Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Folk på kollektivtransport som:

 

* Setter seg midt i en buss som blir smekkfull og går av på neste stopp. Du kan stå i 2 min for faen!

* Går på en buss som skal langt, men går av på første stopp. Ta den andre bussen som ikke skal så langt!

* Folk som stopper opp og begynner å prate med noen de kjenner slik at de sperrer veien for alle som skal av transportmiddelet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man er typen til noen er man ansett som en trussel.

"Vær grei mot henne, ellers!!!"

 

Jeg er det ffs. Men familien hennes bare maser, styrer og kjefter.

Kanskje de som skal være greie?

Det er min skulder hun gråter på.

 

Og sånn der at man må bli "godkjent av familien" på litt spøk men litt alvor. Det er nok faktisk JEG som må godkjenne de heller tror jeg.

Word. Jeg drev med ei jente for noen måneder siden. Fikk plutselig melding av faren hennes: "Kødder du med henne, så kødder du med meg!"

 

Hadde ikke gjort noe annet enn å være god mot henne.

Lenke til kommentar

Folk på kollektivtransport som:

 

* Setter seg midt i en buss som blir smekkfull og går av på neste stopp. Du kan stå i 2 min for faen!

* Går på en buss som skal langt, men går av på første stopp. Ta den andre bussen som ikke skal så langt!

* Folk som stopper opp og begynner å prate med noen de kjenner slik at de sperrer veien for alle som skal av transportmiddelet.

Ift punkt 1 er det OK så lenge bussen er smekk full, men ellers bør man sette seg ned for ikke å sperre inngangen. Noe som jeg finner irriterende er folk som henger rett innenfor døra og sperrer for oss som skal sette oss. (Dvs. tilsvarende med punkt 3)

Folk er allergiske mot å sitte ved siden av andre, og henger gjerne rett innenfor døra. Og noen blir i tillegg irriterte når man prøver å snike seg forbi....

 

Ift punkt 2, kommer det jo helt an på hvor fort neste buss kommer. Hvis det tar lang tid til neste buss kommer ser jeg ikke problemet. Er bussen smekk full bør terskelen for å vente til neste buss være lavere.

 

Da synes jeg heller det er irriterende med de med stor barnevogn som kun skal 1 stopp. I tillegg til å bruke masse tid på å vente på bussen/trikken, bruker de mye tid på å komme seg både av og på. Det hadde sannsynligvis gått raskere for alle parter om de bare hadde gått det ene stoppet. Særlig hvis det har med seg et litt større barn i tillegg til vogna. De har garantert ikke vondt av å gå litt, og det blir mye mindre kjefting/bråk av bare å gå enn å lose alle av og på.

Lenke til kommentar

 De bare bryr seg om døtrene sine og er bekymret, could you blame him?

 

Ja. Det må være mulig å respektere at dattera si tar egne valg, står på egne ben og ikke har funnet en drittsekk.

Nå er riktignok faren til dama mi tidenes chilleste fyr, men det er brødre osv som er "problemet".

Dvs det er ikke noe stort problem. Bare en irritasjon at de sier sånt. Det ikke hyggelig å høre "hvis du er slem så er du ille ute" osv.

Ut fra den setningen hører jeg bare at de truer med å banke meg og det er en vag, ekkel følelse. Selv om det er halvveis spøk.

 

Hadde vært gøy å fortelle broren om den gangen hun var snill å kjørte han hjem, han bare kritiserte kjøringa og var skikkelig ekkel.

Da kom hun hjem til meg og var på gråten.

Endret av Edgelord
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror noen fedre har sett for mye på amerikanske filmer.

 

 

Den med kniv var litt spesiell da, buffy.

Har du ikke fått med deg at jeg er albaner? :p Albanske menn virker å være mye mer eksplosive enn norske, #notall og alt det der, har mannlige familiemedlemmer som ikke er helt insane, men det virker som om mesteparten bare er mange hakk mer aggressive på generelt basis. Ikke lett å si om det er biologi eller sosialt. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Hadde vært gøy å fortelle broren om den gangen hun var snill å kjørte han hjem, han bare kritiserte kjøringa og var skikkelig ekkel.

Da kom hun hjem til meg og var på gråten.

Så ikke denne her før nå! Dessverre er det vanlig tankegang å tro at man har rett til å såre sin søsken, ofte fordi man føler seg trygg i at man ikke vil bli lagt for hat for alltid (det er broren din! gjør mamma lykkelig og bare snakk med søstra di! Hun mente det ikke sånn! Bare slutt å være så egoistisk, du river i stykker familien nå! - du vet, sånn typ manipulering, veldig normalt når søsken er uvenner, typisk at man prøver å få den som prøver å være logisk og rimelig til å godta urimelighet, enklere enn å prøve å overbevise den crazy parten)

 

Bra hun har deg da! :)

Lenke til kommentar

Har du ikke fått med deg at jeg er albaner? :p Albanske menn virker å være mye mer eksplosive enn norske, #notall og alt det der, har mannlige familiemedlemmer som ikke er helt insane, men det virker som om mesteparten bare er mange hakk mer aggressive på generelt basis. Ikke lett å si om det er biologi eller sosialt.

 

 

 

 

Ikke akkurat Albanier,men noe rundt der viste jeg jo. Bare lot være å nevne akkurat den detaljen. ?

 

Han mener jo godt da, men lurer på hva som er verst: møte opp til kjæresten med kniv eller gå inn i en fremmed hage ^^

Endret av Danielzu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ift punkt 1 er det OK så lenge bussen er smekk full, men ellers bør man sette seg ned for ikke å sperre inngangen. Noe som jeg finner irriterende er folk som henger rett innenfor døra og sperrer for oss som skal sette oss. (Dvs. tilsvarende med punkt 3)

Folk er allergiske mot å sitte ved siden av andre, og henger gjerne rett innenfor døra. Og noen blir i tillegg irriterte når man prøver å snike seg forbi....

 

Ift punkt 2, kommer det jo helt an på hvor fort neste buss kommer. Hvis det tar lang tid til neste buss kommer ser jeg ikke problemet. Er bussen smekk full bør terskelen for å vente til neste buss være lavere.

 

Da synes jeg heller det er irriterende med de med stor barnevogn som kun skal 1 stopp. I tillegg til å bruke masse tid på å vente på bussen/trikken, bruker de mye tid på å komme seg både av og på. Det hadde sannsynligvis gått raskere for alle parter om de bare hadde gått det ene stoppet. Særlig hvis det har med seg et litt større barn i tillegg til vogna. De har garantert ikke vondt av å gå litt, og det blir mye mindre kjefting/bråk av bare å gå enn å lose alle av og på.

Skal nevnes at der jeg bor går bussene samtidig. Korresponderer med ferge. Bussene går til litt ulike steder og det er 2 busser som går kort, ment for de som bor nære "terminalen" så de ikke skal gå på bussen hvor endedestinadjonen er 40 min unna. Men det drifter folk i. Det er spesielt 1 mann som hver dag gjør både punkt 1 og 2. Endret av Benbjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glem det . Var en feil.
 

Edit.Forklaring: Det var en hendelse i nabolaget som dels irriterte/dels forvirret. Men fant ut jeg ikke ville beskrive det likevel, i tilfelle noen av de involverte kjenner det igjen og begynner å forske på profilen min. Sorry. 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

De er helt på trynet. Bor man utenfor byene har man faktisk ingen gode alternativer til transport. Man er 100% avhengig av bil, så intill man får et annet tilbud så må de faktisk slutte å "straffe" bilistene før folk blir ruinerte. Det går hardt utover næring og privatøkonomi.

 

Jeg er helt for klimatiltak, men det her blir å ta ting i feil ende. Det verste er at de ved å gi fritak til elbiler gir de med best økonomi fordelene. Mange har ikke råd til å kjøpe en ny bil til 200 000+ bare for å slippe bom osv. De får ihvertfall ikke råd ved å bli straffet hardere økonomisk.

Endret av Kjetil_90
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bomstasjoner i seg selv. Fordi hele systemet er så ufattelig lite gjennomtenkt at det ikke skulle vært lov. Når du må ut med titusener ekstra i måneden mens naboen slipper helt unna fordi han bor på "riktig side" så er det tydelig at ting ikke henger på grep.

Hvor mange ganger kjører du til og fra hjem om dagen hvis du betaler flere titalls tusen i måneden i bompenger?

 

Hvis vi tar utgangspunkt i 20 000 kr i måneden, siden det er første titusen i flertall som du påstår du har i bomutgifter hver måned, så er det 833 passeringer ved 24 kr (som er det som er vanlig ved lokalvei-bom). Det er 27 passeringer hver dag i en 31-dagers periode.

Hvis vi antar at du jobber i 8 timer, og er hjemme i minst 8 sammenhengende timer (søvn og slikt), så er det 27 passeringer i løpet av 8 timer, hver dag. Hva faen er det du driver med? Kjører en og en vare hjem fra Kiwi?

Endret av Dragen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...