Gå til innhold

Dragon Age: Origins - Diskusjonstråd #1


Anbefalte innlegg

Er det mitt spill som er bugga, eller får man ikke experience av selve utførelsen av questene ...? Et par ganger jeg har levert quests har jeg ikke sett noen synlig økning i erfaringspoeng.

 

Kanskje det skal være slik ...

 

Side 17 i manualen min sier at...

 

"Whenever you complete a quest or kill an enemy in combat, you'll earn experience points(...)."

 

...så går ut fra det. Dessuten får den karakteren som leverer banesåret litt ekstra XP. Experience points blir fordelt mellom alle karakterene du har invitert med deg, inkludert de som ikke er i gruppen din for øyeblikket.

 

Jeg har ikke dobbelsjekket selv hva som skjer når du fullfører et quest, men ser på det som veldig positivt at du slipper at det flyr rundt irriterende tall over hodene på folk hver gang du får XP. Så lenge det er jevnt flyt i karakterutviklingen, og at jeg er på et level som gjør det mulig å overvinne fienden betyr ikke hvor og når jeg får XP så mye for min del.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lyst til å mestre persuation, og ser at man trenger 16 cunning for å makse coercion. Kan man bli en bedre persuator etter det, eller er 16 cunning det eneste man trenger?

 

Du vil nok få bedre resultat hvis du fortsetter å øke cunning til mer enn 16 selv om du allerde har beste persuade skill (eller høyere strength ved intimidate).

Lenke til kommentar

Æsj, jeg sitter fast på top floor-bossen i Tower of Ishal allerede..De forbanna SULLIKENE i partyet mitt greier ikke holde aggro med en gang de får en knockdown, bossen kommer etter meg og knerter meg. Da er det game over siden jeg healer dem. Har hatt 4 game over nå før jeg måtte ta en pause eller bli gaaaaaal. Fant ut at det hjelper ikke om jeg sitter og roper "TA AGGRO FOR HELVETE FAENS TULLINGER!" til skjermen heller..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Dette spillet er faktisk overraskende vanskelig. Spiller på normal og har fått meg mang en nesestyver. Det er særskilt skummelt dersom man møter 15-20 stk. og man presterer å overse en caster boss (gah, anglofil) litt nede i svingen. :)

 

prøv hard du.. det er så sinnsykt vanskelig til tider..:) tror kanskje det må jekkes ned på normal snart, forskjellen er svæær.

Lenke til kommentar
Gjør som oss, bestill en digital download :) Laste ned og ha det på dagen, slipper å være avhengig av posten og treige leverandører.

 

Men får jeg med alt som er med i CE da? Eller er det med koder slik at det bare kan legges inn ingame. Hvis det er slik kjøper jeg digital, og legger til tilleggs tingene fra CE når det kommer.

Lenke til kommentar
Æsj, jeg sitter fast på top floor-bossen i Tower of Ishal allerede..De forbanna SULLIKENE i partyet mitt greier ikke holde aggro med en gang de får en knockdown, bossen kommer etter meg og knerter meg. Da er det game over siden jeg healer dem. Har hatt 4 game over nå før jeg måtte ta en pause eller bli gaaaaaal. Fant ut at det hjelper ikke om jeg sitter og roper "TA AGGRO FOR HELVETE FAENS TULLINGER!" til skjermen heller..

 

Jeg greide den på første forsøk igår på hard. ;)

 

Men det er den nye saven min etter at jeg startet på nytt. Første gang jeg prøvde på hard prøvde jeg minst 5-6 ganger før det gikk.

 

Strategi:

Hvis Ogren attacker ranged folka i party, løp fra han. Hvis han plukker deg opp, bruk knockdown/stun. Micromanage, og focus fire.

 

:) Det går.

 

Lenke til kommentar

Lastet ned spillet natt til 5. og fant ut at jeg kunne spille med en gang!(eastore ftw)

 

Etter det har jeg så og si spillt det ved alle anledninger. Må si jeg så mer frem til Risen når det ble gitt ut for en stund tilbake. Hadde lest litt om DA:O, men hadde ikke de store forventningene før jeg så noen gameplay snutter på youtube rett før jeg bestemte meg for en deluxe edition på eastore.

 

Makan til genialt spill! Jeg har ikke spillt BG spill før, og har aldri vært borti helt denne typen å sloss på. Men dæven å det funker! Føler du har stålkontroll med pausefunksjonen, som hjelper deg å ta et skritt tilbake for å få overblikk over hva som faktisk skjer. (noe som er veldig nødvendig når du har 4 du skal styre, mer eller mindre etter hvordan du setter opp tactic slots.)

 

Startet min første playthrough som en noble rogue på normal, og har forløpig ikke hatt store problemer. Har også mekka en Elf Mage, og dwarf warrior for litt avbrekk her og der^^

 

Genialt spill, eneste jeg kanskje savner er voiceover på hovedkarakteren... Jeg mener, de har så mange voice'a npc'er i spillet at 6 til hadde vel ikke gjort noe(en for hver rase og kjønn hadde for meg vært mer enn nok)

 

Ser frem til mange gode timer med dette spillet^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...