Gå til innhold

SLETTET


Anbefalte innlegg

Eg har lest det du skriver flere ganger, og ser klart at det du skriver i dag er langt mildere enn hva du skrev i går. Og dette skyldes så vidt eg forstår alkohol. Fylla har skylda? :)

 

Men, eg reagerer fortsatt på at du skiller ut de som bestiller det som er lettest som snill. Spørsmålet er hva er eg som ikke gjør det da? Ikke-snill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LES det jeg skriver da!

 

Jeg har nok lest hva du skriver men er ikke enig, om kunden vil ha en burger, og du selger en burger, ja så får du bare lage en burger til han. Synes ikke kundene skal være nødt å spørre om det er beleilig for deg å lage en burger akkurat når det passer deg, dere har et produkt så da må du selge det og.

 

Som sagt, du har IKKE lest det jeg skriver. Gjør det.

 

Jeg har nå sagt at du ikke er NØDT til å være snill, men at du KAN, ca. en million ganger.

 

Mitt siste innlegg presiserte dette to ganger.

 

Allikevel legger du meninger i munnen på meg.

 

Om du vil være snill er opp til deg. Du KAN.

 

Du MÅ ikke spørre om hva som er klart. Men om du vil være snill mot en fattig student med minstelønn, så KAN du bestille en enklere vare.

 

 

Service får du med et smil uansett, i alle seriøse bensinstasjoner.

 

 

 

Jeg har ikke sagt annet enn at JEG prøver å være til minst mulig bry, og håper at flest mulig følger mitt eksempel.

 

Jeg har lest og lest og lest og svaret mitt blir ikke noe annerledes, jeg har skjønt poenget ditt, men du insisterer fremdeles at jeg ikke har lest det. Jada, man kan være snill med de ansatte, men om jeg vil ha en burger, vil jeg ha en burger. Jeg vil ikke ha en kald colzone fordi fyren bak disken ikke takler litt stress. Om jeg ser at de sliter, naturligvis, sier jeg at det går fint for meg å vente litt, men jeg vil fremdeles ha det jeg bestilte.

 

Det du i basis sier er at man kan være snill med de ansatte på bensinstasjonen og heller spørre eller bestille noe enkelt å lage. Bare for å være snill. Hva jeg ikke skjønner er hvorfor denne endeløse sytinga. Joda det kan være stressende, men slik er det en gang i denne typen bransje og det kan være irriterende. Men det må du og regne med. Om dere annonserer for burgere så må dere og regne med at folk vil ha det og ikke noe annet fordi kisen bak får et nervøst sammenbrudd av å ha for mange kunder samtidig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette kan da umulig være kontroversiellt.

Du KAN være snill. Slik foretrekker jeg å være.

Eg går på resturant for å kjøpe mat, nærmare bestemt mat eg har lyst på. Eg går ikkje der for å være "snill" mot dei ansatte.

 

Me forstår poenget ditt, der har ingen hensikt å repetere deg sjølv om og om igjen. No er det på tide du forstår at dei fleste ikkje deler ditt synspunkt i denne saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen som TVINGER deg til å være snill. Men du KAN det. DET er poenget.

 

Bestill hva du vil.

 

Poenget er at du KAN vise forståelse. De som vil vise forståelse, vet nå at det er mulig.

 

Alle andre kan fortsette å bestille nøyaktig hva de vil. De er ikke drittsekker fordet. Bare litt mer brysomme. Men som betalende kunder har de lov til det.

 

Beklager om jeg har skrevet noe dere har tolket annerledes.

 

Jeg ønsker kun å formidle at det er mulig å være grei om man VIL.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig kan man være snill om man vil det, det er ikke poenget.

 

 

Da har vi endelig kommet veldig langt. Man har endelig LOV til å være snill. Tusen takk for det.

 

 

 

 

Poenget mitt går ut på at du anser en person som snill dersom han gjør jobben din lettere

 

SELVSAGT!

 

og alle andre som brysomme. Da har du ingenting i et serviceyrke å gjøre.

 

Du har tydeligvis aldri vært i et serviceyrke.

 

 

At jeg anser noen som brysom betyr at han ER brysom.

Han fortjener fortsatt god service.

Og det FÅR han.

"Brysom" betyr bare ekstraarbeid, noe vi selvsagt utfører med et smil.

 

Som betalende kunde har han RETT til å være brysom.

 

 

 

Mewn alle som har lest dette, vet nå at det går an å være snill.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg "sukker" inni meg når noen bestiller noe som krever ekstra mye tid. Men jeg holder fasdaden og lager maten uten problemer, og med et smil.

 

Dette er noe som ALLE ansatte gjør.

 

 

 

 

 

Alle ansatte? Jeg vet ikke hva slags slubberter som arbeider sammen med deg på restauranten din, men da jeg jobbet på Shell, synes jeg det var topp at kunden bestilte en hamburger/luna/panini med litt ekstra på. Det lot meg lage noe annet enn standarddriten, noe som også motiverte meg til å presentere et bedre produkt for kunden.

 

Det er ikke all verden vi snakker om her, siden det bare er en hamburger, men som alle andre har sagt før meg - det er kunden som er grunnen til at du tjener penger. Bedre at du sliter deg ut litt, enn at dere mister kunder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
men da jeg jobbet på Shell, synes jeg det var topp at kunden bestilte en hamburger/luna/panini med litt ekstra på. Det lot meg lage noe annet enn standarddriten, noe som også motiverte meg til å presentere et bedre produkt for kunden.

 

Fantastisk!!!

 

Slik burde en bensinstasjon fungere!!!

 

Du har tid til å fylle kundens ordre. Det hadde aldri vi.

 

Hver kunde som kjøpte hamburger i stedet for pølse, betød enda et punkt på krysselista som vi ikke rakk å krysse av.

 

Dette medførte rød skrift i skiftloggboka og trusler fra sjefen:

:"viss eg må jørr jåbben din ska eg ha lønnå di!"

 

Hvis du har en arbeidsplass hvor du REKKER å lage disse burgerne uten at det går ut over karrieren og lønnen din, så er ingenting bedre.-

Da vil jeg være som deg.

 

 

For oss betød en hamburger at vi ikke ville rekke alle de punktene vi måtte krysse av per skift.

Min bensinstasjon er en av de verste i landet.

Så ille at vi hadde vakter fra Securitas hver lørdag, og at Politiet åpent inmnrømte at de pleidde å holde seg unna med mindre det ble utkalling.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Begynte å jobbe på McDonalds for et par måneder siden. Står for det meste på kjøkkenet og lager hamburgere, noe som er en grei sak i seg selv.

Men er det en ting som kan gjøre en forbanna, er når det kommer store mannfolk som skal ha BigTasty/QuarterPounder/McFeast, og ikke en vanlig 100g cheesburger som vi kan lage 10 av på samme brettet. NEIDA -_-

Her må det lages 1 og 1! og alt dette når det står 7 dobble cheesburgere på ventelista og 2 skal være plain og en med ekstra agurk.

Hehe, poenget er folkens, ikke kjøp annet en bigmac ^^

 

Hva faen? Jeg gidder ikke å gå på Mcdonalds om det er slik dere tenker der! :thumbdown::nei::hrm::mad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette her er egentlig en ganske teit ting å diskutere, men såklart forventer jo en kunde å få varen sin om dere tilbyr dette.

 

Jeg er "forståelsesfull" og "snill" nok når jeg bestiller burgere på mcD eller bensinstasjon til at jeg er tålmodig og pent venter til dere er ferdig med å lage den. Hvis det er mye kunder der så blir jeg ikke sur om ting tar litt lenger tid. Bruk den tiden det tar, men ikke vær lat.

 

Hva er det du ikke får gjort om noen bestiller en burger en dag?

Du har jo skifttid og klokkeslett? Det har faktisk hendt at jeg har vært innom en bensinstasjon like før stengetid og fått beskjed om at det er for sent å bestille en burger fordi de akkurat har vasket utstyret for kvelden. HELT greit! Da tar jeg en pølse istedet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sagt det en million ganger nå. Men du KAN være snill, selv om du selvsagt kan bestille mer eksotiske ting om du vil.

Mulig du mener noe annet, men det du faktisk sier er at alle som ikke gjør som deg er ufølsomme, usympatiske drittsekkunder. At du har valgt å droppe ordene i dag endrer ikke budskapet som kommer fra deg.

 

Du sier du har en annen jobb i dag. Jeg håper for din og ditt firma sine kunder sin skyld at du ikke har noe med kommunikasjon utad å gjøre.

Endret av TEE
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hva er det du ikke får gjort om noen bestiller en burger en dag?

Du har jo skifttid og klokkeslett? Det har faktisk hendt at jeg har vært innom en bensinstasjon like før stengetid og fått beskjed om at det er for sent å bestille en burger fordi de akkurat har vasket utstyret for kvelden. HELT greit! Da tar jeg en pølse istedet!

 

 

Avkrysningsskjemaet som de ansatte MÅ fullføre (ELLERS!!!!!) hver dag,

innebærer vask av hamburgermaskinen hver natt ca. kl. 04:00.

Hvis den ansatte følger listen, betyr det at hamburgere i praksis ikke kan produseres mellom o4:00 og 05:00.

Maskinen holder 250 grader C, og mange deler skal demonteres og vaskes. Avkjøling og vasking tar tid.

 

 

 

Vår bensinstasjon hadde ingen policy for når burgersalget er stengt.

Vi selger i teorien burgere hele døgnet.

Så hvis en kunde krever en hamburger klokken 04:15, og dette ikke kan etterfølges, har ikke den stakkas ansatte noe skilt å peke på for å backe opp sin påstand, noe som fører til at kunden blir desto mer påståelig...

 

Jeg har sågar opplevd en kunde som FORLANGTE hamburger klokken 04:25.

 

 

Helt greitt... Men du får den ikke før om en halvtime.

Lenke til kommentar

Har du lest noe som helst i denne tråden???

 

Du kan bestille hva du vil.

 

Men om du har litt sympati for de som jobber som slaver for minstelønn så KAN du bestille BigMac i stedet for McFeast.

 

 

Jeg har sagt det en million ganger nå. Men du KAN være snill, selv om du selvsagt kan bestille mer eksotiske ting om du vil.

 

 

Jeg synest ikke at man skal være GREI å bestille en lettere meny.. Jeg synest det er bare tull :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Begynte å jobbe på McDonalds for et par måneder siden. Står for det meste på kjøkkenet og lager hamburgere, noe som er en grei sak i seg selv.

Men er det en ting som kan gjøre en forbanna, er når det kommer store mannfolk som skal ha BigTasty/QuarterPounder/McFeast, og ikke en vanlig 100g cheesburger som vi kan lage 10 av på samme brettet. NEIDA -_-

Her må det lages 1 og 1! og alt dette når det står 7 dobble cheesburgere på ventelista og 2 skal være plain og en med ekstra agurk.

Hehe, poenget er folkens, ikke kjøp annet en bigmac ^^

 

 

Jeg bestiller ofte det mest "sære" jeg kan finne på Macer'n. For da er jeg sikker på at jeg får det ferskeste, og ikke halvgamle, vassne halvvarme burgere. Og jeg driter i om du må jobbe mere for meg, fordi jeg betaler for meg & du får lønn for å lage mat til meg.. den maten jeg vil ha!!

Lenke til kommentar

Har ikke lest hele tråden, men lurer på hva McDonalds konsernet sier om denne moralen som vises av McDonalds ansatte her. De blir nok overrasket tipper jeg...

 

Nei, jeg har heller ikke det. :new_woot:

 

Jeg bare kom med min mening etter å ha lest trådstarter. Uansett, jeg stiller meg samme spørsmål som deg.

Endret av laptoplover
Lenke til kommentar

 

Jeg bestiller ofte det mest "sære" jeg kan finne på Macer'n. For da er jeg sikker på at jeg får det ferskeste, og ikke halvgamle, vassne halvvarme burgere. Og jeg driter i om du må jobbe mere for meg, fordi jeg betaler for meg & du får lønn for å lage mat til meg.. den maten jeg vil ha!!

 

Jeg også, var en periode de hadde en større BigMac eller noe sånn, og da bestilte jeg alltid den, for den hadde de aldri ferdig, så da fikk jeg fersk burger, og egentlig slik en McD burger alltid burde være syntes jeg. Er faktisk utrolig stor forskjell på en "gammel" og en fersk burger.

Så kanskje McD-ansatte bør gjøre en bedre jobb, istedenfor å syte over den jobben de gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...