Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er glad jeg ikke har noen allergier og stort sett tåler bare ikke store mengder melk, 1 glass går, 2 glass går ikke (Blir kun dårlig i magen)

 

Når vi er inne på emnet så tåler jeg ikke søtningstoffer, tar knekken på halsen, og desverre så blir det mer og mer av "sukkerfrie" drikker

Cola har mange varianter, men de er alle sukkerfrie

Saft har mange varianter, men de er også sukkerfrie

Ingen allergier nei?

 

Tåler du øl da?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva du mener med å dra inn ytringsfrihet her. Ingen har da sagt noe om at de ikke skal få lov til å ytre seg der? Selvsagt får de lov til det.

 

Det er viktig å vite hva de du stemmer på stor for. At FrPere er med i SIAN (Ingen ble vell sjokkert av det?) er interessant, med tanke på at lederen deres sier at slike holdninger er uønsket i partiet. Enten er Siv uærlig, eller så har hun ingen oversikt over de som representerer partiet hun leder. Det er informasjon som er viktig for folk å vite.

Skal nok litt til å holde oversikt over tusenvis av listefyll.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk som velger å stå fram i media og klage over noe eller noen, i situasjoner der de enten har en stor del av skylden selv, eller framstiller saken helt feil, fordi de velger å bruke håpløst feil regnestykker. I en del av tilfellene er det også heller små justeringer som skal til for å få ting til å gå opp, men folk er innelåst i sin tankegang. Her er sånne ca. saker ut fra minnet, potensielt noe overdrevet for å få fram poenget:

 

*Røykende alenemor med nail-extensions, 3 unger fra 3 forskjellige fedre, som har utdannet seg til en mastergrad i svadafag og pådratt seg høy studiegjeld er redd at hun ikke kan ta med unger på aktiviteter fordi passeringer i bomringen øker med 5-10 kr. "Det er jo ikke til å holde ut! Tenk å betale 300 kr mer i måneden i bomring! Dette kommer til å velte busjettet helt! Hva skal folk i min situasjon gjøre?"

 

*Mann kjørte 133 km/t i 70-sona og mistet lappen. "Jer jobber av å kjøre bil, det blir helt feil at jeg blir fratatt inntekstgrunnlaget og mister jobben, samtidig som at jeg ikke lenger får levert barna på skole fordi samboeren ikke har lappen, jeg mener jeg må få beholde førerretten! Vi bor tross alt i skogen og er 100% avhengige av bil"

 

*Mann som bor i Oslo får ikke sett sin datter på andre siden av Oslo pga. de nye bomringene. "Det blir for dyrt å kjøre bil. Det er helt hjeteskjærende å ikke kunne møte familien min så ofte. Nei, jeg har ikke hørt om kollektivt, hva er det?"

 

*Person som ikke gidder å betale for en bombrikke og som kjører shuttle-trafikk i Oslo presenterer hvor dyrt det kan bli å kjøre bil. "Jeg ønsker ikke å investere 200kr i pant for en bombrikke, selv om det er kun pant som vil returneres hvis man leverer tilbake brikka. Se så dyrt det blir! Jeg har allerede betalt 5000 kr for mye i år fordi jeg ikke gadd å bestille brikke!"

 

*Tog blir for dyrt, det er mye billigere å kjøre bilen min! "Jeg har satt opp regnestykket mitt slik: jeg kjøper den dyreste enkeltbilletten hver dag og multipliserer det med 30, enda jeg kun jobber 21 dager i måneden. Bilen min trenger ikke service, forsikring, dekk, har ikke verditap, parkeres alltid gratis, vaskes ikke, bruker ikke spylervæske og går på 0,5L/mil diesel, som jeg fyller til 11kr/literen. Bilen var også en gave fra pappa. Bilen er for meg klart billigere enn toget, hvorfor skal noen i det hele tatt velge kollektivt?" 

 

*Kommende jusstudent kommer ikke inn i USA, fordi hun har vært politianmeldt og fått noe på rullebladet. "Juss har alltid vært drømmen, helt siden jeg var 15 år. Jeg har alltid drømt om å dra på utveksling til USA. Hvordan skulle jeg vite at det å kaste en ølboks på en politibetjent i russetiden skulle føre til problemer senere?"

 

*Nylig utdannet økonomistudent kommer ikke inn på boligmarkedet. "Hæ, jeg skjønner det seriøst ikke, blir lån fra Lånekassen regnet som lån? Jeg har jo fått pappa til å backe opp på egenkapital og bli kausjonist, men banken mener at de skal få lov til å trekke fra studielånet fra mitt maks tillatte lånebeløp på 5x årsinntekt, wtf. Burde ikke være sånn med Lånekasse lån!"

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Folk i storbyene som tror at kollektivt er et reelt alternativ til bil i utkanten. Hjelper fint lite med kollektivt når bussen går 4-6 ganger i løpet av dagen, første avgang går etter jobbstart og siste avgang før jobbslutt.

 

Noen steder er det ikke bussavganger i helgene engang. Så kanskje ikke så rart at folk som er bosatt i distriktene er avhengig av bil...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Oslo er vel den eneste byen i Norge hvor kollektivtilbudet fungerer noenlunde, men fortsatt er det stort sett smekkfullt med folk uansett om man tar bane, buss eller trikk.

 

Dyrt er det også.

Dyrt og dyrt. Hva koster månedsbillett? Under 1000kr mnd for ubegrenset tilgang til buss, trikk, Tbanen og tog innenfor Oslo. Det er ikke spesielt dyrt synes jeg.

Lenke til kommentar

Dyrt og dyrt. Hva koster månedsbillett? Under 1000kr mnd for ubegrenset tilgang til buss, trikk, Tbanen og tog innenfor Oslo. Det er ikke spesielt dyrt synes jeg.

Mener det er greit priset i Oslo ja. Hadde jeg kjørt bil til jobb hadde det blitt rundt 1400 i måneden (ish 70 kroner dagen) bare i bompenger. Før de nye bomringene hadde det kostet meg 140 kroner dagen. Månedskort for sone 1 er 700-og-noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...