Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Her går naboer ut og inn av døra hele fuckings tiden (og døra knirker høyt hver gang), spiller høy musikk mens de har døra oppe, står utenfor og skravler og ler med hverandre i gangene. Bor i blokk.

 

Merker at jeg blir mer irritabel for lyder for hvert år som går. Neste gang flytter jeg til et sted uten mennesker i nærheten. Vil klage jeg også, men samtidig vil jeg ikke bli stemplet som den sure naboen som ikke tåler lyder.

Hvis døra knirker kan de prøve å smøre med vaselin! Funker mot alle dører som knirker :D (har også brukt det i vaskemaskinen og det gikk helt fint) (Løser kanskje ikke alle andre plagsomhetene, men noe, i alle fall!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde et vennepar som slet med at ungen alltid våknet når de gikk ut døren fordi døren knirket. Dette problemet hadde de hatt i nesten ett år. Satt barnevakt en kveld så de skulle få tatt seg en tur ut, og smørte døren med matolje og da sluttet det helt. De følte seg passe dumme som aldri hadde gjort det selv.

Endret av DKC
Lenke til kommentar

Matolje inneholder salter, som gjør at døra vil knirke igjen om kort tid. Vaselin funker knall. Jeg bruker stomi spray til å smøre i hengslene, da det er silikon på boks og lager et belegg som sitter lenge.

 

Bruker det på stomi pasienter, jeg bruker det på pasienter med kortison hud på beina til å fjerne plaster, bruker det når jeg fjerner plaster på huden til folk med skjørt hud og sinn, hengsler og mye annet. Nesten like bra som wd40 og like bra allround middel. Whoop.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Skulle halvert avgift på sukkerfri brus og godteri , det er jo ikke sukker ergo skal man ikke bet sukkeravgift!

 

Minimum 30% reduksjon men helst 50%

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Langt på vei enig med Dragen her.

Nå skal man selvsagt ta vare på de barn som er, men slik policy oppfordrer bare til å få flere. Det er det siste verden trenger.

Nå vi blir gamle, vil det være roboter som kan tørke oss i rumpa.

Hvem tenkte du da skulle stå for service av roboten, ansvar for produksjon av strøm til den, produksjon av mat til alle de som driver service av ting, ikke minst produksjon av kluter og håndklær for at rompa di skal bli gullende ren?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, jeg tuller ikke nå. Bare fordi jeg motsier dine meninger, betyr ikke at jeg tuller. Og jeg vedder på at det nå detter inn en rapport om at jeg personangriper deg. For alle som motsier deg, angriper jo deg personlig.

 

Det hjelper jævlig lite at barn er fremtiden, når de som faktisk må sørge for at fremtiden skjer ikke får det til å gå rundt. Ingen barn i Norge er fattige. Foreldrene er fattige. Barn lever på foreldrene sine. Det er ikke barna som ikke har penger. Det er ikke barna som hopper over måltider for at barna skal få spise. Det er ikke barna som vegrer seg til bursdager.  Fattigdom avler fattigdom. Dette er vitenskapelig fakta.

 

"Barnefattigdom" kan bekjempes ved å gi flere voksne en sjanse i yrker barna trenger. En trygdet mor med ødelagt rygg kunne blitt en norsklærer selv om hun ikke er god i matte. Trenger en norsklærer en utdanning i avansert matte? Trenger en gymlærer utdanning i diktfordypning? Ved å kutte i kravene til læreryrket ville man økt en inntekt for en barnefamilie, og man ville økt antall lærere. Flere lærere ville gitt færre elever per lærer som igjen ville gitt en bedre skoledag for eleven. 

Senk utgiftene til transport, og flere ville hatt råd til å gi barna et bedre fritidstilbud som for eksempel sport og dans. Dette gir igjen en positiv helseeffekt for både barn og voksne.

Skolemat kan lages hjemme, med hjelp av barna. Dette lærer barna å lage mat. Pengene som ikke blir brukt av det offentlige på skolemat, kan brukes på å ansette flere i skolen.

 

Det hjelper ikke å sutre om "barnefattigdom" når det ikke gjøres noe med de som faktisk er fattige, som er de voksne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem tenkte du da skulle stå for service av roboten, ansvar for produksjon av strøm til den, produksjon av mat til alle de som driver service av ting, ikke minst produksjon av kluter og håndklær for at rompa di skal bli gullende ren?

 

De samme som vil stå for servicen for massevis av dem, pluss egne roboter. Teknologi integreres stadig mer i alle ting.

Om man trodde ting før, er det nå vi ser at dette reelt sett kommer bredt.

 

Uansett er der en enorm buffer av mennesker, og barn som trenger adopteres i lang tid framover, så der er massevis å gå på. massevis av tid sånn sett.

Slik verden er blitt og er, er det bevisstløs dårskap å legge opp til en barnepolitikk som oppfordrer til å få flere. Samme hvor i verden vi er.

Stopp ynglekarusellen.

Snart kan aldring stoppes og reverseres også. Hvor stor sjans er det for at folk flest får glede av det, hvis vi skal forstette å yngle?  

Lenke til kommentar

Uansett er der en enorm buffer av mennesker, og barn som trenger adopteres i lang tid framover, så der er massevis å gå på. massevis av tid sånn sett.

 

Ikke hvem som helst kan adoptere barn dessverre. Du må ha det ekstra som de fleste av oss mangler. Det er ikke lønnsomt for samfunnet å bare omplassere barn som helst skulle vært hos biologiske mor og far, det er kun lønnsomt for de som tjener penger på å selge barn. I USA er det helt vanlig praksis. Uansett vil de fleste adoptere babyer, ikke eldre barn.

 

Løsningen er å ha mindre tabu rundt abort og prevensjon. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Hvem tenkte du da skulle stå for service av roboten, ansvar for produksjon av strøm til den, produksjon av mat til alle de som driver service av ting, ikke minst produksjon av kluter og håndklær for at rompa di skal bli gullende ren?

De som har råd til å utdanne seg. Samtlige av problemstillingene dine kan i utgangspunktet bli utført etter videregående skole. Men samfunnet krever at man tar seg en langvarig utdanning, som krever at at man pådrar seg økende gjeld i et arbeidsmarked som går nedover med økende automasjon, som igjen øker utdanningskravet ytterligere.

 

I disse valgdager, så er det mange politikere som kommer med forslag til å bekjempe barnefattigdom. Men det er alltid ting som affekterer barna. Som skolemat, flere fritidstilbud, lengre skoledager, bla bla bla. Men ingenting av dette er gratis. Og pengene må komme fra en plass. Og den plassen er de voksnes bankkonti.

Ved å flytte fokuset fra barna, og over på de voksnes behov (uansett om de har barn eller ikke) så vil man fikse problemet med "barnefattigdom". Behovene vi har er flere arbeidsplasser, lavere utdanningskrav, og en trygdeordning man faktisk kan leve av (og ikke bare overleve).

Og det ville ikke gjort noe negativt hvis vi gjorde noe med de uforsvarlig høye boutgiftene vi har i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke hvem som helst kan adoptere barn dessverre. Du må ha det ekstra som de fleste av oss mangler. Det er ikke lønnsomt for samfunnet å bare omplassere barn som helst skulle vært hos biologiske mor og far, det er kun lønnsomt for de som tjener penger på å selge barn. I USA er det helt vanlig praksis. Uansett vil de fleste adoptere babyer, ikke eldre barn.

 

Løsningen er å ha mindre tabu rundt abort og prevensjon. 

 

 

Gjerne det, alt som hjelper er velkomment. Og helt slutt på å få barn blir det aldri, men det bør begrenses så langt det kan.

 

Hovedsaken er at befolkningsantallet i verden bør ned. Kraftig ned. Det er minst like viktig som klimasaken.

Om det ville fortsette å være som nå eller før, er det ikke et kjempeproblem. Men utviklingen går sin gang.

 

Transhumanisme er den ideologien som vil og bør bli rådende framover nå.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...