Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Dubious skrev (4 timer siden):

it can take months to process, compare and set up the data before it appears on a map.

Ønsket situasjon: Landsdekkende satellitter oppdaterer Google nesten konstant.

Realitet: Det er noen få værballonger som gjør jobben, og det tar tid å få ned dem som har satt seg fast i høye trær. 

jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etterpåklokskap irriterer også.. Kom på fort etterpå vi har lokale tjenester (Gulesider, 1881 osv) og deres kart er naturligvis mer oppdaterte. Her til lands er det vel Kartverket(?) som flyr rundt og tar luftbilder, og jammen fikk jeg se ganske nytt bilde av her jeg bor nå. Vel, nesten da.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg endel er at flere youtube sanger har bedre bass enn det som legges ut på spotify..

Som "DJ Fresh - Gold Dust (Flux Pavilion Remix)", svak på spotify men virkelig god på youtube.

Aner ikke hvordan de setter den opp på spotify, men er så svak -_-

Flere gamle 2010 sanger som VIRKELIG har et trøkk på youtube men ikke noe effekt på spotify.. Irriterer meg veldig.

Lenke til kommentar

Det er nok bass som det er. Skal du ha mer bass er veien å skaffe større høyttalerelementer som kan spille dypere. Du kan bruke eq, men du får likevel ikke frekvenser som høyttalerne ikke greier å gjengi. Har du sjekket hvor lavt i frekvens høyytalerne dine går?

Mye som ligger på YT er ødeleagt med både eq og annet tempo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
D0vendyret skrev (18 minutter siden):

Grensepasseringen er basert på tillit når det kommer til karantene

Sprer de covid så kan de bli straffet, og skriver de på FB at de har vært i Sverige, og deretter møter på jobb så blir de anmeldt

Umulig å passe på alle grenseovergangen, uten å sette opp en mur langs hele grensen

Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (37 minutter siden):

Skulle tro de fleste med vett i skallen skjønner hvordan man smører på brødskiver, polarbrød, rundstykker etc.

Ja, men de fleste utelater nok grønn paprika, druer og erter til hverdags. 

Det har vært fokus på grensa ved Hedmark, den reportasjen var faktisk ganske morsom å lese for meg som ikke bor ved grensa. Om folk som sykler gjennom der for å kjøpe snop i Sverige. Men spørs om de klarer å holde noe varig fokus på området.

Lenke til kommentar

Dama soser hele tiden

5 hours ago, MultiGamerClub said:

Det som irriterer meg endel er at flere youtube sanger har bedre bass enn det som legges ut på spotify..

Som "DJ Fresh - Gold Dust (Flux Pavilion Remix)", svak på spotify men virkelig god på youtube.

Aner ikke hvordan de setter den opp på spotify, men er så svak -_-

Flere gamle 2010 sanger som VIRKELIG har et trøkk på youtube men ikke noe effekt på spotify.. Irriterer meg veldig.

Du har sikkert EQ på Spotify? Youtube har vel ingen, eller helt flat EQ.

Lenke til kommentar

Irriterer meg at jeg har for mange hobbyer. Det blir til å sjonglere mellom alle sammene, halvhjertet. 

Eller så begynner jeg å planlegge at i morgen skal jeg bruke tid på hobby X, så da kan jeg kan bruke tid på hobby Y i dag, men så dukker det opp noe i morgen og det blir ikke tid til hobby X

Blir enda mer irritert fordi jeg planlegger hobbyer. En hobby skal være et fint avbrekk fra hverdagen. 

Grrr. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som bruker alderen sin som unnskyldning

18år: woohoo. 180km/t! Jeg er kul. Se på meg, og se hvor fort jeg kjører

30år: helvete som han kjører da! Burde ha mistet lappen

 

"... jeg var ung og dum, jeg viste ikke bedre"

Javel? Sto det i kjøreboken at, når man får sertifikatet som ung, så er det helt ok å råkjøre? Men når man blir eldre så skal ikke de unge få gjøre som du? Bare fordi du har blitt eldre og mer fornuftig??

Mange 18åringer som har fått lappen og tenker som 30åring fra start av.

Snakk om å skyte seg selv i foten og skylde på alle andre. 

Dobbelmoral på sitt beste?

Eller denne her: 

En person kjøper kunst eller veske til 1 mill

"Fyfaen, kaster bort penger på noe slikt tull"

Javel? Sier personen som har en mobil til over 5000 eller en gamerpc til 10-20k når andre sitter med en pc til 2-3k fordi dem ikke har råd til noe bedre.

"Fuk rike folk" middelklassen om dem som er over seg

"Fuk rike folk" fattigfolk om middelklassen

Middelklassen må være dem som sutrer mest av alle klasser.

 

Endret av Laffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gaming-PC til 20k? Et dugelig grafikkort koster 15-18k. Det er nok fattigmannsboks du mener og det er ikke bakverket jeg snakker om.

Nye mobiltelefoner koster 12-15k, ikke 5. De nedskalerte modellene starter på 8-9k. Du får mobiltelefon som funker fra 4k en da er det kompromiss på skjerm, chassi, prosesdor, kamera, minne og 5G mangler. I praksis er det 4k ut av vinduet. Om ett år når 5G blir mer tilgjengelig må du bytte den ut. Tenk langsiktig. En telefon til 12k koster deg 333 kr i måneden hvis du er såpass at du greier å ta vare på den i 3 år. 300 kr er en stor pizza og da har du ikke brus og saus engang.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (29 minutter siden):

Gaming-PC til 20k? Et dugelig grafikkort koster 15-18k. Det er nok fattigmannsboks du mener og det er ikke bakverket jeg snakker om.

Nye mobiltelefoner koster 12-15k, ikke 5. De nedskalerte modellene starter på 8-9k. Du får mobiltelefon som funker fra 4k en da er det kompromiss på skjerm, chassi, prosesdor, kamera, minne og 5G mangler. I praksis er det 4k ut av vinduet. Om ett år når 5G blir mer tilgjengelig må du bytte den ut. Tenk langsiktig. En telefon til 12k koster deg 333 kr i måneden hvis du er såpass at du greier å ta vare på den i 3 år. 300 kr er en stor pizza og da har du ikke brus og saus engang.

Du forsto ikke budskapet? Leit

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...