Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Jeg hoppa av TWD mot slutten av sesong 2, det ble for mye drama. Blir det noe bedre etterhvert ? Eller er det like greit å holde seg unna ?

 

En annen grunn er at jeg henger meg opp i idiotiske ting dem gjør. Noe jeg enda irriterer meg over er fra første episode er når sheriffen søker tilflukt i en stridsvogn som han ikke forsøker å starte opp, ett par piruetter med den vogna og de zombiene som jagde han inn ville vært mos. Så er det en episode der dem kjører forbi forlatte militær stillinger der det ligger våpen og ammunisjon, men gjør dem ett lite forsøk på å få tak i utstyret, neida. Dette er bare et par eksempler på mange situasjoner der jeg synes dem handler helt tankeløst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vell ikkje eigentleg blitt noke betre på den fronten nei.

Nå er det sjølvsagt ikkje alle dei logiske feila som er like graverande, det hadde nok uansett vært litt kjedelig om dei kun gjorde heilt gjennomtenkte og fornuftige valg også.

 

Angåande dette med militærstillingar med våpen så er ikkje det noke som eg stussa så mykje i, ser ikkje akkurat ut som at dei har hatt mangel på verken våpen eller ammunisjon, men det er klart ein burde sikkert nevne nokre gongar gjennom serien at dei henter ammo frå slike militærstillingar for å kunne gi eit plausibelt svar på kvifor dei tilsynelatande aldri må spare på kruttet under treffningar.

Lenke til kommentar

Har vell ikkje eigentleg blitt noke betre på den fronten nei.

Nå er det sjølvsagt ikkje alle dei logiske feila som er like graverande, det hadde nok uansett vært litt kjedelig om dei kun gjorde heilt gjennomtenkte og fornuftige valg også.

 

Angåande dette med militærstillingar med våpen så er ikkje det noke som eg stussa så mykje i, ser ikkje akkurat ut som at dei har hatt mangel på verken våpen eller ammunisjon, men det er klart ein burde sikkert nevne nokre gongar gjennom serien at dei henter ammo frå slike militærstillingar for å kunne gi eit plausibelt svar på kvifor dei tilsynelatande aldri må spare på kruttet under treffningar.

 

Har vel for lett til å sette meg selv inne i situasjonene og tenke at det ville jeg ihvertfall ha gjort.

 

takk for svar angående videre sesonger, tror det blir så jeg dropper dem. Får se hvordan Fear the walking dead utvikler seg, foreløpig er jeg fornøyd med de tre første episodene. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg synes det var en forbedring etter episodene fra i vår. 

 

Hele episoden var litt for å fremheve hvor talentløse de fleste i Alexandria er, og at de kan være for farlige for deres eget beste på grunn av det.

 

Kult med Heath. Digga Corey Hawkins som Dr. Dre i Straight Outta Compton.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Er eigentleg litt skuffa over premieren.

For det fyrste synest eg det var unødvendig å vise episoden som flashbacks i svart/kvit, det blei rett og slett litt i meste laget og litt overdrevent kunstnerisk utan at det var spesielt nødvendig for historia.

I tillegg var enkelte av flashback-scenene litt forvirrande med tanke på at forrige sesong hadde begynt å gå litt i gløymeboka, så av og til blei eg litt usikker på nøyaktig kor langt bak i tid dei forskjellige flashback-scenene utspelte seg.

 

Når det gjeld sjølve episoda så var det fint å få sjå ein zombie horde igjen, berre synd at plottet/planen til Rick var såpass dårlig forklart. For meg virka det i alle fall til å være svært idiotisk å sleppe ut horden kun for å sette dei i marsj i det håpet om at dei ville gå vekk ifrå Alexandria og ikkje komme tilbake. Hadde det ikkje vært mykje betre å berre sikre steinbruddet slik at zombiane forblei fanga der? Og korleis i all verden hadde dei planlagt å komme seg tilbake til Alexandria utan at zombie horden også hadde snudd?

Så i mine auger så var ikkje planen berre idiotisk til å begynde med, men også dømt til gå gale.

Var ikkje heile poenget at Rick og resten av gruppa skulle være ekspertane i å håndtere zombier på ein fornuftig måte?

Lenke til kommentar

Meh.. Ikke noe fan av den black&white greia. Dårlig produsert.

 

Dessuten; Hvorfor i helvete åpner de porten for alle de zombiene når de bare kunne plassert en ny trailer for den som datt ned? I tillegg kunne de over tid ha slaktet alle zombiene med bomber eller lignende. En stor logisk brist der som bare blir latterlig.

Lenke til kommentar

Helt grei episode. Virker som jeg er en av de få som likte svart-hvitt scenene. Synes det var en fascinerende ide. Det hornet på slutten var så jævlig typisk! Den som forårsaket det vet ikke hvor mye trøbbel han har laget.

 

 

 

Meh.. Ikke noe fan av den black&white greia. Dårlig produsert.

 

Dessuten; Hvorfor i helvete åpner de porten for alle de zombiene når de bare kunne plassert en ny trailer for den som datt ned? I tillegg kunne de over tid ha slaktet alle zombiene med bomber eller lignende. En stor logisk brist der som bare blir latterlig.

 

Så du noen lastebiler i nærheten?

Lenke til kommentar

 

Meh.. Ikke noe fan av den black&white greia. Dårlig produsert.

 

Dessuten; Hvorfor i helvete åpner de porten for alle de zombiene når de bare kunne plassert en ny trailer for den som datt ned? I tillegg kunne de over tid ha slaktet alle zombiene med bomber eller lignende. En stor logisk brist der som bare blir latterlig.

 

Så du noen lastebiler i nærheten?

 

Dei hadde i alle fall god tilgang til stålplater som dei brukte i vegkrysset for å styre zombie horden. Dei kunne vell brukt dei same platene til å sørge for at zombiane ikkje kunne komme seg ut av steinbruddet?

Lenke til kommentar

 

 

Meh.. Ikke noe fan av den black&white greia. Dårlig produsert.

 

Dessuten; Hvorfor i helvete åpner de porten for alle de zombiene når de bare kunne plassert en ny trailer for den som datt ned? I tillegg kunne de over tid ha slaktet alle zombiene med bomber eller lignende. En stor logisk brist der som bare blir latterlig.

 

Så du noen lastebiler i nærheten?

 

Dei hadde i alle fall god tilgang til stålplater som dei brukte i vegkrysset for å styre zombie horden. Dei kunne vell brukt dei same platene til å sørge for at zombiane ikkje kunne komme seg ut av steinbruddet?

 

 

Det kunne vært en mulighet, men som Rick nevnte, så ville det bli flere og flere zombier som ville økt presset på barrikaden. Så ideen til Rick om å flytte alle var en smart tanke, bare så synd at det skar seg. 

Lenke til kommentar

Er ikkje enig i at det var ein god plan. Det må vell være betre å samle alle zombiane på ein plass der ein og anna zombie av og til kjem seg ut enn å sette heile horden i marsj slik at ein ikkje har noke kontroll på horden.

Ein horde vil aldri gå i rett linje heller, så sannsynlegheita til at dei ville vandra seg uti havet ein plass er ganske liten. Sannsynlegheita for at dei ville endt opp med å gå i ein stor sirkel (slik som folk som går seg vekk i fjelltåka gjer) er ganske stor. Det ville i såfall ha betyd at horden ville ha gått full sirkel og komt tilbake til utgangspunktet etter nokre dagar eller veker.

 

Eg er sjølvsagt klar over at ikkje alt i TV-serien treng å være heilt logisk eller gjennomtenkt, men ei lita forklaring på kva Rick ville oppnå eller kvifor det var betre å flytte horden enn å sperre den inn der den var hadde vært veldig fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns første episode var god jeg. Svart-hvitt var en grei måte å skille handlingen i fra hverandre på, det er også en stund siden sesong 5 ble avsluttet så greit sånn sett å få litt mer innsyn i hva som skjedde på slutten der. 

Logiske brister prøver jeg å ikke bry meg for mye med når det kommer til TWD og FTWD.

 

Syns Rick begynner å bli nokså kompromissløs, noe som igrunn er ganske passende med tanke på hvor lenge de har holdt på nå. Glad serien er tilbake! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjengen som holdt på få Daryl spist av zombier i sesongfinalen i vår, men Morgan reddet han.

Det er samme gjengen som Morgan støttet på et medlem av ved bålet i skogen i sesongfinalen i vår, og den samme gruppa som har drept mennesker og walkers i området rundt Alexandria. Disse Daryl og Aaron støtta over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...