Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Dette er sikkert noe ikke alle som har jobbet i bar skjønner, men når dere bestiller, er det sånn det skal gjøres:

"En Guinness, to pils og en Fernet, takk."

Ikke sånn:

"Skulle hatt en Fernet". *får levert*. "Og to pils". *får levert* "Ja, og så en Guinness".

Selvfølgelig er det lov å ombestemme seg underveis og tilføye ting, men det virker på meg som noen tror den beste måten å gjøre det på er å ta en ting av gangen, selv om de vet godt hvordan hele bestillingen ser ut.

En Guinness på tampen er dobbel fail, fordi den skal stå litt. Og bartendere er ikke kelnere, så du får pent stå og vente.

Det var alt.

Da sier du bare fra høyt og tydelig, så nautet aldri gjør det igjen.

Liker man og drive med voksenopplæring, så er bartender ett bra yrke.

 

Når jeg og kompisene mine er ute pleier vi å stille oss i kø og bestille en og en mojito.

Da hadde jeg vært tom for mynteblader, eller hivd dere ut. Makan!

Skyt meg nå, men kan noen forklare hva problemet er? Ikke at jeg gjør det selv men skjønte ikke helt.

Lenke til kommentar

Arbeidet blir mer effektivt jo mer man er i stand til å planlegge, sånn er det jo med alt. Får man hele bestillingen på en gang går det fortere, til alles beste.

De gangene jeg har prøvd å brette klær sammen igjen, så kommer det alltid en butikkansatt og bretter klærne på nytt når jeg er ferdig. Min måte er aldri god nok.

Det beste er nok å ta med seg alle klærne man har sett på til disken, også de man ikke skal ha. Velmenende kunder står bak mye rot i butikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, dersom det er dine egne kjøpte klær som du skal ta med seg hjem, så er det strengt tatt ikke nødvendig for kassedamen å kaste bort tid på å brette dem igjen. Men så igjen, hvis de likevel gjør det, kan jo du spare deg bryet. Selv bretter jeg ikke klærne før jeg tar dem med til kassen, siden de må brette dem ut igjen for å skanne dem og ta av alarmen og sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Folk som lar babyene sine nedsikle varer som deretter gis til person i kassa, deilig.

 

Folk generelt blir ikke så glad når de kommer med nedsiklede varer og et halvhjertet sorry, den er sikla ned, og jeg svarer med; det går helt ok, jeg har hunder hjemme, kjenner til problemet :sleep2: Noen ler, andre ser på meg som om jeg var gal som sammenlignet hundesikkel og barnesikkel!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi har en policy om en pc pr. ansatt. Unntak fra dette skal man søke om til sin regionale IT-sjef.

I dag hadde jeg en oppgitt kar på tråden, som lurte på når han fikk den ekstra maskina. Han hadde jo fått ok fra sin sjef (som ikke jobber på IT engang). Måtte forklare ham hvordan det fungerte, men han kunne ikke fatte og begripe hvordan en leder som ikke engang hørte til hans avdeling kunne ha noe å si denne saken.

At det er IT-avdelingen som har innkjøps- og driftsbudsjett for alle PCene har tydelig gått ham hus forbi.

 

Jeg skjønner godt hvorfor han vil ha to maskiner, for den han bruker på kontoret er mer slepbar enn bærbar, og når han da skal landet rundt på møter, så er det noe herk å drasse på den. Men jeg tar heller litt kjeft fra ham for å følge retningslinjene, enn fra min egen sjef for å ikke følge dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette plager meg ikke nevneverdig, blir bare oppgitt. Forstår meg ikke på folk. Når jeg går i en klesbutikk e.l. og tar sammenlagte klær ut av hyllene for å se på dem, legger jeg dem fint tilbake. Om ikke akkurat slik som de lå, prøver jeg i alle fall å få lagt dem så fint som mulig sammen. Skulle tro dette var normal folkeskikk, men neida. Folk slenger klær o.l. hulter til bulter inn i hyllene. Og ofte kan det ligge et henslengt plagg der fra før, men i stedet for å plukke det opp, tar de ut et annet sammenlagt plagg av nøyaktig samme type.

 

Og ikke nok med det. Noen ganger kan det være plagg som er lagt inn i en sånn plastring, så henger det forskjellige modeller på enden av hyllen som folk kan prøve. Men i stedet for å bare ta av de som henger der, tar de ut plaggene som er pakket inn.

 

Som sagt, forstår meg ikke på folk. Man kan ta alle forhåndsregler i verden og likevel finnes det folk som klarer å rote til. :shrug:

De gangene jeg har prøvd å brette klær sammen igjen, så kommer det alltid en butikkansatt og bretter klærne på nytt når jeg er ferdig. Min måte er aldri god nok.

 

Mitt inntrykk er at ansatte i klesbutikker helst vil at klærne ligger litt henslengt så de lett ser hva som må brettes riktig sammen igjen. Gjør dem en bjørnetjeneste ved å brette dem feil sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Dette er sikkert noe ikke alle som har jobbet i bar skjønner, men når dere bestiller, er det sånn det skal gjøres:

"En Guinness, to pils og en Fernet, takk."

Ikke sånn:

"Skulle hatt en Fernet". *får levert*. "Og to pils". *får levert* "Ja, og så en Guinness".

Selvfølgelig er det lov å ombestemme seg underveis og tilføye ting, men det virker på meg som noen tror den beste måten å gjøre det på er å ta en ting av gangen, selv om de vet godt hvordan hele bestillingen ser ut.

En Guinness på tampen er dobbel fail, fordi den skal stå litt. Og bartendere er ikke kelnere, så du får pent stå og vente.

Det var alt.

Da sier du bare fra høyt og tydelig, så nautet aldri gjør det igjen.

Liker man og drive med voksenopplæring, så er bartender ett bra yrke.

 

Når jeg og kompisene mine er ute pleier vi å stille oss i kø og bestille en og en mojito.

Da hadde jeg vært tom for mynteblader, eller hivd dere ut. Makan!

Skyt meg nå, men kan noen forklare hva problemet er? Ikke at jeg gjør det selv men skjønte ikke helt.

 

 

 

Vi er vel veldig OT her, men....

 

Som i alle andre bransjer der man står i kø for og få ut varen, så er alle interesert i å betale og få varen i hånda så fort som mulig.

Alle sparer tid og penger.

 

I tillegg i en bar, så legger bartendere merke til hyggelige kunder, som også bestiller smart, har penger klare, og tipser bra.

Dermed får du servering fort og kjapt neste gang du bestiller.

 

En kollega av meg tar opp til 5 bestillinger på en gang, husker hva alle skal ha, og gir riktig veksel fort som fy. Har aldri sett noe lignende i andre barer rundt omkring.

 

Ett tips som bartender, for og forhindre opprinnelig problemstilling:

 

Bartender; "værsågod!", mens du ser på kunden i øya.

Kunde "1 øl"

Bartender, "ok, er det HELE bestillingen?"

Kunde "mmm eeeh, så vil jeg ha 1 fernet og 1 glass vin".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har en policy om en pc pr. ansatt. Unntak fra dette skal man søke om til sin regionale IT-sjef.

I dag hadde jeg en oppgitt kar på tråden, som lurte på når han fikk den ekstra maskina. Han hadde jo fått ok fra sin sjef (som ikke jobber på IT engang). Måtte forklare ham hvordan det fungerte, men han kunne ikke fatte og begripe hvordan en leder som ikke engang hørte til hans avdeling kunne ha noe å si denne saken.

At det er IT-avdelingen som har innkjøps- og driftsbudsjett for alle PCene har tydelig gått ham hus forbi.

 

Jeg skjønner godt hvorfor han vil ha to maskiner, for den han bruker på kontoret er mer slepbar enn bærbar, og når han da skal landet rundt på møter, så er det noe herk å drasse på den. Men jeg tar heller litt kjeft fra ham for å følge retningslinjene, enn fra min egen sjef for å ikke følge dem.

 

Husker på forrige jobben min jeg, helt motsatt.

 

En morgen når jeg kom på jobb så jeg at noen hadde montert en ny pc bak skjermene mine, uten å vite hva denne var til. En ukes tid etter fikk jeg en mail om hva den var til...

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg står en del med nesa i mobilen når jeg betaler for meg i kassa, men jeg sier alltid hei, ha det og TAKK (!!) når jeg har fått betale (er jeg den eneste som gjør dette?) "Takk skal du ha, ha det bra!" når terminalen piper godkjent og jeg har varene i hendene og går.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Jeg var nede på Obsen i dag for å skaffe noe middag. Kommer til kassen der det sitter en rimelig gammel dame bak kassa. Hun sier hei, og jeg hei tilbake, men hun blir bare stirrende på meg før hun sier: "du er den første kunden på nesten 3 timer som sier hei tilbake og ikke har nesa ned i mobilen"

 

Hva faen feiler det folk? Generell folkeskikk er tydeligvis snart borte..

Jøss, omtrent alle klarer å si hei i butikken jeg jobber (Meny), selvølgelig noen som er hyggeligere og blidere enn andre men omtrent alle klarer å gi tegn på at jeg faktisk er her og snakker til de. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...