Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er jo hvorfor hun plutselig føler sånn avsky mot Rick. Fordi han drepte Shane, som hun fortsatt hadde følelser for? Fordi han ikke viser noe anger? Fordi Shane egentlig hadde rett, eller fordi Rick nå oppfører seg akkurat som Shane?

 

Hun fremstår kanskje som en hysterisk husfrue, men om det er slik produserne vil at hun skal se ut så gjør hun en helvettes god jobb.

Muligens også fordi hun skylder på Rick fordi hun kanskje tror han presset Carl til å drepe Shane eller noe i den gaten.

Det er ikke avslørt i TV-serien enda.

 

Det er Michonne. Ei enslig dame, utdannet advokat, med hobby som sverdmester. Hun hentet katana hos naboen i det verden gikk til helvete og har overlevd ved å bruke dette til å slakte zombier. De to zombiene hun hadde på slep gjør at andre zombier holder seg unna, ala hva Rick og Glenn gjorde i Atlanta da de smørte seg in i zombie-gørr. De sluttet å angripe henne, og hun har kuttet av armene, så da har hun de like greit på slep.

 

 

Hun har også fjernet kjevene på Zombiene som man kan se i slutten av sesong 2 slik at de ikke kan infisere noen. Mener også at det var snakk om at zombiene var kjæresten og en venn av han.

 

 

Diskusjon om spoiler fra neste sesong, åpne på eget ansvar!

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Leser at folk sammenligner tv-serien og tegneserien, selv velger jeg å se dem som en helhet og jeg synes det gir en god opplevelse. Kirkman har jo uttalt at det er mye han angrer på i tegneserien og dette har han jo jobbet med i tv-serien og det har han lykkest med i en viss grad.

Lenke til kommentar

Du kan si at du snakker om Dale. Men mye av det som faktisk skjer med Dale er ikke så unikt at det må bli gjort av Dale. Mye av det kan bli brukt i andre karakterer istedenfor, og kanskje til og med fungere bedre? Det er enkelte ting som ikke fungerer på tv-skjermen, som fungerer på tegneserien. Småting som Andrea og Dale sin sex-scene, ikke noe som jeg på noe vis føler kunne fungert på tv-serien. Ikke bare på grunn av utseende, men også den vibben serien har gitt rundt disse to. Hadde de gjort dette ville det for min del føltes veldig tvunget, og nesten unødvendig slik TV-serien har gjort ting.

 

Sesong 3 har for min del gjort på plass det mest nødvendigste, og mer. Så jeg er uansett ikke negativt innstilt før vi får faktisk sett mer. Det er nesten feil å frykte ting så langt på forhånd, med tanke på hva vi faktisk fikk se i sesongfinalen nå. Den setter opp sesong 3 som noe helt annet enn den generelt sett middelmådige sesongen vi så nå.

 

Som jeg sa tidligere, så gir en ny sesong kanskje også bedre sjanser for at produsentene faktisk forstår hva fansen stort sett vil ha. Og kan allikevel gjøre det bra uten å følge tegneserien til punkt å prikke neste sesong. Vent heller å se, istedenfor for forhåndsdømming.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De bør vel bare vike unna sex-scener. AMC kan gjerne vise innvoller, men en halv pupp, bar rumpe eller ufint språk er no-no der i gården. Blir merkelig kontraster med pyjamas sex, for så å ha litt gore-action rett etterpå.

 

Der mangler TWD litt den snerten som HBO, Showtime og Starz kan servere oss.

Lenke til kommentar

De bør vel bare vike unna sex-scener. AMC kan gjerne vise innvoller, men en halv pupp, bar rumpe eller ufint språk er no-no der i gården. Blir merkelig kontraster med pyjamas sex, for så å ha litt gore-action rett etterpå.

 

Vi har jo scenen mellom Maggie og Glen i apoteket (?). Det var riktignok bare en bar rygg, da …

Lenke til kommentar

Ja, en bar rygg. Alle sex-scener i slike serier ødelegger ofte med at man blir så bevisst på kamerabruk, som gjør alt for å "sensurere". Mister litt innlevelse.

 

Samtidig, det kan bli strake motsetningen også når man nærmest voldtar skuespilleren med kamera og gjør det for "desperat" (Spartacus kan tidvis tippe over eksempelvis).

 

Foretrekker språk og visuelt som er troverdig i så måte. :)

Lenke til kommentar

Jeg så på dem som far og datter.

 

Far og datter med et ikke så veldig godt forhold. En sex-scene hadde bare blitt … feil.

 

Må vel ikke være rakettforsker for å forstå at forholdet de hadde i tegneserien ble fremstilt på en helt annen måte enn den ble nå i TV-serien. TV-serien klarer faktisk å få alle kvinnfolka utenom Maggie til å bli totalt uspiselige.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sant det Herr. Necrolamedor sier. Men jeg håper på at Andrea forandrer seg. Jeg liker skuespillerinnen, men ikke akkurat karakteren. Maggie er også eneste karakteren jeg følte jeg likte helhetlig i sesongen, og Andrea løsna litt opp, men uansett fått vist for lite til at jeg kan si hun har endra seg noe særlig.

 

Likte Laurie Holden både i The Majestic og The Mist, som begge er regisserte filmer av mannen som har utviklet The Walking Dead til serie, Frank Darabont. Men har ikke følt jeg har likt henne denne sesongen, og bare enkelte ganger i sesong 1 (før Amy døde).

Lenke til kommentar

Det jeg likte med Dale var at han tok opp de menneskelige spørsmålene og fikk meg til å tenke. Gikk lenge og gnagde på den situasjonen med Randall og hvorvidt det var riktig å drepe han eller ikke. Hva skal man ta hensyn til en slik situasjon? Hvem skal stille de menneskelige og moralske spørsmålene nå som Dale er borte?

 

Selv syns jeg det var deilig å bli kvitt Shane, det ble rett og slett for mye mas med han. Det var spenning i at han utfordret Rick, men på slutten følte jeg det var spant i samme dritten.

 

Ellers er jeg personlig veldig fan av Glenn, glad for at han fikk mer fokus i sesong 2 og håper vi får se enda mer av han i nr 3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Walking Dead sin første episode via Telltale spillet med samme navn har utgivelse neste måned.

 

http://www.youtube.com/watch?v=F_XDhq7chNY

 

Mer inspirert av tegneserien enn TV-serien, og er ikke meningen at det skal være et superawsomefuckingmanshooterrpgcomboflowwithhoes aktig spill. Glen er med i første episoden. Første episode er satt til starten av utbruddet, så er før Glen drar inn til Atlanta å joiner Dale, Lori, Shane & Co.

 

 

enhanced-buzz-32397-1332280836-3.jpg

Endret av Mahavishnu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...