Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vel, nå er jo den "spøken" opprinnelig postet på Dominos sin twitter konto? Tror, og håper, at folk er såpass oppegående at de ikke snur esken opp ned før de åpner den. 

Aldri si aldri. Jeg ser stadig kunder som tar pizzaeska under armen... (På høykant ja...)

 

 

Hehe, det ser jeg også fra tid til annen. Også skjønner de ikke helt når man prøver å hinte til at man må holde esken vannrett. Men å åpne esken feil vei? Joda, jeg prøvde det på jobben den ene dagen, men altså.... :p

 

Syns det er ganske artig med dem som skal komme med masse unnskyldning om hvorfor de bestiller mat. Spesielt hvis det er andre eller tredje gangen de bestiller på en uke. 

 

"Ja hei, ehe, kona tryna på vei hjem fra jobb skjønner du, måtte bli kjapp mat i dag". Beste er en svær og muskuløs kar som bestiller fra tid til annen, kommer alltid ut med en liten chihuahua løpende etter seg. Ser bare skammen henge som en stor svart sky over hodet hans  :wee:

Lenke til kommentar

Nei vett du ka. Man skal yte det firmaet krever og det man det orker utover det. Edit: som forsvar til NSB mannen.

 

Er det noe eg har lært av å kjøre buss er at ingen krever en superglad og opplagt sjåfør klokken 04.30 mandags morgen. Men får de det så blir de fleste glade...

 

En gang gikk eg på en skikkelig smell. Ble regelrett kjeftet på av en stakkar som ble sint når eg sa god morgen.

 

Eg måtte til slutt bare beklage å si at da ønsker eg heller at dagen din skal bli litt bedre seinere....

 

Han kom faktisk fram og snakket med meg underveis i turen, beklagde og la ut om hvorfor det hadde blitt en særdeles dårlig start på dagen

Endret av Jotun
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Minner meg om en sinna bussjåfør:

Tok bussen som vanlig en morgenen, er ganske mange som pendler med denne bussen ifb jobb/skole. På denne bussen er det to innganger, en ved sjåføren og en midt i, ja det er vel slik de fleste busser er når jeg tenker meg om. I hvertfall kan passasjerer gå på i midtgangen og man scanner da busskortet sitt. Men er ikke alltid det blir åpnet opp for passasjerer til og gå på i midten, og da må man jo gå på framme.

Men i hvertfall, så stoppet da bussen på en bussholdeplass for og ta på passasjerer. Var litt folk, så det tok jo litt tid. Og var kun inngangen ved sjåføren som var i bruk.

Alt vel så bra. Passasjerene kommer på og bussen kjører videre til neste holdeplass, og stopper. Men i steden for og åpne opp døra, så kommer bussjåføren stormende bakover i bussen. Hun er rimelig forbanna på en av passasjerene som ved forrige stopp tydeligvis hadde kommet med en kommentar om at begge dørene måtte være åpne ved påstigning. Hun kjefter og er veldig sint. "Ikke si til meg hvordan jeg skal gjøre jobben min" og "kom deg av bussen!" var noen av glosene som kom.

Haha!

Lenke til kommentar

Når man spøker med servicearbeidere og de ikke responderer som forventet, henger det gjerne sammen med at de har hørt spøken før, at den ikke er så morsom som man tror og/eller at de har hatt en lang arbeidsdag. Da er det anstrengende å spille med.

 

Litt off-topic, men det kan også være greit å påpeike at ein servicearbeider har som hovedformål å enten informere/hjelpe kunden.

 

Når ein spelar med på spøken så er det svært lett for at spøken kjem på bekostning av informasjonen eller tjenesta som kunden treng.

 

 

Når ein kunde på butikken spør om produktet er gratis fordi strekkoda ikkje fungerer så skal ein være heilt sikker på at kunden veit kva svaret er før ein spelar med på spøken og seier eit eller anna som gjer at kunden trur at produktet er gratis, ikkje til salgs, eller liknande. Eit slikt svar kan være festlig om begge partane er med på spøken, men det kan også fort bli forvirrande.

 

Skal ein vitse med at kunden ikkje får kjøpe øl fordi klokka har blitt 20:01, så må ein være veldig sikker på at kunden kjenner til alkoholreglane. For ein utlenning eller ungdom (over 18) som ikkje viste om eller forstår denne regelen så er det ikkje lett å vite om kassaarbeidaren er seriøs eller berre tuller i ein slik situasjon.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kudos til kundebehandlere hos canal digital. De som jobber i kundeservicen der gir meg alltid god service. Ringte for å klage (på lik linje med resten av Norge) på mangelen av TVNorge osv, fikk Cmore Film et par måneder, pluss litt rabatt på internetten som plaster på såret. Mer skal ikke til før jeg er happy camper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om dette er noe jeg vil ut offentlig med, men klarte å gå meg vill på dass.  :blush: Var innom et kjøpesenter jeg aldri har vært på i dag, og toalettene der er litt avskjermet fra resten av bygget. Man har først en dør der står "Toalett" på, med bilde av både manne- og damesymbolet. Innenfor der er det et lite rom med flere dører. Noen er merket for menn, noen for damer, noen med stellerom og så videre. Problemet er at når jeg gikk inn, tenkte jeg ikke over hvor jeg dro. Jeg bare fant en dør med en mann på og gikk inn.

 

Men når jeg skulle ut var alt i helt "feil vinkel", så jeg tenkte ikke helt over hvilken dør jeg hadde kommet inn fra. Normalt sett skulle dette ikke være noe problem, men det var ikke noe symbol for utgang, exit eller noe, og samtlige dører var merket med ett eller annet do-merke. Hadde fint lite lyst til å spasere inn på damedoen, og har jo lite å gjøre på et stellerom. Resultatet ble at jeg ble stående og "vente på tur" til en eller annen dukket opp, så jeg så hvor han/hun kom fra, og fikk benytte sjansen når ingen så på og komme meg ut. :p

Endret av Schreiber
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...