Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Veldig bra episode! Ser ut som om de endelig kommer seg til fengselet tidlig i neste sesong, og da får vi forhåpentligvis hendelsesforløpet fra tegneserien også!

Synd at ingen av hovedpersonene døde egentlig, virket som om de bare fjernet de som ikke betydde så mye nå som farmen var vekk.

Hun med sverdet ser ut til å bli like rå som i tegneserien, så da er det bare å glede seg til neste sesong.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig forlater de farmen, og så må vi vente helt til høsten for fortsettelsen! ARGH. Uansett, legendarisk episode! Actionfylt, spennende og jeg sitter igjen med masse nye spørsmål, som hva i all verden det var som redda Andrea?

 

Kjenner jeg gleder meg til oktober.

Endret av Sondre
Lenke til kommentar

Endelig forlater de farmen, og så må vi vente helt til våren for fortsettelsen! ARGH. Uansett, legendarisk episode! Actionfylt, spennende og jeg sitter igjen med masse nye spørsmål, som hva i all verden det var som redda Andrea?

 

Kjenner jeg gleder meg til oktober.

Høsten mener du vel :-)

 

Den som reddet Andrea var en karakter som mange her kjenner fra tegneserien(gjør ikke det selv). Hun skal visstnok være en veldig god karakter.

 

Forøvrig interessant hvordan Rick tok kontrollen over gruppen. Det blir spennende å se hvordan gruppedynamikken forandrer seg fremover!

 

EDIT: Spoilere fra tegneserien om kvinnen med sverdet er IKKE ønsket i denne tråden.

Endret av konduktans
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig forlater de farmen, og så må vi vente helt til våren for fortsettelsen! ARGH. Uansett, legendarisk episode! Actionfylt, spennende og jeg sitter igjen med masse nye spørsmål, som hva i all verden det var som redda Andrea?

 

Kjenner jeg gleder meg til oktober.

Høsten mener du vel :-)

Haha, jeg mener nok høsten, ja!

Lenke til kommentar

Sesong 3 er foreløpig annonsert for oktober, ifølge Robert Kirkman tidligere. Kan hende at Glenn Mazzara (seriesjefen) og Kirkman har en oppdatering i Talking Dead. Enda ikke sett dagens, og sesongens siste Talking Dead.

 

Elsket hvordan Daryl viste lojalitet ovenfor Rick. Mye action og blod. Overraskende avsløringer/oppdagelser ifra tegneserien.

 

Rick utvikler seg til den lederen gruppa trenger, og fungerer nå bedre som Shane og alpha-male #2 er tatt av dage. Likte godt hvordan Shane sin død påvirker dem.

 

Men vil Lori noen gang være mulig å like? I guess not. Hun fungerte i en episode tidligere denne sesongen, men episoden etterpå var hun tilbake til sitt gamle shitty seg. Andrea og Maggie fremdeles favorittene mine av kvinnelige karakterer, får håpe Lori og Carroll blir mat snart.

 

Men hun nye, som vi ikke må avsløre navnet på utenfor spoilertags inntil vi lærer om hennes på serien, blir nok klart en badass. Hvem liker ikke en med samurai-sverd og en som bruker zombier på en smart måte? Den lille introduksjonen hennes var badass.

 

KH8tq.jpg

 

True Blood kunne lært seg litt av The Walking Dead. Før du introduserer nye karakter; Kutt noen av de gamle først. Ikke lass på med nye karakterer helt urimelig.

 

Uansett, sesong 3.

 

theprison.jpg

Endret av Mahavishnu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rick har da ikke utvilket seg som lederen for gruppa, det har han da mere eller mindre vært hele tiden. Eneste er Shane som prøvd å lede, men heller blitt en "bi-leder" bak Rick.

 

Vet ikke helt hva jeg synes om måten Rick oppførte seg i siste scenen. Kan lede både gode og vonde ting med seg, spesielt mtp forholdet mellom han og resten. Blir ivertfall vanskelig å vente til nesten sesong.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men du må da være enig at han har vært den som har ledet gruppen siden han kom? Han jo for det meste tatt kontrollen, og "tatt seg av" Hershel slik at gruppen hans fikk bli på gården, samt tatt alle store avgjørelser osv.

 

Uansett, håper ikke han blir for nazi, og blir kastet ut av gruppen.

Lenke til kommentar

Jo, men han har ikke ledet gruppen fullt ut siden Shane har vært alpha-male nr. 2 og det har vært et problem for Rick med å holde han nede. Rick lot Shane gå altfor lett bananas med låven, Rick hadde nok ikke gjort dette selv så drastisk. Med Shane borte er Rick mer en leder, mer en keiser og det er en klar utvikling.

At least Rick's meltdown in front of the group was something the show had built to. Shane pushed Rick very far and very hard, and to have to flee the relative paradise of the farm immediately on the heels of killing his best friend — and having Jenner's secret confirmed by Shane's immediate resurrection — had to put him at a breaking point. Not that he's wanted this authority — or, frankly, been very good with how he's used it — but he spent most of this season having it questioned by Shane, by Herschel and Dale and Andrea and everyone else, and things are more of a mess than ever. And I can see Rick losing it and declaring the end of their democratic experiment.

 

And it helps that the one declaring this new dictatorship is the central character, and one of the few people the show has both consistently focused on and kept consistent in its writing. If it were Andrea or T-Dog or Lori trying to appoint themselves emperor, the moment doesn't play, but this is the one guy we know, understand and mostly still like.

Lenke til kommentar

Dato ikke enda. Men ikke noe start før inntil 2 uker før Halloween ihvertfall. Sikkert sesongpremiere 14. oktober, 21, eller 28. oktober. Trolig 21 eller 14. oktober siden det skal bli sendt 8 episoder av sesong 3 i 2012. Så resterende 8 av den 16 episoders lange sesongen tidlig i 2013.

 

Handler også veldig mye om for AMC og sende minst mulig av serien i desember, og helst gjøre ferdig del 1 av sesong 3 i slutten av november.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...