Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Tja, jeg handla noen klær sammen med en kompis på Carl Johan for en måned siden og der var betjeningen veldig ivrige etter å yte service, så det er vel forskjell fra butikk til butikk vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pleier å bli ringt opp når det kommer inn bra herreklær i min faste klesbutikk jeg...

Får så klart mer enn nok hjelp, meg igjen, er oftest 1-2 kunder der pluss meg. Sist gang tok jeg med meg klær for noen tusen på hjemlån da jeg var litt usikker, ikke mange butikker som gjør sånt :)

Lenke til kommentar

Pleier å bli ringt opp når det kommer inn bra herreklær i min faste klesbutikk jeg...

Får så klart mer enn nok hjelp, meg igjen, er oftest 1-2 kunder der pluss meg. Sist gang tok jeg med meg klær for noen tusen på hjemlån da jeg var litt usikker, ikke mange butikker som gjør sånt :)

 

Hvilken butikk er dette?

Lenke til kommentar

Det er så herlig når det finnes kunder som er ordentlig muntre og glade, og attpåtil ei ordentlig pen jente også! Når det gjelder jenter i butikken der jeg jobber, så er det som oftest:

1. Pene (og ganske hyggelige) jenter med kjærester

2. Mindre pene jenter (tilsynelatende) uten kjærester

3. Pene (men "sure") jenter i følge med foreldrene sine

 

Det slår nesten aldri feil, så når det da er ei ordentlig trivelig og pen jente som faktisk kan snakke litt, så blir jo dagen så mye bedre.

 

I tillegg så var det ei eldre dame oppi 80-åra som skulle handle litt utpå kvelden. Hu måtte stå krokbøyd og legge på en og en vare og så nesten bare rett ned hele tiden. I tillegg så skulle hu jo pakke varene etterpå, og stod (som eldre folk flest) der borte i en ganske lang stund med varene. Jeg hadde virkelig lyst til å bare hjelpe henne med alt egentlig, men dessverre så var det jo andre kunder som også skulle handle.

 

Var også en som kom etter at ølsalget var slutt og skulle ha øl, og mot alle odds, så la han seg faktisk helt flat og tok "skylden" selv. DET er det ikke alle som gjør altså.

 

Så ja, alt i alt en nokså fin dag :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ang. det å skulle kjøpe øl etter fristen presterte jeg å få til for litt siden og. Klokken var halv ni og jeg tenkte overhodet ikke på dette. Først scanner dama bak kassen inn to bokser snus før ølen er nestemann på båndet, ser på meg og sier "ja, det er greit. Men DISSE (ølen) kan jeg ikke selge deg". Fjern som jeg var er jeg i ferd med å finne frem legitimasjon, mens dama fortsetter "og det er ikke fordi du ikke er gammel nok, men fordi klokken er over 8".

På dette tidspunktet og med folk bak meg i kassa ble jeg bare drit flau og utbrøt "ÅH... Selvfølgelig. Jeg tenkte ikke på tiden i det hele tatt. Skal jeg legge det tilbake?". Slapp å gjøre det, men i slike situasjoner føler jeg meg som en idiot. Kan ikke fatte folk som blir sure, når det er dem selv som driter seg ut.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Ang. det å skulle kjøpe øl etter fristen presterte jeg å få til for litt siden og. Klokken var halv ni og jeg tenkte overhodet ikke på dette. Først scanner dama bak kassen inn to bokser snus før ølen er nestemann på båndet, ser på meg og sier "ja, det er greit. Men DISSE (ølen) kan jeg ikke selge deg". Fjern som jeg var er jeg i ferd med å finne frem legitimasjon, mens dama fortsetter "og det er ikke fordi du ikke er gammel nok, men fordi klokken er over 8".

På dette tidspunktet og med folk bak meg i kassa ble jeg bare drit flau og utbrøt "ÅH... Selvfølgelig. Jeg tenkte ikke på tiden i det hele tatt. Skal jeg legge det tilbake?". Slapp å gjøre det, men i slike situasjoner føler jeg meg som en idiot. Kan ikke fatte folk som blir sure, når det er dem selv som driter seg ut.

 

Dette har jeg også gjort minst en gang. Og har heller aldri fattet folk som blir sure på andre når de driter seg ut selv. Har riktignok blitt endel både sur og sint på meg selv, men det forsøker jeg å slutte med, da det ikke bare er kontraproduktivt, men dessuten oppfattes som at du er sur og sint på de rundt :)

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kommer litt an på hvem som leverer syns jeg. Har bestilt flere ting fra utlandet, og som oftest er de små nok til å passe i postkassen, så ingen problem der, men vært tilfeller da de har blitt levert av DHL og de fant frem. Kommunikasjonen var også grei, var jeg ikke hjemme, droppet de om kvelden.

 

Men nå sist gang ble det brukt UPS og fy det var mye frem og tilbake. Først skulle det leveres hjem, skjedde ikke, avtalte å levere på jobben, hørte ingenting, var i transit, og først 3 dager etter den var ankommet og klar til levering, fant dem frem og fikk levert pakken mot slutten av arbeidsdagen. Puh.

 

Nei, enkelte bør man ikke velge om man kan, jeg syns DHL funker bra nok for meg.

Lenke til kommentar

Har heldigvis fått en "fast" budbilsjåfør når det kommer til DHL. Han ringer alltid tidlig samme dag og sier at han kommer med en pakke f. eks. kl 15. Når han er like ved ringer han igjen.

 

Når det gjelder Bring har jeg ikke samme erfaring. Plutselig ligger det hentelapp i postkassen når jeg har vært hjemme hele dagen; "en sending ble forsøkt utlevert av en av våre sjåfører kl xx:xx....". Ingen telefon, ingen ringing på døren.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Bring har jeg ikke samme erfaring. Plutselig ligger det hentelapp i postkassen når jeg har vært hjemme hele dagen; "en sending ble forsøkt utlevert av en av våre sjåfører kl xx:xx....". Ingen telefon, ingen ringing på døren.

 

Samme greien her. Jeg fikk opp samme kvelden at den var levert til mitt lokale postkontor. Stakk en tur innom der og fikk beskjed om at de ikke hadde mottatt noe som helst. Det betyr jo i praksis at sjåføren aldri har vært i området fordi postkontoret mitt ligger langs veien før du kjører inn veien til boligfeltet hvor jeg bor.

 

Sendte en klage til posten som egentlig ga en god faen. Klaget på saken igjen og fikk et lite brev med 10 frimerker til fri bruk på A-Post som plaster på såret.

 

I mine øyne er Posten / Bring ubrukelige og jeg legger heller min tillit til DHL o.l. selskaper dersom jeg ønsker den på døren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. det å skulle kjøpe øl etter fristen presterte jeg å få til for litt siden og. Klokken var halv ni og jeg tenkte overhodet ikke på dette. Først scanner dama bak kassen inn to bokser snus før ølen er nestemann på båndet, ser på meg og sier "ja, det er greit. Men DISSE (ølen) kan jeg ikke selge deg". Fjern som jeg var er jeg i ferd med å finne frem legitimasjon, mens dama fortsetter "og det er ikke fordi du ikke er gammel nok, men fordi klokken er over 8".

På dette tidspunktet og med folk bak meg i kassa ble jeg bare drit flau og utbrøt "ÅH... Selvfølgelig. Jeg tenkte ikke på tiden i det hele tatt. Skal jeg legge det tilbake?". Slapp å gjøre det, men i slike situasjoner føler jeg meg som en idiot. Kan ikke fatte folk som blir sure, når det er dem selv som driter seg ut.

Det hender jeg har sett folk på butikken som kommer kl 22 å skal kjøpe seg øl.

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...