Gå til innhold

Dragon Age: Origins - Diskusjonstråd #1


Anbefalte innlegg

Mener kun karakterer du har i aktivt party får XP. De du ikke tar med får ingenting og har samme level som når de joinet. Hvem sa alle får lik XP uansett om de er med eller ikke?
Experience points blir fordelt mellom alle karakterene du har invitert med deg, inkludert de som ikke er i gruppen din for øyeblikket.

Men etter min erfaring har du rett Bytex. Da burde man vel få mer XP per karakter hvis man spiller med færre også. Jeg har som vane å prøve å klare spill med færrest mulig folk. Husker jeg spilte igjennom Might and Magic 3 med 1 karakter (6 er standard). Litt spesielt men mye morsommere. Jeg vil tro Dragon Age vil gå greit med 2 karakterer, men med 1 vil jeg tro det blir ganske stress...

 

Tror du vil slite veldig med 2 også, jeg.

 

Ellers så er det mitt inntrykk at alle får erfaringspoeng. De karakterene jeg aldri bruker ligger i litt lavere nivå enn de jeg bruker mest, men de følger etter de også, om enn litt sakte.

 

Personen som hadde teorien om at xp blir fordelt mellom alle karakterene, men at de som dreper får en bonus tror jeg veldig på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har stort sett spilt uten mage siden jeg ikke har orket å sette meg inn i magiene deres. Nå som jeg har fått med meg healeren bruker jeg henne til å heale, men bruker ikke noen offensive spells. Noen som kan gi tips til hvilke offensive spells som er brukbare?

 

Å spille uten mage er jo galskap, syk dps, og jævli bra crowd control.. Å spille hard uten mage er hvertfall 100% teknisk umulig det er jeg nesten sikker på :p vanskelig nok med mage..

 

Cone of Cold er jo helt uvurderlig! stone fist er bra, winters grasp ruler.. Anbefaler deg å sette deg inn i mage ja :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Noen som vet grunnen til at de "feilstaver" mange av tingene i spillet? Sir, Earl, Potion osv? Det er jo gjort bevist, jeg lurer bare på hvorfor.

 

 

Dere som justerer vanskelighetsgraden når du kommer til en veldig vanskelig fiende. Synes du ikke at det er litt mot sin hensikt? Jeg har opplevd å måtte returnere senere, og prøve på nytt for å fortsatt faile.

 

 

Mange av fiendene som Flemeth, High Dragon, Generalene i skogen osv er ment å være vanskelige fordi de gir gode rewards.

 

Spør du meg er det juks å sette ned på easy den ene kampen.

 

 

 

Også - det er random encounters her. Noen av de er vanskelige, men det avhenger av hvem du har i party hvilken encounter du møter. Jeg har opplevd to serdeles vanskelige encounters. Jeg fikk det ikke til, men når jeg hadde fått noen levels senere, gikk det fint. :)

 

ps:

 

Shale er latterlig bra.

 

Lenke til kommentar
Noen som vet grunnen til at de "feilstaver" mange av tingene i spillet? Sir, Earl, Potion osv? Det er jo gjort bevist, jeg lurer bare på hvorfor.

 

Det er vel for å gi settingen en noe mer unik følelse. Ordet "ser" er brukt i fantasy-litteratur fra før, som i George R. R. Martin's "A Song of Ice and Fire"-serie (anbefales!!!!) som spillet er delvis inspirert av. I Thedas (Dragon Age-verdenen) kan både menn og kvinner bli riddere (knights), og derfor er også "Ser Knight" brukt som et kjønnsnøytralt "nytt" ord.

 

Ellers så har jeg ikke justert ned vansklighetsgraden så langt. Har lagt inn patchen uten problemer, og Normal-mode har blitt litt lettere etter patchen. Likte igrunn utfordringen slik det var, men men...

Lenke til kommentar

Jeg var mer eller mindre fast bestemt å spille en dwarf rogue dame, og hun er svært bra til det meste. Men etter å ha fullført Origin-historien hennes sikler jeg litt på de andre klassene. Tenkte hun skulle bli Assassin, men det er så enormt mange interessante klasser her at jeg ikke aner hva jeg skal velge. :p Reaver høres jo morsomt ut, og Bard har sine fordeler. Litt merkelig at en Rogue kan bli Bard, men, men.

Lenke til kommentar

Du får folk i party som fyller ut manglende roller uansett, så det har ikke så mye å si hva du er selv. Er du ikke Mage har du en mage i partyet ditt, er du ikke warrior har du en warrior med deg osv. Er nesten i starten av spillet og har allerede 6 stk å velge mellom (inkludert ei bikkje). Men Bioware har gjort en dritbra jobb med NPC'ene, de vitser og flørter og har dype bakgrunnshistorier så du kommer til like noen veldig godt og da er det vanskelig å velge dem bort for en som passer bedre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Lekte litt med talents og fant en kjekk kombo for dwarf warrior. Dere vet det er mulig å ha to våpensett samtidig? Jeg byttet knappen for å skifte til | (den ved siden av 1-tallet). I arenaen stormet jeg først frem med skjold og sverd og slo ned motstanderen med shield bash eller hva det het. Han ramlet, så jeg byttet raskt til en stor slegge og bruke et slegge-angrep på ham mens han lå nede. Vips var nesten halve helsen hans borte. :p

 

Noen som har andre fine komboer?

Lenke til kommentar

Er det mulig og spille i gladiator som i Oblivion? Jeg er endelig ferdi med et superlangt quest for å skaffe en konge i Orzammar. I Orzammar er det en gladiator og jeg ble lovet av en dverg at jeg fikk muligheten til å se på gladiatorkamper om jeg skaffet ny konge. Men funker fortsatt ikke. =(

Lenke til kommentar

Jeg hadde Morrigan i gruppa mi, og fikk Wynne når jeg besøkte henne i et visst tårn. Nå skjønner jeg nesten ikke hva man skal med annet en Mage-karakterer :) Alt ble plutselig veldig lett med 2 stk. Jeg vil gjerne ha andre karakterer på grunn av personligheten, men er redd jeg kommer til å ende opp med Wynne og Morrigan på grunn av klassen. Og kan tenke meg at Wynne, Morrigan, PC-mage og Alistair hadde vært en fin kombo :)

Lenke til kommentar
Føler at Alistair er veldig svak på hard. Endte opp med å bytte ham ut med Sten. Så nå kjører jeg med Sten og Oghren, begge berserker med 2hander, Morrigan med Spirit Healer og meg selv som rogue med assassin og duelist spesialisering.

 

Jeg har en PC med two-hander, Morrigan, bard-dama og Alistair. Jeg går inn med Alistair først, lar han ta all aggro med den beste shield skill'n aktiv, og så rusler jeg inn med resten sånn etterhvert. Og Alistair, for meg på normal i alle fall, funker bra til å stå og ta imot skade. Så har ikke bytta han ut ennå. Morrigan (heal) og potions er nok for å holde han i live hvis det kommer masse spells. Jeg bryr meg lite om hvor mye skade han gjør, så lenge han tåler masse og kan sende irriterende spellcastere på rygg med shield bash. Men spiller som sagt på normal, så vet ikke hvordan en tank vil fungere på hard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...