Gå til innhold

Dragon Age: Origins - Diskusjonstråd #1


Anbefalte innlegg

Som en skrev litt over her: Jeg vil også gjerne vite om noen kan, eller vet om sider som forklarer mer om tactics. Gjerne med gode eksempler..

 

 

Jeg sliter litt med at gruppen min dør som fluer ved en Undead-raidet i Redcliffe. Har pr nå Alistair, Morrigan og Leilana (?) - rogue og min PC er warrior med litt 2H/tank oppsett. Morrigan healer, om enn ikke så veldig bra: 1 pt i healing..

Min teori er at alle i gruppen hater meg fordi jeg tukler med Morrigan fordi hun er drittfin, men jeg har ikke fått det bekreftet ennå..

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som en skrev litt over her: Jeg vil også gjerne vite om noen kan, eller vet om sider som forklarer mer om tactics. Gjerne med gode eksempler..

 

 

Jeg sliter litt med at gruppen min dør som fluer ved en Undead-raidet i Redcliffe. Har pr nå Alistair, Morrigan og Leilana (?) - rogue og min PC er warrior med litt 2H/tank oppsett. Morrigan healer, om enn ikke så veldig bra: 1 pt i healing..

Min teori er at alle i gruppen hater meg fordi jeg tukler med Morrigan fordi hun er drittfin, men jeg har ikke fått det bekreftet ennå..

 

Hvor godt folk liker deg i gruppa, har så vidt jeg vet ingen betydning på hvor mye skade de gjør i kamp.

Når jeg kjørte igjennom området, brukte jeg mage som min karakter, og fyrte løs med fireballs og infernos og slikt, mens resten av laget stod på avstand og skjøt. I del to av angrepet, stod jeg og healte resten av laget.

Lenke til kommentar
Som en skrev litt over her: Jeg vil også gjerne vite om noen kan, eller vet om sider som forklarer mer om tactics. Gjerne med gode eksempler..

 

 

Jeg sliter litt med at gruppen min dør som fluer ved en Undead-raidet i Redcliffe. Har pr nå Alistair, Morrigan og Leilana (?) - rogue og min PC er warrior med litt 2H/tank oppsett. Morrigan healer, om enn ikke så veldig bra: 1 pt i healing..

Min teori er at alle i gruppen hater meg fordi jeg tukler med Morrigan fordi hun er drittfin, men jeg har ikke fått det bekreftet ennå..

 

 

I del én er det lett.

 

Pass på å få brennende-olje-questet ferdig, slik at alle er skada allerede før du angriper dem. På del to lenger nede i bygda, blir det litt verre. Det jeg gjorde når Morrigan begynte å gå tom for mana (liker å spare på potions til virkelig vanskelige kamper) begynte jeg å trekke meg tilbake mens bøndene nede ved bålet holdt daudingene tilbake ved å... vel, dø. Slik greide jeg å splitte opp dødningehæren, slik at jeg ikke ble overkjørt. Jeg kunne få opp mana og health før jeg tok siste gjengen.

 

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Så hva har dere valgt på de forskjellige velge stedene?

 

 

Templars eller Mages

Hvem av dverge kongene

Ødelegge eller ikke ødelegge anvilen.

Werewolfs eller alvene

Helle blod i ashes eller ikke

 

Jeg har selv valg å være på magenes side fordi jeg ikke ville blir dårlig venn med wynne siden hun er awesome healer!

 

Valgte (Husker ikke hva han hette, med vertfall han eldste av dem) Egentlig ikke no spesiell grunn til at jeg valgte han x) fant huset hans først. så da tok jeg den. hehe

visste ikke hva de sto for før langt ut it det.

 

Valgte også og ikke ødelegge anvilen siden jeg tenkte at golems er sikkert awesome i den siste fighten.

 

Sto egentlig litt på alvenes side i starten her. Men tenkte at werewolfsa også hadde vært awesome og ha med seg i kamp ^^ Men ble plutselig på alvenes side uten at jeg ville >_<

 

også valgte jeg og ikke helle blodet i ashes. siden jeg ville ha champion :p

 

 

 

Lenke til kommentar
Hvordan er det her i forhold til Fallout 3 på valgheten/ friheten?

Prøvde Fallout 3 men syns det ble se rotete for det var ikke noen ting man måtte bare velge, er det litt mer fast story her? Er fan av RPG, men ikke når det blir for fritt /stort...

 

Den er ganske "lukket" egentlig. Du har illusjonen av å "velge" i dialog, men de har ingen stor virkning i utspillet av fortellingen. Men har lest at det skal fins 2 alternativ slutt til hvert rase/klasse.

 

Er ikke et åpen verden som Fallout 3, men består av små områder/zoner. Selv om noen av områdene er nokså store.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
...jeg ikke fant Leliana...

 

 

 

Leliana er i vertshuset i Lothering. En nokså stor byggning på høyre side når går over en liten bro.

 

 

 

Noen som har testet ut den BUG saken?

 

Det var en fin exploit. Ikke tenkt å bruke det, og jeg regner med at BioWare fikser det. Iallefall på PC versjonen.

 

 

Folkens, hvis du tror det du skriver er spoiler for andre, bruk spoilertags.

 

 

Og Bytex, NPC betyr non-player character. Dette er alle de andre karaktere i spillet, som Duncan, Loghain, Flemeth. De er NPCs. Alistair, Morrigan osv er PCr, "player characters". :)

Lenke til kommentar
Og hvordan får jeg skill i å opne kister/skap osv?

 

Det er et skill eller talent (blander alltid de to der) til rogue kalt Deft Hands eller noe sånt.

 

Jeg har to kjappe spørsmål.

 

1. Etter å ha "testet" Stealing en stund har jeg rasket meg med ganske mye fra folk, men hvordan ser jeg hva jeg fikk tak i? Alt som står er "Items aquired".

 

2. Hvordan oppdaterer jeg den nettsiden min? Jeg har fortsatt kun de tre folka jeg lagde i editoren før jeg fikk spillet. Ingen av de andre er der? Det står det kan ta opp til en time før siden oppdateres, men nå har det gått over et døgn... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...