Gå til innhold

SLETTET


Anbefalte innlegg

Begynte å jobbe på McDonalds for et par måneder siden. Står for det meste på kjøkkenet og lager hamburgere, noe som er en grei sak i seg selv.

Men er det en ting som kan gjøre en forbanna, er når det kommer store mannfolk som skal ha BigTasty/QuarterPounder/McFeast, og ikke en vanlig 100g cheesburger som vi kan lage 10 av på samme brettet. NEIDA -_-

Her må det lages 1 og 1! og alt dette når det står 7 dobble cheesburgere på ventelista og 2 skal være plain og en med ekstra agurk.

Hehe, poenget er folkens, ikke kjøp annet en bigmac ^^

 

Hva med yrkesstolthet? Du er ikke ansatt for å slenge sammen et par big mac's og dra hjem. Du er der for å betjene kundene. Det er ikke kundene som er der for å betjene deg. Om jeg bestiller noe fra menyen du ikke er interessert har du tre valg:

 

1. Du kan svelge stolheten din, lage det jeg ber om, gjøre jobben skikkelig og smile når du tar imot ordren og serverer meg,

 

2. Du kan hente noen som gidder og regne med å få anmerkning fra sjefen din fordi du ikke gjør jobben din, eller

 

3. Jeg drar til et annet sted og spiser. På kort sikt slipper du å gjøre noe som helst. På lang sikt kan du sove hele dagen, fordi du ikke lenger har en jobb å gå til. Får du ikke kunder tjener forretningen ikke noe, og tjener den ikke noe kan de ikke ha ansatte. Enkelt og greit.

 

(edit: og selvsagt vet jeg om sneeze-burgers og sånt tull. Om jeg har den minste mistanke om noe sånt er jeg ikke sen om å si ifra, og jeg husker godt hvem som lagde maten min.)

Endret av vikingkylling
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest mye av tråden (ikke alt) å vil si sånn følgene hvis man får bestilling på big mac og dette blir et problem hvorfor ikke bare lage et brett med disse og holde de varme så når noen bestiller er det bare ta de ut av varmen, kalles effektivitet. (de kan holdes varme i en slags ovn skap)

Lenke til kommentar

Begynte å jobbe på McDonalds for et par måneder siden. Står for det meste på kjøkkenet og lager hamburgere, noe som er en grei sak i seg selv.

Men er det en ting som kan gjøre en forbanna, er når det kommer store mannfolk som skal ha BigTasty/QuarterPounder/McFeast, og ikke en vanlig 100g cheesburger som vi kan lage 10 av på samme brettet. NEIDA -_-

Her må det lages 1 og 1! og alt dette når det står 7 dobble cheesburgere på ventelista og 2 skal være plain og en med ekstra agurk.

Hehe, poenget er folkens, ikke kjøp annet en bigmac ^^

Helt enig. Jeg jobber på bensinstasjon, og vi har alltid et godt utvalg pølser og rollerburgere ferdig. Men så kommer det selvfølgelig inn en kar med skikkelig mage og skal ha to store doble hamburgere med bacon. Fy faen, da klikker det inni meg! Hamburgermaskinen vår har en kapasitet på én burger om gangen, og bruker ca 5-6 minutter på å steke en burger. Så skal jo alt annet gjøres klart og tilberedes også, så kunden må fint vente en halvtime på burgerene, mens jeg må løpe fram og tilbake for å betjene kunder og steke hamburgere samtidig. Han blir selvfølgelig irritert over å måtte vente så lenge, og de andre kundene blir irritert fordi jeg ikke betjener dem fort nok. Og så er det smitteeffekten også, da. Når først én kunde skal ha hamburger, er det garantert noen andre som også skal ha. Og når det er fullt i kunder og kun jeg som er på vakt, så blir dette så hektisk at jeg føler kundene tror vi er maskiner som skal klare alt samtidig. Nei, jeg er så lei den hamburgermaskinen at det er til å spy av. Har bare så sinnsykt lyst å svare de som skal ha burger med "Nei, det får du ikke".

 

Svaret på spørsmålet "Bør kunder ta hensyn til ansatte når de bestiller?" er i hvertfall JAAAAA! Vi er bare mennesker, vi også.

 

Uansett, takk for å få utløp for en god del frustrasjon :) Er godt fornøyt med jobben bortsett fra hamburgermaksinen :/

Lenke til kommentar

Helt enig. Jeg jobber på bensinstasjon, og vi har alltid et godt utvalg pølser og rollerburgere ferdig. Men så kommer det selvfølgelig inn en kar med skikkelig mage og skal ha to store doble hamburgere med bacon.

Ja, livet er sannelig hardt. Om bare disse tjukkasene hadde holdt seg ute ved pumpene.

 

Er dette Statoil eller? :)

Lenke til kommentar

Hvordan klare man å bruke 30 min på en burger i maskinen? No vet jeg ikke helt hva maskin du bruker, men rullemaskinen som steiker hamburgeren kan du ha flere inni å bruke maks 2,5 min per side der du kan hjelpe kunden mest den steikes av seg selv.

 

Uansett høres det mer ut som prosessen med å lage den hamburger er selve problem en kunden som spør etter den.

Lenke til kommentar

...

Det er så lett å se hvem som har opplevd høyt stressnivå på arbeidsplassen sin, og hvem som ikke har gjort det.

 

 

Jeg våger den påstand at en mengde av dem som mener de stresser på arbeidsplassen egentlig ikke vet hva stress er. Stress har ikke nødvendigvis direkte sammenheng med arbeidsmengden. Det går mer på hva en presterer ut fra egne og andres forventninger.

Har en det travelt, men kutter jobben i det en lukker døren bak seg, har en ikke stressende jobb. Kun travel.

 

 

Sam

Jeg har hatt stressrelatert depresjon og angst, grunnet... du gjettet riktig: Stress.

Såh.

Jeg vet hva stress er, og jeg har bare opplevd en stressende arbeidshverdag ETT ENESTE STED av 5 steder jeg har arbeidet.

(Pluss lille julaften i en butikk som var utsolgt for ALLE tilbudsvarene og julevarene, med ~5 kunder per minutt per ansatt, hvor halvparten satte fra seg varene på gulvet gikk hjem.)

 

 

Folk her er for øvrig skremmende låst i rollemønstrene sine.

 

"Jeg er en kunde, ikke et menneske, og som kunde har jeg ingen som helst forståelse for de ansatte, da de ansatte er mine slaver".

 

Newsflash: Kunde-ansatt-forholdet er et salgstriks for å øke omsetning.

DU er et menneske.

DU er ikke en kunde, men et "menneske som leker kunde", et menneske i kunde-rollen.

 

Den ansatte er ikke en "ansatt", men et "menneske som leker ansatt".

 

Les mer om rollespill folkens.

Lenke til kommentar

Folk her er for øvrig skremmende låst i rollemønstrene sine.

 

"Jeg er en kunde, ikke et menneske, og som kunde har jeg ingen som helst forståelse for de ansatte, da de ansatte er mine slaver".

 

Newsflash: Kunde-ansatt-forholdet er et salgstriks for å øke omsetning.

DU er et menneske.

DU er ikke en kunde, men et "menneske som leker kunde", et menneske i kunde-rollen.

 

Den ansatte er ikke en "ansatt", men et "menneske som leker ansatt".

 

Les mer om rollespill folkens.

Det er ikke noe skuespill, det er slik det er. Eier du f.eks. en egen butikk sa vil du gjore alt for a fa folk til a handle i butikken din. Fordi hvor flere som handler, hvor mer penger tjener du. Altsa, det er ikke et salgstriks, men sann bedrifter egentlig fungerer. Lille julaften hvor det kommer kunder hele tiden blir sett pa som en fryd, og ikke en ulempe fordi det vil gi store inntekter. Jeg tror kanskje det hadde vart lurt om norske bedrifter ga deler av salgsinntektene til sine ansatte. Da ville de kanskje fatt en forstaelse for hvorfor man skal tilfredstille kundene sine.

 

Men hvorfor skal de ansatte vare der for kundene sine og ikke motsatt. Fordi ansatte er kunder de ogsa. Onsker du ikke at du far gode tjenester nar du gar inn i en annen butikk eller et legesenter? At de er hyggelige, og ikke grinete? Hvis man skal fa til dette ma de ansatte vare der for kundene. De ma forsta at de er der for kundene, fordi det er de som betaler lonnen deres.

 

Det betyr selvfolgelig ikke at kundene ikke skal vare hoflige og snille. Hadde du f.eks. satt og et skilt som sa at pa grunn av mye pagang kan koen ta lang tid, men hvis dere forlater koen kan dere var sa snill plassere varene tilbake. Sa ville folk ha gjort det.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Begynte å jobbe på McDonalds for et par måneder siden. Står for det meste på kjøkkenet og lager hamburgere, noe som er en grei sak i seg selv.

Men er det en ting som kan gjøre en forbanna, er når det kommer store mannfolk som skal ha BigTasty/QuarterPounder/McFeast, og ikke en vanlig 100g cheesburger som vi kan lage 10 av på samme brettet. NEIDA -_-

Her må det lages 1 og 1! og alt dette når det står 7 dobble cheesburgere på ventelista og 2 skal være plain og en med ekstra agurk.

Hehe, poenget er folkens, ikke kjøp annet en bigmac ^^

Helt enig. Jeg jobber på bensinstasjon, og vi har alltid et godt utvalg pølser og rollerburgere ferdig. Men så kommer det selvfølgelig inn en kar med skikkelig mage og skal ha to store doble hamburgere med bacon. Fy faen, da klikker det inni meg! Hamburgermaskinen vår har en kapasitet på én burger om gangen, og bruker ca 5-6 minutter på å steke en burger. Så skal jo alt annet gjøres klart og tilberedes også, så kunden må fint vente en halvtime på burgerene, mens jeg må løpe fram og tilbake for å betjene kunder og steke hamburgere samtidig. Han blir selvfølgelig irritert over å måtte vente så lenge, og de andre kundene blir irritert fordi jeg ikke betjener dem fort nok. Og så er det smitteeffekten også, da. Når først én kunde skal ha hamburger, er det garantert noen andre som også skal ha. Og når det er fullt i kunder og kun jeg som er på vakt, så blir dette så hektisk at jeg føler kundene tror vi er maskiner som skal klare alt samtidig. Nei, jeg er så lei den hamburgermaskinen at det er til å spy av. Har bare så sinnsykt lyst å svare de som skal ha burger med "Nei, det får du ikke".

 

Svaret på spørsmålet "Bør kunder ta hensyn til ansatte når de bestiller?" er i hvertfall JAAAAA! Vi er bare mennesker, vi også.

 

Uansett, takk for å få utløp for en god del frustrasjon :) Er godt fornøyt med jobben bortsett fra hamburgermaksinen :/

 

Hvorfor søkte du jobb på bensinstasjon? for å kun selge bensin?

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du kan bli frustrert fordi du må "lage burgere" i den helautomatiske hamburgermaskina...

 

Dere reklamerer med at dere selger hamburgere, da kan du ikke bli sinna på kunder fordi de vil ha det, klikk heller på sjefen din eller sentralstyret til statoil fordi de har dårlige hamburgermaskiner, evnt skaff deg en jobb som ikke innebærer å utføre oppgaver du syns er kjipe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er greit. Da kjører jeg bare til neste bensinstasjon og kjøper det jeg vil ha der. Evt bare fyller min rettmessige gratis kaffe og kjøper andre ting der de vil ha pengene mine. Så får du kose deg med nedleggelse pga lite fortjeneste. Boller, kaffe/brus og burgere er eneste grunnen til at det finnes bemannede bensinstasjoner i det hele tatt lenger.

 

Når det gjelder McDegreaser skjønner jeg egentlig ikke hvordan disse kan være attraktive. Det er vel ikke så langt til nærmeste skikkelige restaurant og prisen er vel stort sett den samme (om du ikke kjøper 10-kroners papp da). Mulig det bare er jeg som ikke orker å stresse meg opp sånn i hverdagen at jeg trenger å ty til slikt.

Endret av TechTiger
Lenke til kommentar

Begynte å jobbe på McDonalds for et par måneder siden. Står for det meste på kjøkkenet og lager hamburgere, noe som er en grei sak i seg selv.

Men er det en ting som kan gjøre en forbanna, er når det kommer store mannfolk som skal ha BigTasty/QuarterPounder/McFeast, og ikke en vanlig 100g cheesburger som vi kan lage 10 av på samme brettet. NEIDA -_-

Her må det lages 1 og 1! og alt dette når det står 7 dobble cheesburgere på ventelista og 2 skal være plain og en med ekstra agurk.

Hehe, poenget er folkens, ikke kjøp annet en bigmac ^^

Helt enig. Jeg jobber på bensinstasjon, og vi har alltid et godt utvalg pølser og rollerburgere ferdig. Men så kommer det selvfølgelig inn en kar med skikkelig mage og skal ha to store doble hamburgere med bacon. Fy faen, da klikker det inni meg! Hamburgermaskinen vår har en kapasitet på én burger om gangen, og bruker ca 5-6 minutter på å steke en burger. Så skal jo alt annet gjøres klart og tilberedes også, så kunden må fint vente en halvtime på burgerene, mens jeg må løpe fram og tilbake for å betjene kunder og steke hamburgere samtidig. Han blir selvfølgelig irritert over å måtte vente så lenge, og de andre kundene blir irritert fordi jeg ikke betjener dem fort nok. Og så er det smitteeffekten også, da. Når først én kunde skal ha hamburger, er det garantert noen andre som også skal ha. Og når det er fullt i kunder og kun jeg som er på vakt, så blir dette så hektisk at jeg føler kundene tror vi er maskiner som skal klare alt samtidig. Nei, jeg er så lei den hamburgermaskinen at det er til å spy av. Har bare så sinnsykt lyst å svare de som skal ha burger med "Nei, det får du ikke".

Anbefaler deg å finne deg en annen jobb. Du har ingenting å gjøre på en bensinstasjon.

 

Jeg har jobbet på Shell, og jobbet stort sett alene. Det er uproblematisk å lage hamburgere med mindre du er totalt ubrukelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk her er for øvrig skremmende låst i rollemønstrene sine.

 

"Jeg er en kunde, ikke et menneske, og som kunde har jeg ingen som helst forståelse for de ansatte, da de ansatte er mine slaver".

 

Newsflash: Kunde-ansatt-forholdet er et salgstriks for å øke omsetning.

DU er et menneske.

DU er ikke en kunde, men et "menneske som leker kunde", et menneske i kunde-rollen.

 

Den ansatte er ikke en "ansatt", men et "menneske som leker ansatt".

 

Les mer om rollespill folkens.

Det er ikke noe skuespill, det er slik det er. Eier du f.eks. en egen butikk sa vil du gjore alt for a fa folk til a handle i butikken din. Fordi hvor flere som handler, hvor mer penger tjener du. Altsa, det er ikke et salgstriks, men sann bedrifter egentlig fungerer. Lille julaften hvor det kommer kunder hele tiden blir sett pa som en fryd, og ikke en ulempe fordi det vil gi store inntekter. Jeg tror kanskje det hadde vart lurt om norske bedrifter ga deler av salgsinntektene til sine ansatte. Da ville de kanskje fatt en forstaelse for hvorfor man skal tilfredstille kundene sine.

 

Men hvorfor skal de ansatte vare der for kundene sine og ikke motsatt. Fordi ansatte er kunder de ogsa. Onsker du ikke at du far gode tjenester nar du gar inn i en annen butikk eller et legesenter? At de er hyggelige, og ikke grinete? Hvis man skal fa til dette ma de ansatte vare der for kundene. De ma forsta at de er der for kundene, fordi det er de som betaler lonnen deres.

 

Det betyr selvfolgelig ikke at kundene ikke skal vare hoflige og snille. Hadde du f.eks. satt og et skilt som sa at pa grunn av mye pagang kan koen ta lang tid, men hvis dere forlater koen kan dere var sa snill plassere varene tilbake. Sa ville folk ha gjort det.

 

Jeg har aldri noen gang i mitt liv hatt kunderollen.

 

Når jeg går inn i en butikk, ser jeg andre mennesker, mennesker som arbeider der og andre mennesker som skal kjøpe noe.

Noen ansatte trives med jobben, andre må jobbe for å tjene penger til utdannelse eller familien, og kan ikke bytte jobb uten å selge huset og flytte, og samtidig tvinge barn eller sambo til å skifte arbeid samtidig.

Alle ansatte i alle bedrifter som har kunder driver med rollespill.

De fleste kunder driver med rollespill.

 

Uansett årsak, så er faktum at vi de siste 50 årene har gått fra å være gjennomsnittlig, til at..:

Vi har de dårligste kjøttmarkedene i verden.

Vi har de dårligste ostemarkedene i verden.

Vi har de dårligste brødmarkedene i verden.

Vi har det dårligste utvalget i butikkene i hele verden.

Vi har de dyreste elektrovarehandlene i verden.

Vi har de dårligste fiskemarkedene i verden.

Vi har sansynligvis det dårligste utvalget av detaljhandler i vesten.

 

Forbrukerene i Norge er nærmest hjernedøde.

 

Til sist, så er jeg enig i at ansatt BØR få en andel av overskuddet, slik at arbeidet føles mer meningsfylt -- både når det er kjedelig, repeterende og tungt, og når det er hektisk og kaotisk.

Da vil gjerne også de ansatte være mer engasjert i hvordan det går med bedriften, og vil kunne gi kundene god behandling og et smil UTEN å drive med rollespill.

Lenke til kommentar

 

Uansett årsak, så er faktum at vi de siste 50 årene har gått fra å være gjennomsnittlig, til at..:

Vi har de dårligste kjøttmarkedene i verden.

Vi har de dårligste ostemarkedene i verden.

Vi har de dårligste brødmarkedene i verden.

Vi har det dårligste utvalget i butikkene i hele verden.

Vi har de dyreste elektrovarehandlene i verden.

Vi har de dårligste fiskemarkedene i verden.

Vi har sansynligvis det dårligste utvalget av detaljhandler i vesten.

 

Forbrukerene i Norge er nærmest hjernedøde.

 

 

Du føler dette er spesielt særnorskt? Vil påstå at dette beskriver de fleste land i verden (muligens spesielt i kapitalist/I-land).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett årsak, så er faktum at vi de siste 50 årene har gått fra å være gjennomsnittlig, til at..:

Vi har de dårligste kjøttmarkedene i verden.

Vi har de dårligste ostemarkedene i verden.

Vi har de dårligste brødmarkedene i verden.

Vi har det dårligste utvalget i butikkene i hele verden.

Vi har de dyreste elektrovarehandlene i verden.

Vi har de dårligste fiskemarkedene i verden.

Vi har sansynligvis det dårligste utvalget av detaljhandler i vesten.

 

Dersom du slutter å handle på bunnpris vil du se at ting er anderledes enn du tror.

 

En del nordmenn har den tendensen til å tro at det de ser når de besøker "high-end" områdene i utlandet er representabelt for hele landet.

 

Men dersom du tror at "top notch" av norsk kjøttindustri er det du finner i frysedisken på rema så tar du feil.

 

Til sist, så er jeg enig i at ansatt BØR få en andel av overskuddet, slik at arbeidet føles mer meningsfylt -- både når det er kjedelig, repeterende og tungt, og når det er hektisk og kaotisk.

 

En spenndende ide, men den ansatte bør da kanskje også ta sin del av underskuddet?

Og det bør være mer differensiering blant de ansatte, slik at de som gjør den beste jobben får best betalt.

 

Ta en frisørsalong med 2 frisører til eksempel. Den ene er normal, mens den andre er ytterst god og kundevennlig. Den kundevennlige behandler dobbelt så mange kunder som den normale (kundene etterspør akkurat denne frisøren). Begge jobber like mange timer, (den normale har bare mer dødtid). Overskuddet blir på xxx kr. Dersom begge frisørene hadde hatt samme antall kunder som den normale ville det vært underskudd. Hvordan skal overskuddet fordeles?

Endret av Thorsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett årsak, så er faktum at vi de siste 50 årene har gått fra å være gjennomsnittlig, til at..:

Vi har de dårligste kjøttmarkedene i verden.

Vi har de dårligste ostemarkedene i verden.

Vi har de dårligste brødmarkedene i verden.

Vi har det dårligste utvalget i butikkene i hele verden.

Vi har de dyreste elektrovarehandlene i verden.

Vi har de dårligste fiskemarkedene i verden.

Vi har sansynligvis det dårligste utvalget av detaljhandler i vesten.

Har du nokre kjelder for desse påstandane? Sidan du skriv "verden", har eg vanskeleg for å ta det alt for seriøst, sidan Norge umogeleg har ein så dårleg standard.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei ærlig talt. Jeg har kun jobbet kundeservice på deltid, og kan ikke si hvor, men jeg kan si at innstillingen til trådstarter er HELT på trynet. Ikke nok med at brorparten av befolkningen antakeligvis ikke har peiling på at QP er "vanskeligere", men QP er da vitterligen den eneste hamburgeren som smaker godt på McD. Det er også en av de hamburgerene jeg vil anta McD har mest profitt på. Takk QP-kundene for jobben din du.

 

Liker du ikke jobben din kan du finne deg en annen jobb. Selv tar jeg til takke med å si "Ja, selvfølgelig kan jeg hjelpe deg med det" på deltid, slik at jeg kan studere for å slippe det senere. Spør en kunde om hjelp med noe som kommer til å ta vesentlig lang tid så er svaret fortsatt "Ja selvfølgelig", og jeg har på ingen måte noen forståelse for folk som sverter sin egen arbeidsplass ved å utbasunere sitt hat for kunder her.

 

Men okay, neste gang så går jeg til en kebabsjappe i stedet for. Der vil de i alle fall selge.

 

Vær glad for at du ikke står i kassa, for negative tanker merker kunder fort!

Lenke til kommentar

Begynte å jobbe på McDonalds for et par måneder siden. Står for det meste på kjøkkenet og lager hamburgere, noe som er en grei sak i seg selv.

Men er det en ting som kan gjøre en forbanna, er når det kommer store mannfolk som skal ha BigTasty/QuarterPounder/McFeast, og ikke en vanlig 100g cheesburger som vi kan lage 10 av på samme brettet. NEIDA -_-

Her må det lages 1 og 1! og alt dette når det står 7 dobble cheesburgere på ventelista og 2 skal være plain og en med ekstra agurk.

Hehe, poenget er folkens, ikke kjøp annet en bigmac ^^

Helt enig. Jeg jobber på bensinstasjon, og vi har alltid et godt utvalg pølser og rollerburgere ferdig. Men så kommer det selvfølgelig inn en kar med skikkelig mage og skal ha to store doble hamburgere med bacon. Fy faen, da klikker det inni meg! Hamburgermaskinen vår har en kapasitet på én burger om gangen, og bruker ca 5-6 minutter på å steke en burger. Så skal jo alt annet gjøres klart og tilberedes også, så kunden må fint vente en halvtime på burgerene, mens jeg må løpe fram og tilbake for å betjene kunder og steke hamburgere samtidig.

 

Men du kan ikke bli irritert pga det, fordi kundene ber jo selv om det. Kundene er en egen del av saken, og betjeningen er en annen del. Kundene ødelegger kun for seg selv ved å bestille drit og fandenskap, så det er jo ingen grunn til å bli stresset, kun fordi de blir irritert. Bare bli irritert tilbake, men du trenger kanskje ikke vise det godt nok : )

Får du klager så må du jo bare si at det er sånn det er, og du får ikke gjort noe med det.

Det bruker jeg å gjøre^^ jeg jobber bare på mix, da... men fortsatt stress

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...