Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte fra peppes. Men det ble tre ordrer i en, så jeg hadde visst bestilt 9 pizza med 3 leveranser på samme tid. Ringte og avbestilte et kbarters tid etterpå.

 

Det var greit. Så får jeg mld om at en leveranse er på vei. Så en til. Og enda en. Heldigvis dukket bare en opp på døra.

 

Når han kom, hadde han glemt colan. Sa han bare skulle ned og hente den, så stakk han av. Ringte da peppes etter et kvarter for å forklare; men fikk høre at han dro tilbake til sentralen for å hente. Mest trøblete bestilling jeg hr hatt haha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hender jeg kjøper med en snusboks til dama når jeg like så godt er på butikken. Dette går aldrì problemfritt.

 

Da jeg er lei av å måtte repetere det latterlig lange navnet minst 5 ganger fordi kassedama ikke hører etter, og etterpå må foklare hvilken det er (og jeg har jo null peiling) så dro jeg heller på coop xtra der de har slik automat.

 

Trakk en lapp for den jeg hadde fått beskjed om av dama, gikk til kassa og det begynte å samle seg en lang kø bak. Jeg ga henne lappen ved siden av det andre jeg skulle kjøpe. Tenkte det bare var å pipe og gå videre...

 

...men neida, den hadde de visst ikke. Da kom jeg med et nytt alternativ, og det var også tomt. Et tredje kom jeg med, og det var også tomt. Merket at folk begynte å bli sure og utålmodige. Så sa jeg "bare ta en tilfeldig en" og det var visst vanskelig for han å gjennomføre. Men da var det trøbbel med å skrive ut den lappen. Dette tok nærmere 5 minutter og jeg var på nippet til å bare si glem det og gå, men da hadde det blitt dårlig stemning i heimen.. Så sa han at han måtte hente den selv i automaten. Det måtte vært minst 15stk bak meg og en kasse i bruk. Jeg hater å være den personen, og hadde veldig lyst til å komme hjem.

 

Så finner han ikke nøkkelen i lomma, og går rundt og leter etter den i 2 minutter før han endelig finner den og låser opp. Og da måtte vi gå til kassa igjen, scanne alle varene og betale. Var ekstremt mange folk bak og de begynte å rope og kjefte, og jeg var ikke særlig fornøyd selv.

 

Noe lignende (men da var det fler kasser og han hadde nøkkel tilgjengelig) skjedde enda en gang dagen etter.

 

Da sa jeg til dama at heretter får hun kjøpe snusen sin sjøl, for jeg gidder ikke det orket hver gang.

 

Men seriøst. Hvordan kan det være så vanskelig å selge en jævla vare?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er vel fordi noen smartinger har bestemt at det skal være veldig vanskelig å få tak i snus/røyk.

 

Back in the good old days stod det ett snusskap før disken, slik at snuserne kunne se på utvalget å ta seg god tid å velge riktig selv, uten å måtte snakke med betjeningen som mest sannsynlig aldri har sett en snusboks før.

 

Pro tip: Kjøp en hel pølse når du først får tak i riktig sort. Ha den i bilen å gi dama en hver gang hun spør om du kan kjøpe til henne.

Endret av xibriz
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er vel fordi noen smartinger har bestemt at det skal være veldig vanskelig å få tak i snus/røyk.

 

Back in the good old days stod det ett snusskap før disken, slik at snuserne kunne se på utvalget å ta seg god tid å velge riktig selv, uten å måtte snakke med betjeningen som mest sannsynlig aldri har sett en snusboks før.

 

Pro tip: Kjøp en hel pølse når du først får tak i riktig sort. Ha den i bilen å gi dama en hver gang hun spør om du kan kjøpe til henne.

Vi var begge røykere før. Under graviditeten konverterte jeg til damp og hun slutta inntil hun begynte med snus en stund etter fødsel.

 

Kjenner hvor heldig jeg er som bare kan trykke på en knapp så får jeg mitt rett i postkassa.

 

Men lurt triks du hadde der, får vurdere det til neste gang. Men hun var i Sverige i helga og plukka med 2 store pølser/tårn hva man kaller det, så regner med at det holder en stund.

 

Altså, greit nok at det ikke skal vises fram, men slikt systemet er i dag, blir det ekstremt tungvidnt for både brukerne, de bak i køen og for ikke snakke om personen bak kassa. Et lukket skap litt tilsidesatt i butikken som kundene selv kunne åpne hadde vært en mye bedre løsning for alle.

Lenke til kommentar

Var kunde på McDonalds for noen dager siden og traff på noen der som manglet sans for humor, men skal ha for forsøket.

 

Meg: En QuaterPoinder meny med bare ost, takk!

Hun: Drikke?

Meg: Cola.

Meg: Og så vil eg gjerne ha en enkel cheese med bare ost i tillegg.

Hun: Var det noe mer?

Meg: Tar og en pakke med Hot Wings.

Hun: De også med bare ost? (ingen ansiktsuttrykk)

Meg: *ler* Ja kun ost på de også er du snill (prøver å være med på spøken)

Hun: Da blir det kr ...

(eg betaler)

Hun: Det var en spøk det med ost på Hot Wings altså. (ingen mine i ansiktet)

Meg: Ja eg forstod det *ler*

Hun: For det er ikke ost på Hot Wings.

Meg: ...

 

Det kunne vært morsomt men eg tror noen glemte å fortelle henne at det du sier og det du viser ofte må henge sammen for å være litt morsomt. Det tror eg hadde hjulpet en god del.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Husker ikke om eg har fortalt denne før, men som deltidssjåfør på buss i helgene under studiene var det mange artige situasjoner.

 

Kunden kommer søndags morgen og skal betale 23 kroner med en tusenlapp. Å veksle eg tusenlapp søndags morgen er svært lite aktuelt. Han får gå gratis.

 

Eg jobbet hver tredje helg, og av og til kjørte eg samme skiftet neste helg også. Søndags morgen står fyren der med tusenlappen igjen.... Han får gå gratis.

 

Når eg da neste søndag får tildelt samme skiftet tenker eg at dette er nødt til å skje igjen. Tar med meg ekstra vekslepenge i en pose. Nøyaktig 1000 kroner minus 23.

 

Fyren kommer på bussen som vanlig, og går av bussen med 977 kroner i stort sett små mynter.

 

Tulling

Skulle ta buss i Oslo etter middag på kvelden. . Hadde 200 lapp og skulle betale for 2. Fikk gratis tur da han ikke kunne veksle. . Har buss sjåførene så lite?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...