Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjære alle som går på kafé/kaffebarer, når vi spør om du vil ha kaffen i ta med-kopp for vi stenger om ti minutter, så er det ikke egentlig et spørsmål, mer et hint om at vi stenger snart. Derfor er det ikke ålreit å smile òg si "nei, det går fint" for så å sitte en halvtime med koppen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det ER faktisk ikke så enkelt. Vi har kunder som snakker med sjefen vår, òg gründeren bak kaffebarene. Jeg har blitt fortalt rett ut at frem til kvart over og sikkert litt til er det "greit" å sitte. Jeg synes ikke det, men det er ikke jeg som er sjef heller. Ikke minst så er det å hinte veldig mye greiere som oftest, da man ellers får kunder som blir sure fordi de ikke får i kopp, påstår at jeg kaster dem ut enda det er ti minutter til stenging osv., òg nekter å betale, så må jeg helle ut fra og kaste kopper i stedet.

 

Vedder på at folk hadde reagert med "herregud så lite serviceinnstilt du er" òg lignende om jeg hadde gjort som du foreslår òg skrevet om det her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vedder på at folk hadde reagert med "herregud så lite serviceinnstilt du er" òg lignende om jeg hadde gjort som du foreslår òg skrevet om det her.

 

Jaggu er det dårlig service. Enhver butikk burde holde åpent lengre så jeg kan fullføre shoppingen min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå får jo vi faktisk betalt en time etter stengetid, men vi trenger faktisk den timen til å gjøre stengerutiner som å vaske alt av utstyr, vaske bord òg sette opp stoler, vaske espressomaskin, sette kaker i kjøleskap, hente inn utemøbler, ta oppgjør osv.

 

Personlig føler jeg det er mindre kundevennlig å begynne å vaske bord òg sette opp stoler rundt dem/hente inn møbler enn å fortelle dem at vi er stengt, men, men.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

..

Du vet at mange helpdesker har en _automatisk_ funksjon som stenger alt ned ved stengetid.

Kanskje tipse sjefen din om det ;)

Du fikk med deg at eg skrev "to minutt på fire"? Og ikke "to minutt over fire"?

 

Når vi har en åpningstid som sier frem til kl 16:00, så har vi åpent frem til det.

 

Og vi bruker skjønn. Om det ringer noen inn rett før vi stenger og det er faktisk viktig at de får hjelp der og da, ja da hjelper vi. Men når det ringer inn et nek rett før vi stenger for å gjennopprettet noe fra backup så dør det litt inni meg. Dette er de samme kundene som kommer inn i butikken to minutt før stengetid og "skal bare".

Lenke til kommentar

Det ER faktisk ikke så enkelt. Vi har kunder som snakker med sjefen vår, òg gründeren bak kaffebarene. Jeg har blitt fortalt rett ut at frem til kvart over og sikkert litt til er det "greit" å sitte. Jeg synes ikke det, men det er ikke jeg som er sjef heller. Ikke minst så er det å hinte veldig mye greiere som oftest, da man ellers får kunder som blir sure fordi de ikke får i kopp, påstår at jeg kaster dem ut enda det er ti minutter til stenging osv., òg nekter å betale, så må jeg helle ut fra og kaste kopper i stedet.

 

Vedder på at folk hadde reagert med "herregud så lite serviceinnstilt du er" òg lignende om jeg hadde gjort som du foreslår òg skrevet om det her.

 

Si til sjefen din at du vil ha betalt for et kvarter ekstra.

Lenke til kommentar

Jeg jobbet på 7-Eleven for 7-8 år siden. Der fikk jeg ikke betalt noe overtid i det hele tatt. Jeg var også alltid helt alene i butikken og hadde stengeansvar.

 

Dermed låste jeg inngangsdøren når det var igjen 5 minutter av åpningstiden. Folk stod ofte å var sure rett utenfor, men for meg var det viktigere å komme seg hjem. Kjente også sjefen personlig, og han hadde ikke noe imot det.

Endret av Skurupu
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er et eller annet med stengetid/vaktskifte som tiltrekker kunder føles det ut som. "Hver" gang det er vaktskifte på jobben, så er det "alltid" noen som skal ha noe som tar tid slik at du må være noen minutter over. Det er ikke snakk om rare tiden, men føles ut som en forbannelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er et eller annet med stengetid/vaktskifte som tiltrekker kunder føles det ut som. "Hver" gang det er vaktskifte på jobben, så er det "alltid" noen som skal ha noe som tar tid slik at du må være noen minutter over. Det er ikke snakk om rare tiden, men føles ut som en forbannelse.

Tah! Dette slår aldri feil! Er sikker på at det er en slags kunde-bande som venter på rette tidspunktet å slå til.

 

Gjelder også når det er lite å gjøre.

Det kan være en rolig dag i resepsjonen på hotellet. Vi er to på jobb, og går og tråkker etter alle dagens "to-do's" er gjort, mens vi venter på noe å gjøre.

Det er når en av oss finner ut at tiden er inne for kaffe og akkurat har forlatt resepsjonsområdet at det blir mye å gjøre. Telefonen ringer, e-post renner inn, og gjester forlanger svar ved disken.

Seriøst, det slår aldri feil. Curse!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...