Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Jeg ville brukt Zaavi.com eller Play.com

 

Outland er dyrt. For dyrt spør du meg.

 

Jeg har sett litt på Play.com, men der har de The Walking Dead: Book One - Seven, og Vol.1 - 15. Er de bøkene en samling av tegneserien på en måte? Og hvilket vol. er der de er i tv-serien nå? Jeg hadde tenkt til å kjøpe tegneserien, men så virker det som at det lureste er å lese fra starten av, for å få med seg alt som har skjedd i tegneserien, eller er det lett å henge med dersom man starter å lese omtrent fra de er i fengselet?

 

Vet ikke om du har svaret på dette, men visste ikke helt hvor jeg skulle spørre, så jeg tar en sjanse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fengslet starter i bok 2 (#13-24).

 

Men det er en del andre karakterer og slikt, så jeg ville lest bok 1 (#1-12). Mange som ikke har blitt introdusert enda på tv-serien, eller som har noen form for erstatning. Morals (meksikaneren) fra sesong 1 og familien hans er erstattere for noen fra tegneserien. Daryl er en erstatter for en fan-favoritt i tegneserien kan man si også.

 

Synes prisen til tfaw.com var grei, men ikke sett på fraktkostnadene så aner ikke. Zaavi ser ut til å slutta med selge bøkene siden jeg så sist. De hadde grei frakt, som kom på under 200 hver gang husker jeg. Kjipt å måtte tolle slik at det koster mer enn hva de ville vært på Outland.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De hadde grei frakt, som kom på under 200 hver gang husker jeg. Kjipt å måtte tolle slik at det koster mer enn hva de ville vært på Outland.

 

Man må ikke tolle på tegneserier :D Så er bare å bestille så mye man vil, uten å måtte betale toll.

 

 

Må betale moms uansett over 200 kr.

Lenke til kommentar

http://www.tfaw.com/

 

De har gode priser på tegneserier. Jeg kjøpte første bookletten fra buffy sesong 8 på outland for 150 kr. På den siden fikk jeg vel 3 stk eller noe slikt for samme pris. Er også bare å gå batshit insane og bestille masse, tegneserier regnes som bøker og man trenger ikke betale toll på dem :D

 

Play var 15 kr dyrere for første boken. Jeg valgte play ettersom tfaw brukte opp mot 30 dager på å få sendt boken.

Lenke til kommentar

Litt usikker på amerikanske sider selv, ikke akkurat raske. UK bruker som regel en uke hit, men ting fra amerikanske nettbutikker jeg har bestilt (selv tollfritt) har endt opp med å bruke 3-4 uker fra det ble sendt. Nå er jo Posten Norge et stykke for seg selv, og ikke akkurat leverende av topp service for å si det slik. Er litt skeptisk til å kjøpe noe over 200 som ikke er klær. Selv om det er sant det at bøker går under som tollfritt, så er det ikke alltids det skjer.

 

Kamerat av meg bestilte Powers fra en amerikansk nettsjappe. Powers er en annen brilliant tegneserie fra samme forlag som The Walking Dead som også blir produsert i noen bokformer slik som bok 1, 2 o.s.v. av TWD. Men han måtte betale ekstra toll, når frakten totalen med frakten ble på under 200 NOK. Så jeg er litt usikker.

 

enhanced-buzz-8995-1332275316-9.jpg

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Er litt skeptisk til å kjøpe noe over 200 som ikke er klær. Selv om det er sant det at bøker går under som tollfritt, så er det ikke alltids det skjer.

 

Har bestilt bøker fra USA siden Amazon.com var nystartet. Har ALDRI betalt hverken moms eller toll.

Skjønner ikke at du nevner klær. Klær er det jo ekstra toll på (10,7% sist jeg sjekket) i tillegg til moms.

Lenke til kommentar

Greit nokk at han kanskje hadde unlimited ammo, scenecuttinga kunne ha gitt en plausibel grunn til at han skaut i det uendelige, mitt problem var at hagla hadde NULL rekyl, se scenen på nytt, jeg klarer ikke å se annet enn at den har like mye rekyl som en softgun..

Lenke til kommentar

Kamerat av meg bestilte Powers fra en amerikansk nettsjappe. Powers er en annen brilliant tegneserie fra samme forlag som The Walking Dead som også blir produsert i noen bokformer slik som bok 1, 2 o.s.v. av TWD. Men han måtte betale ekstra toll, når frakten totalen med frakten ble på under 200 NOK. Så jeg er litt usikker.

 

Da har kameraten din vært jævla uheldig og kommet borti en 'bedreviter' som tror h*n kan regelverket. Da er det veldig viktig å klage for å få fikset i det. Og ja, bøker er toll og momsfrie, og ja, de regnes som bøker (spesielt de som er større enn bare ett blad, hvis du skjønner hva jeg mener, for de har en 'bokrygg'). Det at han måtte betale toll selv om han var under 200 kr bekrefter det.

Lenke til kommentar

Greit nokk at han kanskje hadde unlimited ammo, scenecuttinga kunne ha gitt en plausibel grunn til at han skaut i det uendelige, mitt problem var at hagla hadde NULL rekyl, se scenen på nytt, jeg klarer ikke å se annet enn at den har like mye rekyl som en softgun..

Enig. Null rekyl og flammer fra løpet som har blitt lagt til i post. Jeg kan ikke fatte og begripe at det er billigere å legge til digitale effekter på den måten, enn å gi ham noen løsskudd og la han fyre løs? Det ser dårlig ut teit ut også. Man kan faktisk se at de gjør en feil og har redigert inn et skudd (uten lyd), mens han reloader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...