Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er bare den nye greia folk gjør for å stilne samvittigheten sin. Håper det funker for dem! Realiteten er ikke for alle sammen, hvor plastrør er INGENTING i det store og hele.  Hva med å holde firmaene som lager dritt som er skapt for å gå i stykker ansvarlig for å fylle verden med søppel?? Neeeeeei la oss skylde på forbrukerne, individuelt, skap splid mellom dem. Vi er så jævla dumme og lette å lede hvorhen maktsyke drittsekker ønsker oss. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er bare den nye greia folk gjør for å stilne samvittigheten sin. Håper det funker for dem! Realiteten er ikke for alle sammen, hvor plastrør er INGENTING i det store og hele.  Hva med å holde firmaene som lager dritt som er skapt for å gå i stykker ansvarlig for å fylle verden med søppel?? Neeeeeei la oss skylde på forbrukerne, individuelt, skap splid mellom dem. Vi er så jævla dumme og lette å lede hvorhen maktsyke drittsekker ønsker oss. 

 

Først og fremst er jeg helt enig påstanden.

Det omfattende endringer i systemet som trengs, slik det er nå, favoriserer jo markedet miljøkriminalitet og slaveri.

 

Jeg begynner likevel å tro at det er disse små banale greiene som er veien å gå, om folket kan være endringen som trengs, vil markedet og politikerne begynne å inkorporere slike hensyn i sitt tankegods.

Om det i det hele tatt er noen vei, selvsagt, man må sikte mye høyere enn plastsugerør, om McDonalds ga opp massedrapet sitt ville vi vært inne på noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Feil ende å begynne i å si til folk at det er deres skyld og at derfor må de gjøre ditten og datten. Firmaene kommer fremdeles til å produsere dritt som kjapt går i stykker, og folk blir oppfordret til å få mer barn for å sørge for at de får flere og flere kunder så de kan selge mer og mer dritt. 

Den største løgnen vi noensinne svelget er at vi som individer har muligheten til å utgjøre en forskjell. Sier ikke at man ikke skal feks la naturen være like pen som når man kom dit (rydde opp etter seg rett og slett) men ikke gi individene ansvaret for å løse problemet de ikke har noen mulighet for å løse. 

som sagt.. disse plastrørene er kun en distraksjon som folk svelger rått, så kan de klappe seg på skuldrene si at man gjorde en god jobb og så gjøre det samme igjen når folk begynner å bli for bevisst på hva som faktisk er problemet: firmaene som lager dritten som selges. Planlagt foreldelse burde være ulovliggjort, aner ikke hvorfor det ikke er det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Feil ende å begynne i å si til folk at det er deres skyld og at derfor må de gjøre ditten og datten. Firmaene kommer fremdeles til å produsere dritt som kjapt går i stykker, og folk blir oppfordret til å få mer barn for å sørge for at de får flere og flere kunder så de kan selge mer og mer dritt. 

 

Ja, igjen, helt enig.

Jeg synes det er et godt poeng, som du sier, at ansvaret skyves over på forbrukeren, også er saken ute av verden.

Jeg synes ikke det er riktig.

Min påstand er bare at det ikke ser ut som vi har noe annet valg enn individuell endring og handling, ikke fordi det er den beste eller mest effektive løsningen, men fordi mekanismene du peker på, har alt å tjene på å flytte ballen i det 'uendelige'.

Det mest effektive enkelpersoner kan gjøre er å begrense forbruket, kutte kjøtt, og droppe unødige flyreiser.

Ikke bare fordi det kutter i utslippene, men fordi signaleffekten det potensielt sender til politikerne ikke kan oversees, gitt at det er en stor nok bevegelse, selvsagt.

Igjen, ikke fordi det er noen optimal eller optimistisk utvei, men det er den eneste vi har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, igjen, helt enig.

Jeg synes det er et godt poeng, som du sier, at ansvaret skyves over på forbrukeren, også er saken ute av verden.

Jeg synes ikke det er riktig.

Min påstand er bare at det ikke ser ut som vi har noe annet valg enn individuell endring og handling, ikke fordi det er den beste eller mest effektive løsningen, men fordi mekanismene du peker på, har alt å tjene på å flytte ballen i det 'uendelige'.

Det mest effektive enkelpersoner kan gjøre er å begrense forbruket, kutte kjøtt, og droppe unødige flyreiser.

Ikke bare fordi det kutter i utslippene, men fordi signaleffekten det potensielt sender til politikerne ikke kan oversees, gitt at det er en stor nok bevegelse, selvsagt.

Igjen, ikke fordi det er noen optimal eller optimistisk utvei, men det er den eneste vi har.

 

Det går ikke all den tid folket blir hjernevasket. Reklame må bli forbudt globalt, fra i DAG. Fra nå av må man bare selge et produkt som er bra rett og slett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det går ikke all den tid folket blir hjernevasket. Reklame må bli forbudt globalt, fra i DAG. Fra nå av må man bare selge et produkt som er bra rett og slett.

 

Ja, dette var et forsøk på løsning, uten å peke på noe annet som må endres først.

Men jada, mekanismene vi har på plass allerede arbeider åpenbart imot en slik bevegelse.

 

Det eneste man egentlig kan gjøre er å begynne med seg selv, og evt. informere andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De nye reglene for boligannonser har gjort det jævlig irriterende og tungvindt å få viktig info om boligen.

For en stund siden så fant jeg en enebolig som på overflaten var veldig fin. I salgsoppgaven fant man derimot: "Arbeid utført av lekmann. Ikke godkjent som oppholdsrom/bruksrom." under samtlige rom. Våtrom var bygd rett på treverk, ingen helling mot sluk, ingen membran. Alt av det elektriske var oppført av daværende eier.

Før ville dette stått i annonsen, nå er det kun gull og grønne skoger i annonsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ørevokspropp.. GAH!! HÆ??

Ja, fy faen. Jeg blir gal av det der! Går på veggen når jeg ikke hører ut av det ene øret. Har hatt ørebetennelse mange ganger fordi jeg prøver å skrape ut voks med en liten metall-"spade" jeg har, i fullstendig desperasjon.

 

Har så trange øreganger at en q-tips ikke får plass. Så jeg er nødt til å renske ørene med vann, men det er langt i fra optimalt. Går til ØNH-lege to ganger i året bare for å få vasket ørene mine. Veldig irriterende! Trange øreganger er noe jeg plutselig bare fikk når jeg var i slutten av tjueårene, hadde aldri et problem før det. Aner ikke hvorfor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi jeg bor i et mongoland hvor GP (General Practitioner) ikke har utstyret nødvendig til å rense ører. De er glorifiserte doplangere og sykmeldingskrivere. Har forsikring gjennom jobben, så ØNH er gratis. Man går stort sett til en spesialist for absolutt alt. Systemet i Norge med en fastlege som tar seg av alt mulig småsaker og heller henviser deg videre om det trengs er mye bedre, spør du meg.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...