Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det handler om smittefare og for å forebygge matbårne sykdommer. Flere delstater i USA har det som egne punkter i helseregulativene rundt driften av restauranter/hoteller som tilbyr buffet. I de delstatene så passer de på at kundene forsyner seg med ny mat på en ny og ren tallerken.

 

Og argumentet med oppvask er egentlig ikke noe argument. Har jobbet på storkjøkken og en damp-oppvaskmaskin er ikke så mye arbeid å få tatt unna mye oppvask på kort tid.

Øhh, neste gang du er i en buffè. Se hvor mange som slikker seg på fingrene etter og før de tar i et redskap som alle bruker til og ta mat med. Spesielt om de får en dråpe saus eller noe på fingern, da er det slikk. Så ta i neste redskap.

 

Og oppvask, spørs hva slags buffè. De med hyper morderne maskin der plass er ingen hindring. For all del. Men på skip jeg har jobbet på, når buffen er smekk full og alle eter. Da skal jeg love deg oppvaska svetter oppover med den under dimensjonerte maskin de har. Grunnet plass er så prima vare på ei båt. Og de må ta unna en 4000 tallerkener på knappe 3 timer, med en maskin som hører hjemme i en kina restaurant.

 

Folk bruker fingra til og ta ting, og når de får tilsnakk så er "jeg skulle bare"

 

Nei om de tar med seg den brukte tallerken bryr jeg meg svært lite om. Det er en bakterie fest uten like uansett. 

 

Har også observert noen som skulle skifte bleie på ungen sin der man ordner sukker og div til te og kaffe...

 

Folk er helt spikk spenna gale.

 

Godt mye at maten er varm så den knerter mye :p

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg støtter at grensen fjernes, men den burde gå til "uendelig", og ikke "null". Nok et steg i feil retning fra Erna og Co.

 

For ordens skyld: Det blir litt misvisende å si det slik, fordi det var bare Krf som krevde dette i forhandlingene. Hvis flere hadde stemt på H/Frp. slik at de slapp ha med Krf for å få flertall, ville det ikke skjedd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Top Gear purister som enda griner over at de skiftet programledere (det er sikkert 4 år siden nå). Det var aldri så bra i utgangspunktet.. Mye var staget og man fikk aldri noen skikkelig inntrykk av bilene, det var mer komedie enn noe annet. Det finnes utallige YouTube kanaler som er mange ganger bedre til å få frem hvordan bilene oppfører seg og hvordan de er å kjøre. Så please, slutt å sutre..

Endret av Skosåle
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg støtter at grensen fjernes, men den burde gå til "uendelig", og ikke "null". Nok et steg i feil retning fra Erna og Co.

Hvorfor skal utenlandske butikker slippe moms når norske butikker må betale det? Er du for at momsen skal forsvinne fra norske butikker også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal utenlandske butikker slippe moms når norske butikker må betale det? Er du for at momsen skal forsvinne fra norske butikker også?

Jeg synes grensen skal være 0,- men at private skal få betale momsen selv og ha 3 måneder på seg til å betale

Blir dyrt om en må betale over 100 kroner i gebyr for noe som koster 10 kroner

Lenke til kommentar

At flere og flere blir vaksinemotstandere, tror på flat jord og er for å gjøre abort ulovlig.

 

Hva skjer med verden?

 

 

Internett skjer. Dvs foreldregenerasjonen og de kule folka som kalt deg nerd og gav deg buksevann på skolen oppdaga Facebook. Og den på facebook som roper høyest har rett.

 

<......>

 

Ja, folk ønsker enkle løsninger og synes fakta er "kjedelig". 

Og det verste av alt er når man prøver å få frem fakta så får man noe svada som ikke henger på greip helt uten logikk.

Dette er noe som skjer over "hele fjøla", og også innenfor "forskning" hvor man glemmer å ha med seg hva som er forutsetningene og antagelsene bak konklusjoner og "fakta" som legges frem.

 

Og det verste er at dette er med på å styre mye av de politiske beslutningene. 

 

Personlig synes jeg særlig "miljøkampen" er helt på styr nå. 

Nå slenger man ut løsrevne påstander og kommer opp med  tilsvarende "tiltak" i hytt og pine, helt uten mål og mening, uten å tenke helhet og konsekvenser. 

 

Og her i Norge har vi dessverre alt for mye penger, så alle politikerne kjemper om å kaste mest mulig penger etter det ene forslaget dummere enn det andre.

 

F#¤"#&!

 

PS: 

Og nå kan sikkert noen feilaktig lese ut i fra det over at jeg er "miljøfornekter"

Men det jeg er ute etter at man sørger for tiltak som gir mest effekt per krone. ikke som nå hvor det ene symboltiltaket etter det andre blir foreslått uten at det blir noen helhet, og noen av forslagene faktisk kan være kontraproduktive!

Endret av KalleKanin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forbanna DUMME mennesker som tror blindt på såkalte "klarsynte" personer.

 

Dersom en person forsvinner, og det etterhvert blir igangsatt lete-aksjoner. Så kommer det en såkalt "klarsynt" person som påstår at den savnede personen for eksempel befinner seg "i nærheten av vann" noe som i praksis kan bety nærmest hvor som helst. En liten innsjø, bekk eller foss, eller en gammel brønn. For ikke å snakke om alle som bor langs kysten...

 

Dersom noen virkelig hadde vært ordentlig klarsynte, så burde de faktisk være i stand til å komme med temmelig spesifikk informasjon. Ikke bare noen få VELDIG generelle betrakninger som aldri hjelper i det hele tatt...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forbanna DUMME mennesker som tror blindt på såkalte "klarsynte" personer.

 

Dersom en person forsvinner, og det etterhvert blir igangsatt lete-aksjoner. Så kommer det en såkalt "klarsynt" person som påstår at den savnede personen for eksempel befinner seg "i nærheten av vann" noe som i praksis kan bety nærmest hvor som helst. En liten innsjø, bekk eller foss, eller en gammel brønn. For ikke å snakke om alle som bor langs kysten...

 

Dersom noen virkelig hadde vært ordentlig klarsynte, så burde de faktisk være i stand til å komme med temmelig spesifikk informasjon. Ikke bare noen få VELDIG generelle betrakninger som aldri hjelper i det hele tatt...

https://www.google.com/search?q=hvor+mange+prosent+vann+menneske&oq=hvor+mange+prosent+vann+menneske&aqs=chrome..69i57.9446j0j7&client=ms-android-huawei&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8 ?

Lenke til kommentar

Skulle legge en del poser med klær og sko i Fretex-boksen i nabolaget. Så kom tiggerkjerringa over veien, skrikende og viftet med armene og ba meg gi posen til henne.

 

Ikke faen. Jeg sa «no», men hun ga seg ikke. Resolutt åpnet jeg containeren og så på henne uten å si et ord mens jeg la pose for pose i containeren og lukket den. Fikk et stygt blikk som om at jeg hadde gjort noe forferdelig, etterfulgt av noen gloser jeg ikke skjønte bæret av.

 

Altså. Ikke faen om jeg lar ei forbanna tiggerkjerring ta alle mine klær og strø de rundt seg og plukke ut noen og legger resten på asfalten.

 

Oslo må få gjort noe med tiggerne. Det er så jævlig frustrerende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Apper som "EasyPark" (og alle de andre). Nei, det blir ikke lettere med parkering.

Jo, det er lettere å betale på automaten.

Å laste ned en app og opprette en bruker gjør at det blir stress, i sum så går vel stressnivået i null dersom man bruker appen i 5 år.

Endret av Edgelord
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...