Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir stadig vekk overrasket over hvor utrolig lite serviceinnstilte folk i den tråden her er... Det er kunden som betaler lønna di, ffs! Jeg har aldri noensinne kunnet gå fra en butikkjobb ett minutt etter stengetid. Vanlig praksis i bransjen er da vitterlig at folk kan komme inn i butikken fram til vi stenger, så kan de handle. Dersom de bruker lang tid hjelper man dem å finne det de skal ha. Jeg skjønner at i elektronikkbutikker etc. så er det litt annerledes, da det å handle gjerne tar litt lengre tid der, men samtidig så er hver enkelt kunde mer verd der enn f. eks. på rema, og det er definitivt lettere å få solgt ting til noen som har litt smådårlig samvittighet for å holde deg opptatt til etter stengetid. Hint litt om at butikken straks stenger, så velger de fleste enten å kjappe seg (med litt smådårlig samvittighet) eller snu og gå.

 

For øvrig får du betalt så lenge du faktisk jobber, så ikke klag! (eller skal få, i alle fall, hvis du ikke får det er det sjefen som er problemet og kunden)

 

Det er da ikke kunden sin feil at det er dårlig kollektivtilbud der du jobber.

 

Man kan fint være serviceinnstilt selv om man sier pent ifra at man gjerne vil stenge butikken til oppnevnt stengetid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir litt forundret når jeg ser hvor mange som ikke klarer å bemanne en kortterminal. Når jeg sier "Skriv inn totalbeløpet og trykk på OK!" skal ikke du trykke inn PIN-koden din og så deretter klage på at "DET STÅR JO AT BELØPET ER FOR STORT!!!!!!" ... /sigh

 

Er det bare jeg som er urimelig her? Er det for mye å forlange at vanlige voksne mennesker vet hvordan de skal betale med kort?

 

1zvesqw.gif

Endret av Dysfunctional
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir litt forundret når jeg ser hvor mange som ikke klarer å bemanne en kortterminal. Når jeg sier "Skriv inn totalbeløpet og trykk på OK!" skal ikke du trykke inn PIN-koden din og så deretter klage på at "DET STÅR JO AT BELØPET ER FOR STORT!!!!!!" ... /sigh

 

Er det bare jeg som er urimelig her? Er det for mye å forlange at vanlige voksne mennesker vet hvordan de skal betale med kort?

 

1zvesqw.gif

Hvorfor har dere kortterminaler der man må manuelt taste inn beløpet hver eneste gang? Det er bare unødvendig ekstra arbeid.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er det for mye å forlange at vanlige voksne mennesker vet hvordan de skal betale med kort?

er det for mye forlangt at oppegående bedrifter vet hvordan de skal prise varene/tjeneste sine og ta korrekt betalt, uten å forsøke å presse/oppfordre/forvente at kunden vil spytte i noen kroner ekstra?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

er det for mye forlangt at oppegående bedrifter vet hvordan de skal prise varene/tjeneste sine og ta korrekt betalt, uten å forsøke å presse/oppfordre/forvente at kunden vil spytte i noen kroner ekstra?

What? Dette er en resturantbedrift. Vi har sånne korterminaler man kan ta med seg rundt. Koster maten din 300 kroner, så skriver jeg inn 300, så kan du valgfritt legge til noe ekstra.
Lenke til kommentar

What? Dette er en resturantbedrift. Vi har sånne korterminaler man kan ta med seg rundt. Koster maten din 300 kroner, så skriver jeg inn 300, så kan du valgfritt legge til noe ekstra.

Det er på grunn av tips ja. Det har jeg forståelse for, men synes rett og slett at det ikke er så mye å klage over. Som sagt trekker hvermansen kanskje kortet 15-30 ganger uten å taste beløp mellom hver gang. Selv om man ikke er komplett idiot, er det mulig å ha innarbeidet seg vaner som gjør at en automatisk taster inn koden når man skal taste inn beløpet.

 

Jeg har forståelse for at dere ser annerledes på det når dere daglig jobber med det systemet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

What? Dette er en resturantbedrift. Vi har sånne korterminaler man kan ta med seg rundt. Koster maten din 300 kroner, så skriver jeg inn 300, så kan du valgfritt legge til noe ekstra.

Jeg er fullstendig klar over konseptet bak hvordan kunne få/ta imot tips ved kortbetaling, men det betyr ikke at jeg mener det er verken korrekt eller kundevennlig. Syns du du har for lav lønn, så får du kreve lønnsøkning fra sjefen, så får han legge på prisen på maten i stedet, for å tjene inn de økte lønnsutgiftene.

 

(når jeg er i utlandet, hvor tariffavtaler generelt, og lønna i serviceyrker spesielt er lavere/fraværende, tipser jeg etter lokal skikk..)

Endret av Inge Rognmo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig klar over konseptet bak hvordan kunne få/ta imot tips ved kortbetaling, men det betyr ikke at jeg mener det er verken korrekt eller kundevennlig. Syns du du har for lav lønn, så får du kreve lønnsøkning fra sjefen, så får han legge på prisen på maten i stedet, for å tjene inn de økte lønnsutgiftene.

Tips er helt ok, synes jeg. Det oppmuntrer servitørene og for øvrig resten av firmaet til å yte det lille ekstra for kundene. Og er man ikke fornøyd med servicen kan man si fra med å betale lite tips, eller ikke tipse i det hele tatt.

 

Og om du mener tips er en uting, så er det ingen som tvinger deg til det. Ingen holder en kniv til strupen din eller skyter deg om du ikke tipser.

 

Å avskaffe tips-ordningen helt, fører til at man for det første får dyrere mat. Da må man betale "tips" uansett om servicen var god eller dårlig. Og for det andre er det godt mulig servicen vil gå litt ned fordi servitørene får "tipsen" uansett. Og da betaler man rett og slett det samme som før, for dårligere service.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle kjøpe potetgull på remaen. Siden den var utgått på dato (3 dager) så tenkte jeg butikken ville selge meg den for halv pris. Hva slags opplæring det gis vet jeg ikke, men fyren i kassen påstod han ikke hadde lov å selge meg posen i det hele tatt. Prøvde å forklare han forskjellen, men til ingen nytte. Heldigvis hadde han en annen fyr bak kassen som fortalte han at joda, du kan selge ting som er utgått på best før. Chipsen smakte forøvrig utmerket.

 

Siste forbruksdato versus best før er vel allmennkunnskap?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...