Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken karakter er dette? ;)

 

En veileder som kan banke livsskiten ut av deg og kaste deg til forum-zombiene ^_^ .

Og ja, innser at jeg burde ha brukt regissør her, men jeg antar du forstod hva jeg sa? Dessuten er det jo litt stygt å kommentere skrivefeil her på forumet i forhold til retningslinjene våre og kan taes på pm om det irriterer deg kraftig.

Men skal sørge for å rette opp den feilen du påpekte :)

 

On topic :

 

Ser ut som neste sesong vil enten starte opp i september / oktober i år eller mot slutten av året , men ser også at noen andre mener at den kan dukke opp allerede i form av noen teasers nå til sommeren.

Får nesten passe på og følge med på websidene...

Lenke til kommentar

Du gjør det? At teasere og trailere kommer i sommer er ikke noe nytt.

 

Serien har alltid trailere på Comic-con som er i juli (12-15 juli i sommer). Den har oftest panel også. De slipper disse ut under comic-con, og som regel samme dag som panelene er.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Da har jeg lest tegneserien tll der vi har kommet i tv-serien, og jeg synes egentlig tv-serien er bedre. Mulig det er fordi det er tv-serie historien jeg så først, men synes ikke tegneserien var noe veldig spesielt.

 

 

Spesielt likte jeg hvordan de løste Shane i tv-serien kontra tegneserien.

 

 

Nå liker også jeg mest sannsynelig en tv-serie bedre enn en tegneserie, men ville uansett anbefalt andre å heller sett tv-serien før tegneserien.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke greia å sammenligne to helt forskjellige produkt her.

 

Men tegneserien sliter veldig med dialogen, som er litt crappy å gjort bedre i TV-serien. At de drepte av Shane så altfor tidlig mislikte jeg i tegneserien. Shane hadde kanskje et utbrudd før Carl endte opp med å drepe Shane i tegneserien på det andre.

 

Men Lori, og kvinnene generelt er helt ufordragelige på TV-serien. Jeg kjenner nesten ikke igjen Lori i TV-serien kontra tegneserien. Og det hjelper heller ikke når karakteren spilles av en elendig skuespillerinne.

 

Begge de to produktene har pluss og minus. De er to forskjellige ting, i helt forskjellige medium. Om jeg skulle si hva som var best så vil jeg si tegneserien, men ikke langt ifra kommer tv-serien til samme punkt i tegneserien. Og har tro på at den bedrer seg litt ettersom sesong 3 skal følge mer tegneserien enn sesong 2 ifølge Kirkman.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Det er jo et spørsmål hva man foretrekker, ikke en sammenligning forøvrig. Det er du som gjør sammenligningen nå :p

 

En sammenligning er da uansett helt normalt, og skjer naturlig når man får stort sett samme historie fortalt med to forskjellige medium, så ser ikke hva som er så rart med det.

 

Er det forresten bestemt hvem som skal spille ninjadama vi ikke kan si navnet på?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selvfølgelig var det en sammenligning, men poenget var at begge to har sine pluss og minuser. Jeg synes det bare blir feil å veie de opp sammen og at serien skal ha akkurat samme handlingen som tegneserien. Det er ikke det samme som Game of Thrones - A Song of Fire And Ice.

 

Jeg vil heller se de gjøre omgjøringer fra tegneserien som litt mer Shane, og mye som skjer framover i tegneserien som ikke fungerte bra. Som trolig ikke heller skjer på grunn av det ikke fungerer like bra heller i tv-serien. Prøve liksom å kjøre sine egne historier litt bedre, og endre de litt ifra tegneserien uten at det blir noe kaos eller pissete som mye av de småtingene som selvmordsplottet, andre apotek-turen for eksempel.

Lenke til kommentar

Men vil Lori noen gang være mulig å like? I guess not. H

 

Vel, med mindre du er Rick - som er forståelsesfull over en som aldri klarer å passe på egen guttunge, sprer beina for bestekompisen og fremmer kristenkonservativ husmorpolitikk midt i apokalypsen - så vil jeg si.... nei.

 

Men viktig funksjon/katalysator for hendelsesforløp er hun.

 

Fra hukommelsen hendelser jeg syntes var unødvendige eller påtvunget:

-Hysterisk mamma som ville ut og lete etter Carl

 

Til å lete med lupe etter feil i noe, er vel dette lite nyansert. La meg påta meg rollen som djevelens advokat - for det er sent og jeg leter etter en unnskyldning til å ikke jobbe:

 

Noe annet ville vært urealistisk. Om du tror du ville gjort annerledes, vil jeg hevde sannsynligheten for det er liten. Med mindre du er topptrent vil panikken og farsinnstinktet ta deg.

 

Har man opplevd en og annen større eller mindre katastrofe vet man at 80% av de som ikke har trent intensivt på det som skjer vil opptre lite rasjonelt. Du trente da på slik under førstegangstjeneste, eller?

 

 

-Hele sekvensen hvor de kjørte frem og tilbake og skjøt zombier

 

Ikke akkurat en smart manøver, men så manglet de to eneste med særlig taktisk kompetanse (Rick og hans drepte kompis). I tillegg var det nok mer en show-off. Pang pang og gore-moro med hoder som sprenges.

 

 

-Han som kjørte RV-en som mistet livet i seriens mest bortkastede dødsfall (parkerte midt inni zombie-gjengen bare for at Carl skulle kunne bruke stigen til å komme seg ned fra taket?)

 

Karen var under 30, som forklarer alt. Da folk under 30 er stokk dumme, man må minst være 32 for å inneha nok livserfaring for å kjøre campingbil i zombiehelvete. :ph34r:

 

-Hershel som stadig bytter mellom "vi må overleve og redde barna" til "jeg skal beskytte gården med livet og hagla"

 

Jeg så ingen stadige bytter. Kanskje jeg var blendet av zombie-herlig-helvete. Han gikk fra A til Å, ikke A til Å til A til Å og kanskje litt B? :)

 

 

-Hele "det viktigste er at du beskytter sønnen din" argumentet. Carl er den minst verdifulle i hele gjengen.

 

Jeg ville latt resten av verden brenne og personlig kverket hver og en av dere med velplassert Chuck Norris-spark om det måtte til for mine sønner. Det selv om de daglig gir meg migrene og klarer å klage over ting som nesten er like irrelevant som dine punkter her.

 

I går klaget en av dem over at han måtte gå og legge seg en halv time over legge-tid, etter at de hadde fått snop og kino på en tirsdag. Argh! Men jeg ville fortsatt kverket deg uten å blunke om det var nødvendig for å sikre hans muligheter for fortsatt liv. For om vi hadde vært en gruppe overlevende, vel da er du og alle andre langt mindre verdt for meg enn mine sønner.

 

Det er hva en far gjør.

 

 

-Hvordan T-dog plutselig ville rømme til kysten

Plutselig? Jeg trodde den mannen var stum, er jo umulig å vite hva han mener om noe - fordi han er som en svart mannlig versjon av Tause Birgitte.

 

 

-"Kan du bruke våpen?", "Ja jeg er oppvokst på en gård"-samtalen

 

En Sørstats-gård. Der lærer man som kjent å skyte før man lærer å krype.

 

-Og til slutt hvor forferdelig noen syntes det var at Rick ikke hadde fortalt at alle allerede var smittet

 

Fordi de heller burde hatt en stor gruppeklem? Leder som tilbakeholder viktig informasjon pleier å få slik reaksjon. Voksne mennesker misliker paternalisme. Spesielt i en utslitt gjeng som nettopp har mistet venner og hjemmet sitt, kanskje med et lite adreanalinkick oppe i det hele.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

:bretter opp ermene:

 

Til å lete med lupe etter feil i noe, er vel dette lite nyansert. La meg påta meg rollen som djevelens advokat - for det er sent og jeg leter etter en unnskyldning til å ikke jobbe:

Det er ikke første gang Carl har vært borte, det er heller ikke første gang det har vært en presset situasjon, men det er så vidt jeg kan huske første gang hun har hatt veldig lyst til å gjøre noe med det selv. Det er den karakterendringen jeg missliker, ikke det at hun ville finne ungen sin.

 

Har man opplevd en og annen større eller mindre katastrofe vet man at 80% av de som ikke har trent intensivt på det som skjer vil opptre lite rasjonelt. Du trente da på slik under førstegangstjeneste, eller?

Førstegangstjenste er for jenter! (Fikk et brev da jeg var 17 hvor det sto «fuck off, glutenalergiker» :))

 

Jeg så ingen stadige bytter. Kanskje jeg var blendet av zombie-herlig-helvete. Han gikk fra A til Å, ikke A til Å til A til Å og kanskje litt B? :)

På denne gården styrer jeg og her skal det ikke være våpen og dere skal dra bort så fort som mulig, ååå livet er trist jeg bryr meg ikke om dere blir og alle mine sterke meninger har ingen mening og jeg er veldig passiv, men så lenge jeg har hagla mi skal jeg kjempe til siste stund, rai!

 

Det er hva en far gjør.

Det var ikke faren som sa det, det var Hershel.

 

Plutselig? Jeg trodde den mannen var stum, er jo umulig å vite hva han mener om noe - fordi han er som en svart mannlig versjon av Tause Birgitte.

Har han noen gang virket redd eller mer tenkt på egen overlevelse enn gruppens? Ikke som jeg kommer på.

 

En Sørstats-gård. Der lærer man som kjent å skyte før man lærer å krype.

Hvorfor ble da han hun sa det til så overrasket? Poenget var at hans reaksjon var helt merkelig i den sammenhengen.

 

-------

 

Poenget i omtrent alle kommentarene er at det reageres eller handles ulikt det du forventer av karakteren og situasjonen. Selvstending har ikke episoden så store problemer, men i sammenheng med resten av serien viser den at det er store hull i karakterene og fortellingen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sesong 2 har vært nesten en stor, eller burde være en stor oppvekker til folkene som lager serien. Jeg tenker stort sett på Glen Mazzara som nå er seriesjefen som jeg synes ikke gjør de riktige beslutningene når det kommer til karakterene, og godtar å kjøre noen plots på helt unødvendige karakterer for noe slikt de får. Ta for eksempel selvmordsplottet som kunne kanskje blitt gjort bra, men hvorfor gi det absolutt til en karakter vi ikke har fått noe kjennskap til?

 

Glen Mazzara har også sagt i intervjuer, på twitter o.s.v. at produksjonen er noe klar over hvor sakte det virket for mange hvordan sesongen gikk. Håper dette gjør at de går inn i sesong 3 med mer tenking om hvor mye enhver historie kan gå før det blir elendig. Karakterfokuseringen av nærmest alle utenom Rick er også et problem, og et som ikke nødvendigvis kan fikses lett heller. Jeg ville likt mye mer fokusering på Glen, Daryl og Andrea iforhold til Lori og slikt. Gjør heller Andrea mer en kvinnelig hovedkarakter en Lori, det tror jeg kanskje kan hjelpe litt også hvis også karakteren forsetter i det sporet hun gjorde i slutten av sesong 2.

 

Forhåpentligvis gir en full pause nå mer tid til at de kan sette seg inn i ting, og tilføre mer stabilitet over det hele. Noe sesong 2 har lite av. Nå som de også vet å tilpasse seg produksjonen av en større sesong så kanskje dette hjelper. For sesong 3 er også 3 episoder større enn sesong 2. Og det med en pause midt i mellom som i år (8 episoder i hver av de to periodene nye episoder av sesong 3 sendes).

 

Forhåpentligvis blir sesong 3 sterkere, tettere og dypere enn sesongen vi nettopp hadde.

Lenke til kommentar

Men vil Lori noen gang være mulig å like? I guess not. H

 

Vel, med mindre du er Rick - som er forståelsesfull over en som aldri klarer å passe på egen guttunge, sprer beina for bestekompisen og fremmer kristenkonservativ husmorpolitikk midt i apokalypsen - så vil jeg si.... nei.

 

Men viktig funksjon/katalysator for hendelsesforløp er hun.

Før hun var med i TWD synes jeg faktisk at hun var skikkelig heit. Etter hvert som serien gikk videre, though, begynner jeg å hate henne mer og mer. Det gjør henne stygg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det spørs da hvordan en ser på det. Utseende er en del av intrykket en får fra mennesker, og hvis et menneske visuelt ser ikke-attraktiv ut, så kan det forsterke bagateller i personligheten. For eksempel, så er noen av Bond-pikene ikke spesielt gode skuespillere, men siden de har rollen som "den pene", så har det ikke så mye å si.

 

EDIT: Et eksempel motsatt vei; ville Rooster Cogburn vært like tøff/barsk hvis det var Ashton Kutcher som spilte i stedet for Bridges? Nei. Poenget er at utseende på skuespillere har mye å si, og det kan endre rollen betraktlig.

Endret av konduktans
Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo hvorfor hun plutselig føler sånn avsky mot Rick. Fordi han drepte Shane, som hun fortsatt hadde følelser for? Fordi han ikke viser noe anger? Fordi Shane egentlig hadde rett, eller fordi Rick nå oppfører seg akkurat som Shane?

 

Hun fremstår kanskje som en hysterisk husfrue, men om det er slik produserne vil at hun skal se ut så gjør hun en helvettes god jobb.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvem var den dama som reddet Amanda?

Og viktigere.. hvorfor hadde hun 2 zombier lenket til seg?

 

Det er ikke avslørt i TV-serien enda.

 

 

Det er Michonne. Ei enslig dame, utdannet advokat, med hobby som sverdmester. Hun hentet katana hos naboen i det verden gikk til helvete og har overlevd ved å bruke dette til å slakte zombier. De to zombiene hun hadde på slep gjør at andre zombier holder seg unna, ala hva Rick og Glenn gjorde i Atlanta da de smørte seg in i zombie-gørr. De sluttet å angripe henne, og hun har kuttet av armene, så da har hun de like greit på slep.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...