Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoer med lyd generelt på nett er ikke tilpasset virkeligheten. Så mange saker på VG som er videosnutter. Så mange ting på sosiale medier som krever at du har på lyd. Hvis jeg er hjemme og kan gjøre hva jeg vil, så sjekker jeg ikke sosiale medier eller VG. Hvis jeg er ute omkring og dreper tid, så kan jeg ikke ha på lyd, i mange tilfeller. Fuck it, gi meg tekst og bilder.

Og tutorials, det er faen meg video også! Husker når det var steg 1. til 5. på en random nettside for å få til noe, nå er alt video.

Endret av djgudleif
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så en gammel fyllak her om dagen som kom sjanglende inn klokken 20:04 og ikke fikk kjøpe alkohol i butikken. Det er naivt å tro at han gikk hjem å la seg for å sove, tror nok han skaffet noe heimbrent i stedet. Det er også dust å tro at folk drar hjem etter klokken 02:00 hvis de er alkoholikere, da drar de heller et sted hvor man ikke har oppsyn på de. Spesielt jenter blir raped på nash fordi reglene er sånn de er.

Hjemmefester ble mye verre når sjenketiden ble strammet inn ytterligere. Det hadde vært mindre smitte om sjenketidene ble utvidet til klokken 05, og man fikk lov til å drikke utendørs slik at man slapp å ha alle inn i et svett lokale. I køben er det vanlig å sitte utenfor 7/11 å drikke litt sprit før man stikker på et utested, eller i en park. Mye mer sosial avstand når det ikke er kø, trengsel og stress for å komme inn en plass FORDI DET STENGER SNART.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
djgudleif skrev (2 timer siden):

Videoer med lyd generelt på nett er ikke tilpasset virkeligheten. Så mange saker på VG som er videosnutter. Så mange ting på sosiale medier som krever at du har på lyd. Hvis jeg er hjemme og kan gjøre hva jeg vil, så sjekker jeg ikke sosiale medier eller VG. Hvis jeg er ute omkring og dreper tid, så kan jeg ikke ha på lyd, i mange tilfeller. Fuck it, gi meg tekst og bilder.

Og tutorials, det er faen meg video også! Husker når det var steg 1. til 5. på en random nettside for å få til noe, nå er alt video.

Ja!

Hater alle småhistorier i aviser som kun er på video hvor man like greit burde hatt en liten tekst. 
Ikke alltid det passer å se en video heller!

En del tutorials hvor det er viktig å vise hva man gjør er greit nok. Men f.eks. tutorial for programmering, det er ganske useless.

Og i 99% av tilfellene er noen gode bilder som viser hva som skjer 100 ganger bedre, enn at man må pause videoen akkurat i riktig øyeblikk e.l...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
djgudleif skrev (2 timer siden):

. Spesielt jenter blir raped på nash fordi reglene er sånn de er.

 

Så jenter blir voldtatt fordi alkohol ikke serveres etter midnatt? Og ikke fordi de gutta som gjør det er noen rasshøl altså? Spesiell filosofi...

Endret av Sharpings
  • Liker 1
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (5 timer siden):

Ja!

Hater alle småhistorier i aviser som kun er på video hvor man like greit burde hatt en liten tekst. 
Ikke alltid det passer å se en video heller!

En del tutorials hvor det er viktig å vise hva man gjør er greit nok. Men f.eks. tutorial for programmering, det er ganske useless.

Og i 99% av tilfellene er noen gode bilder som viser hva som skjer 100 ganger bedre, enn at man må pause videoen akkurat i riktig øyeblikk e.l...

Spesielt når videoen er 40-60 sekunder lange, men har to reklamevideoer først som er 20 sekunder lange.

Endret av Nettels
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Følte denne tråden var relevant akkurat nå. Skulle en tur til midtbyen i Trondheim for å veksle inn kontanter. 
parkerte bilen rett utenfor og gikk inn på parkeringsappen for å betale. Klarte da selvfølgelig å trykke på feil bil.. en bil som en kompis tidligere eide som ble vraket for ett år siden. Min bil og bilen jeg betalte for har begge reg nummer som starter på bp, så jeg trodde alt var riktig? kommer ut og en gul lappe ligger under viskeren. Har allerede sendt inn klage, men sånn som jeg har skjønt det, så er parkeringsselskapene veldig vrange

Lenke til kommentar

Jeg har ennå å møte en bilinteressert som behersker grunnleggende norsk (uansett type norsk). Engelsk kan man bare droppe først som sist.

Kjenner en som, i løpet av de tre årene jeg har kjent ham, ikke har skrevet en eneste setning uten feil. Engelsken er fullstendig fraværende. Vi snakker om en kar på 25 som uttaler John Deer (et ganske kjent navn blant innavlfolket) "jonder", Ford uttales "fõrd og ikke "fård", icecream ble "ikekre-am". Han har "Sånnytellefonn".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...