Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det blir litt for lett å unnskylde serien med at "den har levende døde i seg som spiser mennesker". Hyrlen sier det best, syns nå jeg, serien er satt til den virkelige verden og da har vel tilhengerene lov å si hva de misliker i forhold til realisme i serien?

Lenke til kommentar

Jeg tipper Hershel dør i en scene hvor han forsøker å lade mens en zombie sakte går mot han. Det går så vidt, han sikter for å skyte - bare for at våpenet låser seg og Hershel blir zombiesnacks.

 

 

Sluttet å bry meg om detaljejag og lupebruk etter at Dale, i første episode av sesong 2, holdt utkikk med kikkert og likevel ikke klarte å oppdage en horde med zombier før de var 50 meter unna.

 

Å se folk lade er forøvrig utrolig kjedelig.

 

 

Men men, det kan være artig å klage også. Etter en 24-episode hvor Air Force One ble skutt ned klaget jeg min nød på TV.com over at det var fullstendig urealistisk at presidentflyets alarmer ikke gikk av når angriper kjørte igang med target-radar. Neste uke, i tilbakeblikket, var det "fikset" ved at alarm var redigert inn. Jeg innbiller meg fortsatt at jeg var årsaken til det.

 

Selv om det selvfølgelig ikke var tilfellet - er bare greit å leve i illusjonen.

 

 

Men jeg sier det først som sist: Om vi neste sesong blir vitne til en haug med ladescener, fremfor zombie-gørr, vel da kan alle klagerne brenne et visst sted. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Veldig mange pump action shotguns som kan ha flere skudd i løpet om gangen, som de mer vanlige som en Haven som normale mennesker har (ikke bare politi/rangers). Mange som kan ha opptilopptill 5-8 i løpet mener jeg. Mens Hershel skyter av minst 10 skudd i starten uten å lade om. Så ihvertfall den første skytescena til Hershel er feil.

 

Nesten så vi burde lage en tråd for The Walking Dead bare for å klage på kontinuiteten.

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg ikke helt liker zombiene i serien, de er trege med litt "menneskehet" igjen i seg selvom de skal være levende døde. Jeg liker heller de berserke zombiene ala 28 Dager Senere og Dawn of the Dead, de fikk virkelig adrenalinet til å pumpe! Men nå tror jeg skaperne sikter langsiktig for en serie over flere sesonger, for hadde de fremstilt zombiene slik som i Dawn og 28 dager så hadde nok Rick og co. blitt utslettet for lenge siden.

Endret av piccolo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvorfor Herschel ble filmet så mye i skytescenen. Man hadde allerede fått et godt inntrykk av at det var alt for mange zombier, og vi trengte ikke se han skyte så mange, når det ikke gir noen nytteverdi. Gården var tapt uansett, og jeg opplevde det som unødvendig.

Lenke til kommentar

Det er mye en kan henge seg opp i.

 

Jeg reagerer på at samtlige headshot'er zombies når de bedriver drive-by-shooting på en humpete gårdsvei.

 

Jeg derimot reagerte på at Daryl bommet i episoden før. Kommer fortsatt ikke over det. Forlanger fulltreffer non-stop.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
De zombiene som angrep gården ble tiltrekket dit av et helicopter i starten av episoden. Hvor kom det ifra? Det kunne ikke vært helicopter Rick så i episode 2 da han var i Atlanta (byen) De kunne ikke vandret så lenge.

 

Ternger du og ha svar på det da? Det virket som om oppsamlingen av herden foregikk over lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...