KUN TELEMARKINGER" droppes det likevel annonser av folk som bor i Tromsø eller på sørlandet 😑

Lurer noen ganger om folk aldri leser eller admin godtar alt, mye gamle grupper jeg husker som var bra.. Men blir overfylt av den samme folket igjen og igjen. 

Jeg pleier å rapportere folk utenbygds og Administratorer spør alltid hvorfor det er et problem... Merket det godt etter at Covid-19 kom til Norge at alle disse gruppene er overfylt av disse facebook selgerne. Har meldt meg ut av de gruppene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (48 minutter siden):

Har fattige det dårligere i Norge enn andre land? 

Du bør lese denne. Les HELE.
https://www.nettavisen.no/okonomi/norge-topper-fn-lista-for-femtende-gang-pa-rad/s/12-95-3423892314

kan du gi noen eksmpler på hvorfor dem ikke har fnugg av vett vedrørende sars covid 19?

Oljefondet, eller Pensjonsfond utland skal sikre Norges i fremtiden og oljefondet er i utgangspunktet ikke noe som "brukes". Det vi bruker er avkastningene av oljefondet. 

https://www.regjeringen.no/no/tema/okonomi-og-budsjett/norsk_okonomi/bruk-av-oljepenger-/hvor-mye-oljepenger-bruker-vi/id450461/

Veiarbeid er i stor grad med på og forbedre infrastrukturen. Veiarbeid må utføres kontinuerlig. Noen liker det, andre ikke. Det er lov. Ingen vil ha E6 forbi huset sitt, men alle vil komme raskt på jobb. Det går ikke ann å blidgjøre alle. Du er tydeligvis en av dem som kanskje er vanskelig å blidgjøre?

Nei. Jeg er en av de som mener at veiarbeid ikke har noen plass i nødpakker som er ment til å hjelpe de som er i økonomisk uføre på grunn av pandemien vi er i. Nødvendig veiarbeid er allerede et punkt i statsbudsjettet og arbeidsplassene er ikke spesielt utsatt for smitte.

Jeg er trygdet. Jeg vet hvordan det er å være fattig i Norge. Jeg vet hvordan det er å være utenfor samfunnet og fortsatt få høre hvor jævlig bra jeg har det. Jeg, og alle andre fattige i Norge, bryr oss fint lite hvordan fattige i andre land har det. Fordi vi sliter i Norge. Sultne barn i Afrika betyr null i Norge.

Lenke til kommentar
NAVer skrev (59 minutter siden):

Jeg pleier å rapportere folk utenbygds og Administratorer spør alltid hvorfor det er et problem... Merket det godt etter at Covid-19 kom til Norge at alle disse gruppene er overfylt av disse facebook selgerne. Har meldt meg ut av de gruppene.

Tok en kikk på administratorene til KJØP / SALG / GIS BORT - I LILLEHAMMER & OMEGN, og flere av de bor ikke i Lillehammer eller omegn. Problemet ligger vel der. Ikke mye til lokalgruppe når selv de som styrer den ikke har tilknytning til lokalsamfunnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dragen skrev (2 minutter siden):

Nei. Jeg er en av de som mener at veiarbeid ikke har noen plass i nødpakker som er ment til å hjelpe de som er i økonomisk uføre på grunn av pandemien vi er i. Nødvendig veiarbeid er allerede et punkt i statsbudsjettet og arbeidsplassene er ikke spesielt utsatt for smitte.

Jeg er trygdet. Jeg vet hvordan det er å være fattig i Norge. Jeg vet hvordan det er å være utenfor samfunnet og fortsatt få høre hvor jævlig bra jeg har det. Jeg, og alle andre fattige i Norge, bryr oss fint lite hvordan fattige i andre land har det. Fordi vi sliter i Norge. Sultne barn i Afrika betyr null i Norge.

Jeg vet ikke hvilken nødpakke du snakker om her, men tror du at du plutselig skulle få noen tusen ekstra inn på bok selv om denne evt. nødpakken ikke ble noe av? Du får pensjonen din ut fra situasjonen du har kommet i okke som, uavhengig av hvilke veier som blir bygget. 

Det blir som om jeg skulle være uenig med sjefen min angående bruk av pengene på en ny flatskjerm TV på møterommet til 20.000 kroner og heller ønsket at disse pengene skulle utbetales til dem ansatte. 

Vi som ansatte får vår sikre lønn for å gjøre jobben vi er satt til, så får det være opp til sjefene og legge grunnlaget og se det store bildet. 

Det beste du kan gjøre tror jeg er ikke å klage men å faktisk gjøre noe med det politisk. Du sier jo selv du er trygded og har sikkert all tid i verden til å bli en del av dem som bestemmer i Norge?

Jeg tviler ikke på at du har det kjipt. Men det forandrer ikke det faktum at du skal være heldig du er i Norge. For det hadde kanskje vært enda kjipere å bodd i et annet land. 

Mange faller utenfor og jeg har selv vært "utenfor" i en del år for mange år siden. NAV tok meg i mot, og sørget for "nødpemnger". Nok til at jeg fikk mat på bordet, betalt husleien og ellers alle utgifter. Samt litt lommepenger. Men så klart er det ikke noe luksus. Det skulle bare mangle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor ser du at jeg sier jeg skulle fått penger i nødpakkene? Tydeligvis at å bruke hjerneceller er noe du ikke takler. Veiarbeid er en post i flere av nødpakkene regjeringen har gitt i 2020. Det er snakk om hundrevis av millioner kroner som er gitt til ting som ikke trenger pengene, som går på bekostning av de som faktisk trenger pengene. Sånn som titusenvis av mennesker i utelivsbransjen som gang på gang har måttet bli permitterte eller sagt opp fordi regjeringen krever de legger ned driften. Pengene skal gå til å sikre arbeidsplassene som står i fare, ikke kontoene til prosjekter som allerede er dekt i lokale og nasjonale budsjetter.

Og jo, du har all rett til å klage til sjefen på uvettig pengebruk hvis han bruker penger på ting bedriften ikke trenger.

Og du skjønner tydeligvis ikke hva å være trygdet innebærer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dragen skrev (2 minutter siden):

Hvor ser du at jeg sier jeg skulle fått penger i nødpakkene? Tydeligvis at å bruke hjerneceller er noe du ikke takler. Veiarbeid er en post i flere av nødpakkene regjeringen har gitt i 2020. Det er snakk om hundrevis av millioner kroner som er gitt til ting som ikke trenger pengene, som går på bekostning av de som faktisk trenger pengene. Sånn som titusenvis av mennesker i utelivsbransjen som gang på gang har måttet bli permitterte eller sagt opp fordi regjeringen krever de legger ned driften. Pengene skal gå til å sikre arbeidsplassene som står i fare, ikke kontoene til prosjekter som allerede er dekt i lokale og nasjonale budsjetter.

Og jo, du har all rett til å klage til sjefen på uvettig pengebruk hvis han bruker penger på ting bedriften ikke trenger.

Og du skjønner tydeligvis ikke hva å være trygdet innebærer.

Jeg har hele tiden vært ganske saklig mener jeg. Jeg har letet opp informasjon, gitt deg kilder som underbygger mye av det jeg sier og jeg har så vidt jeg vet ikke vært uhøfflig mot deg. Så la oss legge mangel på hjerneceller og hersketeknikker til side?

Denne Corona situasjonen går ut over ALLE. Enkeltmennesker, små bedrifter og store selskaper over hele verden. Mye av pengene er gått til å redde bedrifter, men jeg tror ikke det er så enkelt som å overføre penger i hytt og pine. For å gi penger må evt. tap etc. dokumenteres. Man kan ikke gi en million til en butikk fordi dem mener det er tapet. Det må dokumenteres på best mulig måte og slike prosesser tar tid. Så har man enkelte bransjer som skor seg godt på Corona situasjonen. Vinmonopolet, matvarekjedene etc. 

Saken er den at det er et byråkrati. Politikere tenker ikke på enkeltmenneske eller en og annen som er trygded. Dem ser på statistikk. Hvor mange får trygd, hvor mange har spurt om ekstra penger, hvor mange har et faktisk bosted etc. Fpr å få tilgang til slik informasjon må brukeren selv ha brukt diverse tjenester og sendt søknader. Mange ganger har vi krav på mer enn vi tror, men informasjonen ligger ikke alltid så lett tilgjengelig.

hadde jeg sittet i et styre i bedriften jeg jobber så skulle jeg klagd ja. Men som ansatt har jeg intet med dette å gjøre og enhver klage vil bare komme dårlig ut for min del. Hvis jeg vil ha mer penger så må jeg jobe for det, eller evt. bytte jobb hvis jeg ikke er enig med sjefens måte og drive på. 

Jeg vet ikke hvordan det er å være trygdet nei. Forklar gjerne hvordan det er hvis du vil. Hva er det som er så ille eller hva er det som gjør at det ikke fungerer for deg? Og sist men ikke minst, hva har du selv gjort for å fikse evt. problemer du skulle ha med kommunen/staten?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dragen skrev (9 timer siden):

Tok en kikk på administratorene til KJØP / SALG / GIS BORT - I LILLEHAMMER & OMEGN, og flere av de bor ikke i Lillehammer eller omegn. Problemet ligger vel der. Ikke mye til lokalgruppe når selv de som styrer den ikke har tilknytning til lokalsamfunnet.

Det forklarer en del ja. Får vel starte min egen en i Mjøsområdet så det blir kjøp/salg gruppe nummer 927. 

Lenke til kommentar

Det overrasker meg stadig hvor missfornøyde enkelte er med systemet. Selvsagt har alle et forbedringspotensiale og livet er ikke alltid en dans på roser. Det er klart at hvis man har tjent gode penger tidligere, for så og plutselig havne på trygd så må man senke litt på utgiftskravene. Staten er ikke interresert i å betale villaen din på Holmenkollen og Teslaen i garasjen. Det skulle bare mangle. 

Å skulle det være så ille at man ikke har penger til mat og bopel, så får man vel sosialstønad? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå kom(mer) arbeidsfolk fra polen (mm) tilbake fra ferie og de må testes, vel og bra, men deretter må de ta kollektivtransport. Ekke så farlig, for de er testet liksom. Det er innført de strengeste tiltakene i forhold til andre land på dette bables det om .... som at det gjør til at det smitter mindre når man tar kollektivt. Irriterende argumentasjon.

Hele saken med at man tar inn smitte over landegrensene viser at man bare spytter på folk som har fulgt anbefalinger og regler til punkt og prikke. 

Lenke til kommentar
45 minutes ago, Bjerknez said:

Det overrasker meg stadig hvor missfornøyde enkelte er med systemet. Selvsagt har alle et forbedringspotensiale og livet er ikke alltid en dans på roser. Det er klart at hvis man har tjent gode penger tidligere, for så og plutselig havne på trygd så må man senke litt på utgiftskravene. Staten er ikke interresert i å betale villaen din på Holmenkollen og Teslaen i garasjen. Det skulle bare mangle. 

Å skulle det være så ille at man ikke har penger til mat og bopel, så får man vel sosialstønad? 

 

Du blir ikke rik av å arbeide for timesbetaling. Ingen nekter en ufør i å leie inn andre til å jobbe for seg slik at han blir mangemillionær uten å kunne utføre det praktiske faget selv. Selv en som sitter i rullestol og kun har bevegelse i ei hånd eller fra halsen og opp for den saks skyld kan bruke datamaskin og sette andre til å utføre. I dag kan du ligge i senga di og hyre inn folk gjennom fiverr.com.

At man er ufør betyr ikke at man må være verken dum, fattig eller mislykket. Å ta utdanning i dag er ikke nødvendigvis lurt. I stedet for å lære et fag selv. Det vil si å bruke 3-6 år av livet på å forsøke å lære et fag kan man leie inn noen som er flinkere enn man noen gang kan bli selv. Man kan leie inn den beste på hele markedsplassen i stedet for å bruke årevis på å bli middelmådig i det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (14 timer siden):

Du blir ikke rik av å arbeide for timesbetaling. Ingen nekter en ufør i å leie inn andre til å jobbe for seg slik at han blir mangemillionær uten å kunne utføre det praktiske faget selv. Selv en som sitter i rullestol og kun har bevegelse i ei hånd eller fra halsen og opp for den saks skyld kan bruke datamaskin og sette andre til å utføre. I dag kan du ligge i senga di og hyre inn folk gjennom fiverr.com.

At man er ufør betyr ikke at man må være verken dum, fattig eller mislykket. Å ta utdanning i dag er ikke nødvendigvis lurt. I stedet for å lære et fag selv. Det vil si å bruke 3-6 år av livet på å forsøke å lære et fag kan man leie inn noen som er flinkere enn man noen gang kan bli selv. Man kan leie inn den beste på hele markedsplassen i stedet for å bruke årevis på å bli middelmådig i det samme.

Litt usikker på hvorfor du siterte meg når du skrev dette?

Bare sånn for å få det på det rene så ingen tror at jeg har skrevet at jeg mener trygdede er dumme. Man er kanskje fattig i form av at utgifter og inntekter ikke står i stil og i den grad kan føle seg misslykket, men man trenger altså ikke være "dum" selv om man er uføretrygded. Det har jeg aldri sagt og aldri ment samt aldri skrevet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...