Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stod en sak i Sandefjords Blad i forrige uke der en huseier plukka 143 hundeposer ut av hekken.

 

Da han satte opp skilt med anmodning om å la være, så ble skiltet fjernet og posene fortsatte å komme.

 

Hva feiler det folk?

 

Har hatt flere hunder selv, og det hadde ikke falt meg inn å gjøre noe sånt.

 

Gikk jeg i skogen brukte jeg en grein til å fjerne den fra stien og inn i busker der folk ikke tråkker. Gikk jeg langs vei plukka jeg opp i pose og tok med hjem.

 

Din hunds avføring skal i en søppelkasse. Og den skal til DIN søppelkasse, ikke søpla til han som eier huset hunden dreit foran.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å jobbe med detaljstyrende mennesker som henger seg opp i uviktige ting som ikke har noen betydning for noe spesielt i det hele tatt.  Herregud, jeg hadde fått magesår av å ha det sånn.  

 

 

Din hunds avføring skal i en søppelkasse. Og den skal til DIN søppelkasse, ikke søpla til han som eier huset hunden dreit foran.

 

Som sagt over.   Dummeste jeg ser er folk som har med seg hundepose, lar bikkja drite og så bare kaster de posen fra seg der bikkja gjorde fra seg.   Hva er vitsen?   De kunne gått videre en liten tur, det er offentlige avfallsdunker overalt.   Folks giddalaushet og gi faen mentalitet...  

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Din hunds avføring skal i en søppelkasse. Og den skal til DIN søppelkasse, ikke søpla til han som eier huset hunden dreit foran.

Jeg har ikke hund, men dette må da være helt greit? Har aldri en gang tenkt over at folk ikke liker sånt. Selv kaster jeg alt mulig opp i private søppelkasser som står langs veien. Søppel er søppel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Man betaler for renovasjon.

Av prinsipp synes jeg ikke det er riktig at naboen borte i gata skal betale for min hundedritt.

Er han uheldig og bor et sted der alle hundene i nabolaget gjør fra seg kunne han risikert å få søppelKASSEN sin fylt opp av 20-30 stinkende små forundringspakker hver dag. Plass han sikkert har bruk for til sitt eget avfall.

Lenke til kommentar

Faen som jeg hater tilværelsen når jeg er trist/deppa og det er steder jeg burde vært på. Men har søren meg null lyst, og vet jeg kommer til å angre skikkelig i morgen. (Jeje, jeg vet, er bedre å prøve og feile, enn å angre på å ikke ha gjort det i det hele tatt, bla bla.)

Lenke til kommentar

Er vel ingen som går inn hos folk for å kaste hundredrit i søppelbøtta deres.

Nå lo jeg høyt av tanken, hehe.

 

Årsaken til at jeg skrev feil, er at jeg er alvorlig syk i hjernen.

 

For øvrig:

https://www.aftenposten.no/norge/i/wEgwn/Du-kan-nekte-naboen-a-bruke-soppelkassen-din

 

Og en ting til: BIOPOSER BRYTES IKKE NED I NATUREN. Noen hundeeiere tror visst det, men det er feil.

https://www.tu.no/artikler/slik-blir-bioposer-brutt-ned-av-bakterier-br/438691

Lenke til kommentar

De gir faen i brikken. De gir faen i alt. Hva skal norge gjøre, sende dem faktura? Hahahhahahahhahaha

 

Men staten klarer fint å leie inn disse for dumpingpriser så ingen norske lastebilsjåfører kan engang ta jobben uten å gå i minus eller ikke tjene noe som helst. 

 

Ganske moralsk forkastelig. Hadde de utenlandske sjåførene blitt tvunget til å oppleve konsekvenser, og ikke hadde hatt fri ferd over slik som nå hvor norge har 0 handlekraft til å håndheve noe som helst, så hadde ikke utenlendingene fått kjørt til dumpingpriser heller. 

 

Dessverre ofte ikke sjåførene sin feil heller. Sjefen på kontoret i Bulgaria driter i dem om politiet stopper dem.

Lenke til kommentar

De gir faen i brikken. De gir faen i alt. Hva skal norge gjøre, sende dem faktura? Hahahhahahahhahaha

 

Men staten klarer fint å leie inn disse for dumpingpriser så ingen norske lastebilsjåfører kan engang ta jobben uten å gå i minus eller ikke tjene noe som helst. 

 

Ganske moralsk forkastelig. Hadde de utenlandske sjåførene blitt tvunget til å oppleve konsekvenser, og ikke hadde hatt fri ferd over slik som nå hvor norge har 0 handlekraft til å håndheve noe som helst, så hadde ikke utenlendingene fått kjørt til dumpingpriser heller.

Det forkastelige her er at konsekvensene for å bryte norsk lov ikke er et godt nok insentiv for å la være. Norge burde være strengere, og nekte firmaer som konsekvent bryter loven fra å operere her.

 

Men at utenlandske sjåfører priser ut norske arbeidsplasser ser jeg ingenting negativt med. Det er bedre at de får den jobben, da de åpenbart trenger den mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det forkastelige her er at konsekvensene for å bryte norsk lov ikke er et godt nok insentiv for å la være. Norge burde være strengere, og nekte firmaer som konsekvent bryter loven fra å operere her.

 

Men at utenlandske sjåfører priser ut norske arbeidsplasser ser jeg ingenting negativt med. Det er bedre at de får den jobben, da de åpenbart trenger den mer.

Det er de ikke interessert i, ingen nordmann er interessert i å kjøre for dumpingprisene, og staten tar som sagt gjerne del i å ansette dem for dumpingpriser over å gi nordmenn lønn på norskt nivå, så norge generelt har ingen interesse av å forby det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...