Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Man løser ganske mange problemstillinger hvis man tar livet av 3/4 av menneskerasen.

 

Grotesk tanke. En epidemi som hadde utradert store deler av Asia, Afrika, Latinamerika, ville selvsagt gjort at fremtiden kunne sett enormt mye lysere ut. Vi skal ikke tenke sånn, men sannheten er jo dessverre unektelig at sånn  er det.

 

Så derfor er det så vanvittig stor grunn til å jobbe ( positivt) for å få stopp/ nedgang i verdens befolkning.

Om det ikke skjer, vil det komme til et stadium der  "overflødige/uproduktive" mennesker kommer i et så stort flertall, at det blir farlig om du ikke er på "rett" side av tingene. Vi vet jo hvor lite makthavere skyr det å bruke umenneskelige virkemidler om de ikke ser annen utvei.   

Endret av Delvis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som har råd til å utdanne seg. Samtlige av problemstillingene dine kan i utgangspunktet bli utført etter videregående skole. Men samfunnet krever at man tar seg en langvarig utdanning, som krever at at man pådrar seg økende gjeld i et arbeidsmarked som går nedover med økende automasjon, som igjen øker utdanningskravet ytterligere.

 

I disse valgdager, så er det mange politikere som kommer med forslag til å bekjempe barnefattigdom. Men det er alltid ting som affekterer barna. Som skolemat, flere fritidstilbud, lengre skoledager, bla bla bla. Men ingenting av dette er gratis. Og pengene må komme fra en plass. Og den plassen er de voksnes bankkonti.

Ved å flytte fokuset fra barna, og over på de voksnes behov (uansett om de har barn eller ikke) så vil man fikse problemet med "barnefattigdom". Behovene vi har er flere arbeidsplasser, lavere utdanningskrav, og en trygdeordning man faktisk kan leve av (og ikke bare overleve).

Og det ville ikke gjort noe negativt hvis vi gjorde noe med de uforsvarlig høye boutgiftene vi har i Norge.

 

Her er jeg faktis litt enig.

Å bare gi støtte til barna er å kurere symptomet, og ikke årsaken.

Få foreldrene til å komme seg i en tilpasset jobb, bidra der de kan ("Restarbeidsevne") og ikke minst hjelpe dem til å ta ansvar for sine egne liv.

Å gi barna mat eller støtte til fritidsaktiviteter hjelper barna, men gjør ingenting for selve fattigdommen.

Nå skal man ikke kutte ut alle slike tiltak som går direkte mot barna, men det primære fokuset bør være å få foreldrene opp å stå på egne ben.

 

LItt parallell til u-hjelp:

Man skal selvsagt yte uhjelp til de som er i ytterste nød, men det primære, langsiktige målet må være å få løftet disse menneskene ut av permanent fattigdom.

Lenke til kommentar

Men en ting som irriterer meg:
Stadig vekk ser man at bekjentskaper og kontakter trumfer vanlige "demokratiske" prosesser.
Dette er i praksis korrupsjon, og noe som virker å være veldig utbredt i Norge.
Man ser det igjen og igjen...

 

Og personlig opplevd flest eksempler der venstresidepolitikkere er involvert. So much for "fellesskapet"!

 

(Og selv de gangene hvor det går i egen favør irriterer det, selv om det ikke blir like grenseløst.)

Lenke til kommentar

Gjerne det, alt som hjelper er velkomment. Og helt slutt på å få barn blir det aldri, men det bør begrenses så langt det kan.

 

Hovedsaken er at befolkningsantallet i verden bør ned. Kraftig ned. Det er minst like viktig som klimasaken.

Om det ville fortsette å være som nå eller før, er det ikke et kjempeproblem. Men utviklingen går sin gang.

 

Transhumanisme er den ideologien som vil og bør bli rådende framover nå.

 

Er faktisk enig. Det at vi virker mer besatt av å produsere flere avkom enn å sørge for at vi lever så godt vi kan tror jeg er ett symptom på at vi er blitt ett forbrukersamfunn. De vil selvsagt ha flere nye, naive forbrukere, ikke å måtte overtale de eldre smartere forbrukerne som lukter lunta når de snakker bullshit for å selge dritt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tvinge mor ut i arbeid - få familien til å følge opp barna bedre: pick one.

Trenger ikke det.

 

Har man ett, to eller maksimalt tre barn klarer man fint å fordele oppmerksomheten til de likt. Når man er på jobb er barn i barnehage og skole uansett. Jobber man kveld eller turnus må oppfølgingen gis når begge har fri, mao sette av helgene til familieaktiviteter fremfor selvrealisering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når er det disse voksne skal få lov til å slappe av? For det virker for meg som om du mener at foreldre er supermennesker som ikke trenger noe tid for seg selv og skal helst ofre ALT av fritid osv for deres crotch goblins? 

Foreldre er mennesker de også. De trenger tid til å ta en pust i bakken, stop and smell the roses, alt det der. Folk trenger det uansett om de nå har en ''høyere mening'' i livet. En tynnslitt mor og far er ikke å foretrekke på noe hold, hverken fra barna eller foreldrenes side. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

At denne tråden har gått fra korte ting som irriterer, til stadige, lenger debatter. (Dette er generelt, ikke kun diskusjonen over^)

Så enig, og sikter selv generelt, selv om jeg selv blant synder her. Men hater når folk skal blande seg i hva som er legitimt å irritere seg over, med en bedrevitende arrogant tone. Eller pirke på at jeg bruker slangord en sjelden gang i en uformell tråd. Det irriterer. La meg få lov å irritere meg over hva som helst her, gjerne med litt affeksjon rettet mot en ting/greie som plager meg, sånn at jeg slipper å plage alle rundt meg med negativitet og klaging.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At denne tråden har gått fra korte ting som irriterer, til stadige, lenger debatter. (Dette er generelt, ikke kun diskusjonen over^)

 

Bruk rapporteringsfunksjonen. Det er ingen direkte restriksjoner på å faktisk lufte ut en irritasjon, men om det blir en plage så er vi behjelpelige med å stoppe, flytte eller fjerne avsporingen.

 

Hilsen admin (som ikke er plaget av noe for tiden) :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...