Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Fokuset nå blir jo å se hva som skjer fra alexandria og om de blir der, og om forsøket om å lede vekk zombiene fungerte.

 

Sitter ved tanken at Rick blir litt sånn govenor type i alexandria, han fastslo jo også at de skulle stoppe å finne fler folk å ta inn i gruppen, at de skulle tenke på seg selv osv. 

 

Vis de stabiliserer seg vil det kanskje tenkes at de skal etterhvert prøve å ta ut Wovles klanen? Denne sesongen kan mulig være en hel lang kamp mot de. 

 

Nå er det jo slik at Eugene ga fram et falskt budskap om en "cure", dette vil kanskje være noe som kommer fram i senere sesonger, at det faktisk er en cure der ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes egentlig denne sesongen har vært dritt. For å være ærlig er det kun sesong 1 jeg mener er bra. I denne sesongen sålangt: Urasjonelle valg blir tatt, dårlig acting på mange i tillegg til at storyen er tynn som en sytråd.

 

Sesongen er grei nok, men det som trekker serien kraftig ned er de billige scenene der en zombie dukker plutselig og lydløst ut fra ingenting og biter noen. Som i siste episode. De står en hel gjeng der og burde ikke ha noen problemer med å hverken se eller høre zombier rundt seg (vanligvis oppdager de dem jo når de er ganske langt unna). Plutselig sitter det bare en zombie i nakken på den ene. Ut av ingenting.

 

Det er så dårlig at jeg bare blir sittende og irritere meg over det videre.

 

Hvis de skal gjøre så noen blir bitt så bør de i det minste gjør det på en måte som ikke plutselig forvandler zombiene til lynraske, lydløse superzombier, som er det som må til for at bittet i siste episode skal kunne finne sted.

Når det gjelder Glenn håper jeg han er død. Det blir for billig igjen hvis han ikke er det. Jeg har egentlig ikke hatt sansen for ham på lenge. Han var en kul figur i første sesong eller så, men nå har han for lengst utspilt sin rolle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt enig med deg Comma. Fengende, meningsfylt, mektig og tankefull episode som leverer litt smartere underholdning enn hva serien som oftest gir. Ikke det at jeg misliker zombie-splatting og dreping av galninger som Terminus og Wolves, men serien kan utforske så mye mer enn hva den egentlig gjør. Scott M. Gimple som har skrevet noen av seriens beste episoder (som "Clear", forrige gang vi så Morgan være mer eller mindre i fokus tilbake i sesong 3 f. eks), og god regi av Stephen Williams som regisserte noen av de beste episodene av Lost som "Greatest Hits", "Catch-22" og "Dead is Dead". 

 

Men plasseringen av episoden er jævla uheldig med tanke vi ikke får vite hva som skjer med Glenn når det "dødsfallet" var så utrolig lite klart. Det gjør ikke bedre av at serien plutselig fjerner Steve Yeun fra introen, noe de aldri har gjort før så fort. Andre skuespillere som Chad Coleman, 

 

En del kule callbacks til tidligere episoder, som hvorfor Morgan smilte litt ekstra når han fikk holde Judith (fordi Eastman sa han ville holde et barn igjen), hvor de tingene på alteret i kirka til Father Gabriel kom fra, og hvem "The Cheesemaker" var.  

Lenke til kommentar

Bra episode, men kjenner denne sesongen er smått frustrerende med hvordan de gjør episodene. Alle episodene har sluttet med en slags spennende slutt hvor du kribler etter neste episode uka etter.. Som da tar opp handlingen en heeeelt annen plass og ikke rører megacliffhangeren fra forrige episode :p 

Lenke til kommentar

Jeg trodde i utgangspunktet at denne ukens episode skulle ta for seg hva som skjedde i Alexandria etter Wolves-angrepet slik at vi måtte vente to uker for å vite hva som skjer med Glenn og Rick. Nå antar jeg at vi får en slik episode neste uke så vi må vente enda to uker for nyheter om hva som skjer utenfor Alexandria... bummer

Lenke til kommentar

Eller så får vi en helt egen episode om innsiden av Wolves og hvordan de oppstod, litt bakgrunnshistorie og slikt :p

Ja det neste blir vell at det blir en episode om Rick og hans tånegleklipping. Før vi i siste episode ser at Glenn kommer inn porten og klemmer Maggie og sier " I am home!". Hadde blitt rimelig forbanna da. Slutt og avspor TWD og gi oss svaret!!!

Lenke til kommentar

Det er ein ganske hårfin linje mellom det å holde på spenninga medan ein utforsker andre historier, og det å støte fansen frå seg.

 

Personleg så likte eg episoda, men inntrykket som eg sitter igjen med så langt i sesongen er at dette er den fyrste sesongen der eg ikkje prioriterer å sjå episodene så tidlig som mykje. Det blir rett og slett såpass stykkevis og delt at eg mister ein del av interessen for å sjå korleis historia ender.

Eg får litt "Lost" følelse over dette. Ein blir så opptatt av å utforske sidehistoriene og finne på nye ting å vise fram at ein mister tråden i hovedhistoria.

 

Om neste episode berre viser korleis Rick og Co, samt dei andre i Alexandria plutselig døyr og serien enten avsluttes eller starter å følge nokre andre random survivors så ville ikkje det vært noke som hadde provosert meg nevneverdig. Ved å fokusere på alle bi-rollene så mister ein sympatien for hovedpersonane.

 

 

I forrige episde der Glenn "døde(?)" så eksploderte ikkje akkurat inetrnett ut i sjokk slik som ein ofte ser i andre TV-seriar når populære hovedpersonar blir skrevet ut av historien.

Dels fordi ikkje alle er overbevist om at karakteren er død, men dels også fordi folk ikkje eigentleg er/var følelsesmessig engasjert lenger i hans skjebne.

Lenke til kommentar

Hadde ikke brydd meg om at Rick døde fordi jeg er følelsesmessig engasjert i karakteren. Jeg hadde mislikt det fordi han holder litt spenning i serien. Han gjør en del tøffe valg, og er blitt badass. Serien hadde nok blitt en del kjedeligere om Rick forsvant. Glenn dør/dør ikke? Meh. En av karakterene jeg likte best, men likevel så har de klart å få meg til å ikke bry meg.

 

Jeg er sikkert ikke den eneste som heier på zombiene. Kult om det ender slik at alle dør og zombiene tar over alt.

Lenke til kommentar

Hvorfor denne spekulasjonen på om Glenn er død eller ikke? Er ikke det temmelig klart mtp at det sprutet innvoller fra han i alle retninger? :-D

Han fikk jo han andre personen oppå seg, og med vinklingen og alt så er det ganske tydelig at serieskaperne vil at vi skal undre om han er død eller ikke. Men i stedet for å virkelig undre av entusiasme, så blir man mer irritert på at de gjør det på den måten.

 

Slike cliffhangere er blitt litt oppbrukt og mistet litt av piffen.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Ser du nærme nok på denne snutten hvor noen har tatt seg bryet med å zoome inn, så ser du faktisk at Glenn krabber under containeren og er thus alive. AMC har bare forsøkt å trolle oss med at han er død ved f.eks å fjerne navnet hans fra credits i forrige episode og få det til å se ut som om han døde da Nicholas falt over han.

 

https://instagram.com/p/9Uhp4Mpi-I/

 

Edit: Hvis dere ikke kan se det, så bare skru opp lyset på skjermen.

Endret av GeneralUser
Lenke til kommentar

Nice find! Da er vel den saken ganske oppklart. Så er spørsmålet hvordan han kommer seg ut derfra. Går de bare videre eller kommer noen andre og redder han?
 

Og en ting til som har irritert meg siden sesong 1. Hvorfor bruker de ikke innvoller og blod på klærne for å kunne gå blant zombiene igjen? Å lage noen spesial-plagg som bare brukes når man vandrer ute burde da ikke være noe problem. Så kan de bevege seg fritt.  Litt på samme måte som Michonne brukte zombier med avkappet munn og hender til å snike seg forbi.

Eneste grunnen til at det sluttet å fungere i sesong 1 var jo grunnet regn, men det er da fullt mulig å bruke det så lenge man ser at det er sol og fint vær.

 

Serien hadde blitt mye mer skummel om de faktisk gjorde logiske valg, og at det fortsatt var vanskelig å overleve. Største grunnen til at folk dør nå er dumme og teite avgjørelser som tydelig er gjort for å skape spenning i serien. Mister litt sympati for de som dør når det er deres egen feil.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Håper og trur at grunnen til at dei ikkje bruker zombie-gørr trikset meir er at dei synes det lukter såpass ubehagelig at dei prøver å unngå det.

 

Ein gjer mykje rart for å overleve, men hadde eg vært i ein slik situasjon hadde eg gjort mykje for å ikkje smøre meg inn i rotna lik om eg ikkje var heilt nødt. Hadde ikkje gjort det heile tida berre for sikkerheitsskuld i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...