Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Intet nødutgangskilt? Trodde det var et krav? Er sånn jeg kommer meg ut av bygg jeg ikke kjenner. Følger grønne skilt og unngår å åpne en dør som kun fungerer som nødutgang.

At det er et krav betyr ikke at det alltid er der. Sier jo sitt når det er skilt på størrelse med en vanlig person med "Røyking forbudt", go folk sitter to meter unna og røyker. Det er vel dette med teori og praksis. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var i en matbutikk i dag med TRE forskjellige bærekurver, men bare plass til en type ved kassa. Det ble det mye rot av. Skjønner jo at det er bare å ta med kurven tilbake til der jeg fant den men det hadde vært mye mer praktisk med en type kurver som passet oppi hverandre, både for de ansatte og kundene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og der var (nød)skilt-diskusjonen i gang ja. Kommer tilbake om 10 sider jeg, så kommer det forhåpentligvis noen kundehistorier igjen rundt der ;)

 

Jeg var i en matbutikk i dag med TRE forskjellige bærekurver, men bare plass til en type ved kassa. Det ble det mye rot av. Skjønner jo at det er bare å ta med kurven tilbake til der jeg fant den men det hadde vært mye mer praktisk med en type kurver som passet oppi hverandre, både for de ansatte og kundene.

 

Ta det med ro, vi er for lengst tilbake til kurvdiskusjonen igjen. Vi får heller prøve å finne plass til nødskiltdiskusjonen neste uke. :p

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har sluttet og skrive historier her, rett og slett på grunn av at uansett hvor håpløst folk oppfører seg så ender det i en lang diskusjon om at jeg burde nok ha strekt meg lengre enn langt og helst tatt den i r*va for og blidgjøre umulige kunder. 

Samme her, bortsett fra at enhver historie tydeligvis "må" følges med flere sider off-topic, helt til en moderator gjør kort prosess. Men selv da har off-topic diskusjonen en tendens til å dukke opp igjen med første anledning. Ta bare  pose- og pinne-diskusjonen, for eksempel. Forrige historie jeg skrev var at jeg gikk meg vill på dass, og selv da ble det en hel masse off-topic. Og ja, jeg ser dette er ironisk, siden denne også er off-topic. Beklager det. Sier bare at man ikke kan forvente mange historier fra meg den nærmeste tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Digg å se at folk tør å innrømme feilene sine. Tenker en god del hadde blitt såpass flau over reaksjonen sin at de faktisk hadde latt være å komme tilbake.

Har hatt en del angrende kunder jeg også, enten på oppførselen sin eller at de har tatt feil i en sak der de hardnakket har påstått at de har hatt rett.

 

Men så har du også de kundene som ikke vil innrømme feil, og selv etter at det er blitt konstatert at de har feil, så innrømmer de det ikke likevel.

 

Det er spesielt ett tilfelle jeg husker godt. Jeg skal ikke ta hele historien her, for den er så lang at ingen hadde giddet å lese den, men i korte trekk så hevdet kunden at det var noe feil på en gjenstand han hadde kjøpt hos oss, og det det halvt år etter han oppdaget feilen. Det var ikke en funksjonsfeil, mer en visuell/designmessig greie. Vi mente det ikke var noen feil, da kundens gjenstand og vår demo var helt lik på dette punktet. Men kunden krevde at vi sendte den inn til verksted. Vi gjorde det, men fikk den tilbake med ingen feil funnet. Etter mange e-poster frem og tilbake mellom oss, kunde, verksted og importør (lengste og mest utmattende e-postveksling jeg noen sinne har opplevd), kom kunden ingen vei og ble forbannet og skulle aldri handle hos oss igjen (hørt den før?).

 

Han skulle også levere den til et annet frittstående verksted, og når han fikk konstatert av de at det var en feil, skulle han komme og slå i bordet med det. Men han fikk aldri konstatert noen feil av de heller.

 

I stedet for å si at, beklager jeg hadde feil, så kommer en litt småarrogant e-post en stund senere der han krever en god pris på et annet produkt, fordi han opplevde så mye rot med den andre saken, som om det var vår feil :roll:

 

Han fikk aldri svar på den e-posten...

Endret av Molekylet
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Digg å se at folk tør å innrømme feilene sine. Tenker en god del hadde blitt såpass flau over reaksjonen sin at de faktisk hadde latt være å komme tilbake.

Har hatt en del angrende kunder jeg også, enten på oppførselen sin eller at de har tatt feil i en sak der de hardnakket har påstått at de har hatt rett.

 

Men så har du også de kundene som ikke vil innrømme feil, og selv etter at det er blitt konstatert at de har feil, så innrømmer de det ikke likevel.

 

Det er spesielt ett tilfelle jeg husker godt. Jeg skal ikke ta hele historien her, for den er så lang at ingen hadde giddet å lese den, men i korte trekk så hevdet kunden at det var noe feil på en gjenstand han hadde kjøpt hos oss, og det det halvt år etter han oppdaget feilen. Det var ikke en funksjonsfeil, mer en visuell/designmessig greie. Vi mente det ikke var noen feil, da kundens gjenstand og vår demo var helt lik på dette punktet. Men kunden krevde at vi sendte den inn til verksted. Vi gjorde det, men fikk den tilbake med ingen feil funnet. Etter mange e-poster frem og tilbake mellom oss, kunde, verksted og importør (lengste og mest utmattende e-postveksling jeg noen sinne har opplevd), kom kunden ingen vei og ble forbannet og skulle aldri handle hos oss igjen (hørt den før?).

 

Han skulle også levere den til et annet frittstående verksted, og når han fikk konstatert av de at det var en feil, skulle han komme og slå i bordet med det. Men han fikk aldri konstatert noen feil av de heller.

 

I stedet for å si at, beklager jeg hadde feil, så kommer en litt småarrogant e-post en stund senere der han krever en god pris på et annet produkt, fordi han opplevde så mye rot med den andre saken, som om det var vår feil :roll:

 

Han fikk aldri svar på den e-posten...

 

Minner meg om en lignende sak jeg hadde for et par år siden. Kunden fikk riktignok svar på eposten sin, men med link til komplett.no og beskjed om at han ikke fikk handle produktet av oss pga sist handel. Er ikke tjent med slike kunder i lengden noen gang. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Minner meg om en lignende sak jeg hadde for et par år siden. Kunden fikk riktignok svar på eposten sin, men med link til komplett.no og beskjed om at han ikke fikk handle produktet av oss pga sist handel. Er ikke tjent med slike kunder i lengden noen gang.

Helt enig. Noen kunder er ikke verdt tiden og frustrasjonen. Til syvende og sist taper man stort sett også økonomisk på den typen kunder.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

En kunde noen plasser foran meg i dag kjøpte en røykpakke, men etter å ha sett hva slags skremselsbilde det var på pakken skulle hun bytte den til en annen. Fikk ikke med meg annet enn småord av samtalen men så da denne noe puslete dameskapningen som oppdaget bildet, pekte og styrte til eksepeditøren som henten en håndfull pakker fra skapet og holdt dem frem så bildene var synlige, slik at hun fikk velge seg en ny. Hørte noe mumling om "hjerteinfarkt" før hun gikk blid ut med en annen pakke av samme merke og med annet bilde. 

 

Vet ikke om ett spesifikt bilde var spesielt effektivt eller om hun samler på alle de forskjellige... hadde vært ironi av dimensjoner om noen har oppfattet de bildene som en "collect them all"-situasjon. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...