Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i matvarebutikk, og for noen uker siden hadde jeg en litt morsom opplevelse. Jeg hadde akkurat scanna en del svinn og skulle kjøre det ut til matsøpla. Der ble jeg møtt av en av våre stamkunder snokende i søpla. Han er en eldre, høylytt og smule spesiell, men veldig hyggelig type. Idet han så meg skvatt han litt til, men vi hilste som om alt var vel og jeg beveget meg videre mot søppelboksene. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, før han plutselig innledet en samtale om hvor ufattelig mye brukbar mat som hives i dette landet, og at han derfor tar seg en tur i matsøpla vår i ny og ne for å se etter godsaker. Fortsatt litt paff, men veldig enig med han, begynte jeg å hive matvarene mens vi skravlet videre. Vi endte opp med å prate om alt fra barn i Afrika, økonomi, og hva landet og resten av verden har blitt, alt mens jeg gledelig forsynte han med utgåtte varer fra vogna. Og før jeg visste ordet av det var jeg ferdig. En mer minnerike søppeltømming skal jeg nok se lenge etter.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aaw, god service fra kolleger når jeg kom på jobb i dag! :wee:

 

Ene kollegaen min og jeg hadde sendt sms tidligere på dagen, hvor det blant annet kom frem litt klaging fra min side, da jeg er ganske sliten for tiden på grunn av mye i privatlivet.

Når jeg kom på jobb, hadde kokkene ordna to creme brulee til meg (yndlingsdesserten min, som forøvrig ikke er noen hemmelighet for noen av de på huset). :love: Det redda hele denne uka, kan jeg melde! :new_woot:

Endret av triha
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg jobber i matvarebutikk, og for noen uker siden hadde jeg en litt morsom opplevelse. Jeg hadde akkurat scanna en del svinn og skulle kjøre det ut til matsøpla. Der ble jeg møtt av en av våre stamkunder snokende i søpla. Han er en eldre, høylytt og smule spesiell, men veldig hyggelig type. Idet han så meg skvatt han litt til, men vi hilste som om alt var vel og jeg beveget meg videre mot søppelboksene. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, før han plutselig innledet en samtale om hvor ufattelig mye brukbar mat som hives i dette landet, og at han derfor tar seg en tur i matsøpla vår i ny og ne for å se etter godsaker. Fortsatt litt paff, men veldig enig med han, begynte jeg å hive matvarene mens vi skravlet videre. Vi endte opp med å prate om alt fra barn i Afrika, økonomi, og hva landet og resten av verden har blitt, alt mens jeg gledelig forsynte han med utgåtte varer fra vogna. Og før jeg visste ordet av det var jeg ferdig. En mer minnerike søppeltømming skal jeg nok se lenge etter.

"Dumpster diving" er en sport. Hvis du vil lese mer om det.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

At jeg har skrevet

 

OBS! Henvendelser vedrørende leveringtidspunkt må tas med vårt kundesenter som treffes på telefon 12345678. (med store røde bokstaver)

 

i e-post signaturen min, men alikevel ringer det folk hver jævla dag for å spørre om når godset blir levert.

 

 

TA FOR HELVETE Å LÆR DERE Å LESE!

Lenke til kommentar

Jeg jobber i matvarebutikk, og for noen uker siden hadde jeg en litt morsom opplevelse. Jeg hadde akkurat scanna en del svinn og skulle kjøre det ut til matsøpla. Der ble jeg møtt av en av våre stamkunder snokende i søpla. Han er en eldre, høylytt og smule spesiell, men veldig hyggelig type. Idet han så meg skvatt han litt til, men vi hilste som om alt var vel og jeg beveget meg videre mot søppelboksene. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, før han plutselig innledet en samtale om hvor ufattelig mye brukbar mat som hives i dette landet, og at han derfor tar seg en tur i matsøpla vår i ny og ne for å se etter godsaker. Fortsatt litt paff, men veldig enig med han, begynte jeg å hive matvarene mens vi skravlet videre. Vi endte opp med å prate om alt fra barn i Afrika, økonomi, og hva landet og resten av verden har blitt, alt mens jeg gledelig forsynte han med utgåtte varer fra vogna. Og før jeg visste ordet av det var jeg ferdig. En mer minnerike søppeltømming skal jeg nok se lenge etter.

 

Du bør kanskje ta det opp med sjefen før du gjør mer av dette. Selv om jeg personlig støtter "bevegelsen" da litt for mange butikker bare kaster den "dårlige" maten sin i stedet for å gi den til gode formål, slik enkelte Kiwi-butikker gjør, så er dette egentlig å stjele om du som butikkarbeider ikke gir ham tillatelse. Om du gir ham mat utgått på dato/med feil kan det være at du gjør noe butikken din ikke tillater.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er så frekt når folk ikke sier "hei" eller svarer på noe dersom jeg spør dem.. Blir som regel stående å prate med meg selv >< Vi har ett system der alt vi selger blir lagt inn på navnet til kunden. Og nå de kommer til kassa der jeg er så spør jeg med ett smil "Står det på ett navn?" Og så står de og stirrer dumt på meg :dontgetit: "Har du vært ute hos selgerene, der de la dette inn på navnet ditt?" Fortsatt ett :dontgetit: på kundens ansikt. Jeg tar en titt på varene og ser hva som ligger på lista mi og finner til slutt noen varer som ligner "Ligger dette på Navn Navnesen?" :dontgetit: + ett bittelite nikk. Jeg sier prisen og tar betalt og sier hade. Kunden bare forsvinner.

 

Jeg jobber i en elektrobutikk og har også fått spørsmål om vi selger ski :dontgetit:

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Offf, ja! Det minte meg også på noe de også sier.

 

En kunde har vært nede i TV-avdeligen og kommer til meg i kassa og sier: "jeg har akkuratt kjøpt en TV"

Det frister så SINNTYKT å sende de til utleveringa før de betaler. Og da må de bare gå att og frem :) De har IKKE kjøpt en TV. Når de har betalt hos meg, DA har de kjøpt en TV O.o

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med folk som sier "jeg skal ha x" ? Jeg skjønner at det som regel ikke er vondt ment, men likevel. Den dagen vil komme hvor jeg er meget frekk mot en "skal ha"-er.

Kjenner følelsen. Eller når du sier hei eller god morgen og de reagerer med bestillingen sin. "God morgen!" "Kaffe mocca". De må jo høre at det ikke er hyggelig i det hele tatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er rundt 30-40% av kundene, da blir det ett irritasjonsmoment. Samme når jeg står i kassa og kundene går til en annen kasse og begynner å lure på hvor kassefolket er hen :dontgetit:

 

Vanlige kundevitser er også utrolig slitsomt.

 

"Kan jeg få en pose? For da ser det ikke ut som jeg har stjålet varen, haha!" "eh. heh heh.. heh." (For kvitteringen din holder jo ikke)

"Er det med rabatten det da eller, hahahhaha" "heh, ja det er med all rabatt.."

*Slår inn varen og pc'en registrerer det ikke* "Jammen da er den gratis da! MWAHAHAH" "Heh, neida, jeg finner nok den riktige prisen"

*Kunden betaler* "Jammen, var det penger der da?"

Eller "Da vant jeg igjen!"

 

Kjenner følelsen. Eller når du sier hei eller god morgen og de reagerer med bestillingen sin. "God morgen!" "Kaffe mocca". De må jo høre at det ikke er hyggelig i det hele tatt.

 

HAH! :p DEN får man mye av..

Endret av Argoniel
  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Kan jeg få en pose? For da ser det ikke ut som jeg har stjålet varen, haha!" "eh. heh heh.. heh." (For kvitteringen din holder jo ikke)

Wow, det var også noe å irritere seg over. At du har kvittering i lomma gjør ikke at du ser mindre dust/suspekt ut om du drasser på ting ned gata uten pose.

Lenke til kommentar

"Kan jeg få en pose? For da ser det ikke ut som jeg har stjålet varen, haha!" "eh. heh heh.. heh." (For kvitteringen din holder jo ikke)

Wow, det var også noe å irritere seg over. At du har kvittering i lomma gjør ikke at du ser mindre dust/suspekt ut om du drasser på ting ned gata uten pose.

 

Det er selve "vitsen" jeg reagerer på. De presenterer det som noe morsomt. F.eks "Kan jeg få en pose? For da ser det ikke ut som jeg har stjålet varen, for eller så får jeg vel en av dere løpende etter meg".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...