Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Avslutningen var ok, og tok seg opp de siste minuttene. Jeg kommer ihvertfall til å følge med på sesong 3 bare pga samurai-dama og zombie-entouraget hennes.

 

Men det er mange ting som irriterer, og det er blant annet som er nevnt tidligere med barn som ikke hører på foreldrene sine og tullete folk som ikke gjør det som er fornuftig etter forholdene. F.eks. hvem stopper opp midt i et hav av zombier og regner med at det ikke kommer noen bak for å spise på deg?? Ikkje braaaaaaaa. :nei2:

 

Ses til høsten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler at serieansvarlige Glenn Mazzara gjør ting litt dumt på serien med beslutningene han tar. Og det tiltross for at jeg likte sesongstarten, og mange av episodene hvor store beslutninger har blitt tatt (f. eks motorvei-episoden, Sophia-avslutningen (selv om de burde korta ned på kanskje antall episoder det tok med 1-2 episoder, 18 Miles Out (minus selvmordsplottet), og de to episodene med baren).

 

(Mener ikke feile detaljer og slikt som hagla til Hershel. Ganske enig med han tidligere, bare å drite i detaljer på serien.

:p )

 

- Selvmordsplottet, hvorfor gjøre dette med en karakter som så vidt er etablert når det først gjøres? Beth hadde kanskje 3-4 setninger med dialog før episoden hun plutselig hadde noe form for sentrering, som var episoden med selvmordsplottet.

 

 

 

- Lori, gjør hun til en litt mindre karakter som er mer helt vanlig usikker dame, til en karakter som nesten burde kategoriseres med en ordentlig bitch, jeg vil si bitch. Jeg har egentlig ikke så mot trekant-dramaet slik det er brukt til å fremme alpha-male konseptet mellom Rick og Shane, men måten Lori har vært altfor mye oppi det enn hva hun burde er noe jeg heller ikke liker.

 

- Sophia-letingen, skulle heller latt Sophia-leve. Daryl skulle ha vært en reddende engel i den episoden han "møtte" Merle igjen. Serien kunne trengt Sophia slik at Carl kunne blitt en kanskje enda mindre karakter på serien, slik at Carl og Sophia kunne vært mer i bakgrunnen. Istedenfor at Carl må poke huet fram i hver nesten bidige scene som har skjedd spesielt de siste 4-5 episodene.

- Ta fokusering ned på Carl. La han skyte, men bruk karakteren mer som en mindre birolle, enn en tydelig birolle.

 

- Andrea, gjør henne til en survivor slik som i sesongfinalen. Kanskje hjelper det at Dale er borte en del også på dette framover. Og den nye situasjonen kan kanskje endre henne og flere.

 

- Bruk T-Dog til noe nyttig, eller mer som et medlem av A-Teamet. En av de som jeg føler tenker mest logisk, og på faktisk å overleve. Ja, kanskje på egenhånd men Every Man For Himself.

 

- Drep av Beth også. La Maggie og Hershel leve.

- Introduser kanskje en gjeng på 4 som blir med gjengen, etter Beth og kanskje Carroll er borte. Selv om jeg ser for meg at vi vil måtte leve med Carroll et stykke til. Gjerne også introduser et par nye hovedkarakterer enn bare damen med samurai-sverd.

 

- Slutt med romance mellom Daryl og Carroll. Greit med at de blir gode venner, men det er bare weird å se de to bli sammen.

 

- Bruk Daryl og Glen mer. De to er noen av kritikernes mest likte karakterer denne sesongen. Daryl har utviklet seg flott, men dessverre med en gang han viser noe blir han skyvd i et hjørne for å bare bli tatt fram innimellom når støvet må luftes. Synd, for jeg vil heller se Daryl og Glen før Dale, Andrea, Carroll og spesielt Lori. Jeg vil også tro at Glen er en fan-favoritt, som har blitt virkelig brukt elendig denne sesongen. Savnet mer den bruken av han ifra tidligere sesonger.

 

- Tenk mer på utforskning.

 

Men det er de bestemte karakterfokuseringene og bruken som irriterer meg mest. De kunne godt ha holdt seg på farmen, men de gjorde det ikke spennende nok, veldig mye når farmen var en stor hindring for utforskningen. Ja, med bensin kan de kanskje ikke gjøre mye utforskning om gangen, men de kunne brukt for eksempel hestene bedre når de hadde dem til utforskning av noe mer enn bare den lille byen.

 

Neste sesong vil uten tvil utforske mer med fengslet. Mer fokusering av disse menneskene Randall, Dave og Aaron holdt sammen med trolig. Gjerne også introduser et par nye hovedkarakterer enn bare damen med ninjasverd.

Endret av Mahavishnu
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Avslutningen var ok, og tok seg opp de siste minuttene. Jeg kommer ihvertfall til å følge med på sesong 3 bare pga samurai-dama og zombie-entouraget hennes.

 

Men det er mange ting som irriterer, og det er blant annet som er nevnt tidligere med barn som ikke hører på foreldrene sine og tullete folk som ikke gjør det som er fornuftig etter forholdene. F.eks. hvem stopper opp midt i et hav av zombier og regner med at det ikke kommer noen bak for å spise på deg?? Ikkje braaaaaaaa. :nei2:

 

Ses til høsten!

 

Enig i at det er en del ting som irriterer! Skjønner ikke hvorfor Rick plutselig skulle begynne å oppføre seg som en rass, erklære at dette ikke er et demokrati samtidig som alle andre plutselig hater ham noe intens? Shane har jo vært en dritt hele sesongen men han fikk jo gjøre akkurat som han ville..

Lenke til kommentar

Virker ikke særlig praktisk å ha med to zombier på slep og en katana (?) som eneste våpen.

Men hey, stille spørsmål på logikk er teit, eneste vi kan klage på er karakterbygging :) .

 

Det er mer bare din logikk enn serien her på det med dama med sverdet som er feil her.

 

Anbefaler deg å se andre episode på nytt av serien, i sesong 1. Der får du vite at hvis du lukter som en zombie vil de fokusere mindre på deg. Kanskje ikke bry seg så mye om deg. Med en kappe slik som damen går rundt med kan denne også være noe smurt inn med blodet til zombiene slik at sammen med de to zombiene på slep virker hun mer som en av dem.

 

Se også godt på zombiene som hun sleper med seg. I tillegg til å være en hel del en avledning ifra henne, så er både hakene og armenen kutta vekk. Dette gjør at zombiene ikke biter henne, eller klorer henne. Det også er sannsynlighet for at zombiene også slutter å angripe i den tilstanden de er i. Ihvertfall henne.

 

Som hunder/dyr kan du alltids binde dem til et tre om du trenger hvile.

 

Hvorfor er ikke katana et lurt våpen mot enkle fiender? Hvorfor er du så skråsikker på at hun ikke går rundt med et skytevåpen under den kappa?

 

Walking-Dead-Michonne-1332136398.jpg

Endret av Mahavishnu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker ikke måten Rick blir fremstilt på i sesongavslutningen. Virker som han er Shane 2.0, men det er mulig skaperne har andre ting i tankene. Lori og Carroll er uten tvil de mest provoserende i hele serien. Klaging, sutring og undøvdendig drama. Avliv dem begge. Er dog enig i at Daryl og Glen bør få mer tid på skjermen! Lurer også på hva kvinnelige Blade kan bidra med i serien.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle zombiene slutte å angripe henne selv om de ikke har armer eller underkjeve egentlig? Man skulle jo tro at "instinktet" deres fremdeles var å i alle fall løpe inn i deg.

 

Glemte å legge til at båndene gjør det ihvertfall vanskeligere. Instinktet vil nok ikke slutte helt som du sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...