Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt en telefon inne på rep hos de, og det var bare surr og rot i tillegg til motstridende beskjeder hvor telefonen befant seg, ut ifra hvem man snakket med.

I tillegg får du et nummer for å spore servicen, men det fungerer aldri. Når du får igjen telefonen, får du imidlertid en link til et annet selskap sine sporingssider og et nyt nummer - og der kan du spore den. Kjempepraktisk - se den er sendt til meg hurra! Men vent litt...

 

 

Må skyte inn min bekreftelse angående Moobi. Makan til talentløst selskap tror jeg man skal lete lenge etter.

Jeg tror de fleste som har hatt reklamasjonssaker mot Moobi, og som kjenner sine rettigheter i forhold til Forbrukerkjøpsloven er ganske oppgitt over hvordan de driver på.

 

Jeg har, på vegne av .... SNIP

 

Moobi fortjener ikke livets rett, spør du meg! Var så mye surr og forskjellige beskjeder hit og dit, endte opp med å betale straffegebyr hos posten for at de sendte telefonen til feil del av landet, selv om jeg sa ifra 2 ganger på mail, hver gang jeg snakka direkte på telefon etc. Husker ikke om jeg bare betalte og godtok det, skal aldri bruke moobi så lenge det fins alternativ.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Aaaahh, denne situasjonen skjedde her jeg jobber nå:

 

Vi har skjenkebevilling for øl. Det kom noen hit for å spille bowlin, og det virker for meg som at dette var en gjeng som skulle drikke. Til min overraskelse bestilte ingen av de 5 i gjengen noe å drikke, men etterhvert kom de en og en å kjøpte seg slush (is med saft..). Da ble jeg litt mistenkelig og begynte å følge med på de. Viste seg at de spiket opp slushen med ei flaske sprit.

 

Jeg tok spriten og kastet de ut av hallen. Fikk beskjed om at de skulle ringe politiet for å få tilbake flaska. Har ikke sett noe til de enda... :p

Haha, la meg gjette. De var 17-23 ? :fun:

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske å ha hatt dårlige erfaringer med Telenor forhandlersupport, som stort sett er samme ulla som kundesupport. Jeg jobbet en periode som forhandler og ringte dem vel stort sett et par ganger om dagen. Kanskje jeg bare var heldig, men jeg føler jeg bare fikk dyktige folk hver gang. Dette er riktignok noen år siden.

 

En av de verste supporttelefonopplevelsene jeg har hatt må være med Samsung. Jeg hadde en kunde som hadde problemer med å fjernstyre en lydplanke (husker ikke helt detaljene), så jeg ringte Samsung på vegne av kunden. Der fikk jeg snakke med en veldig hyggelig russisk dame som ikke forsto et komma av hva jeg sa, og som åpenbart bare leste opp noe fra et papir fordi hun ikke kunne godt nok norsk til å føre samtalen selv. "Jeg-forstårr-ikke-hva-do-mener-kan-do-kanskie-forklare-problemett-på-enn-annenn-måte?", "Takk-for-din-henvenndelse-ha-enn-fin-dagg". Jeg ringte opp igjen begge de to påfølgende dagene og fikk snakke med samme kjerring. Til slutt ga jeg opp og sendte en epost isteden, som jeg aldri fikk svar på. Kunden fant til slutt en løsning på egenhånd.

 

 

 

I dag tabbet jeg meg ut. Kunde hadde bestilt en komfyr (innebygget) som jeg ikke var kar om å finne. Originalprisen på komfyren var 9000, men jeg fant en lignende modell til 11000 som kunden skulle få isteden. Jeg tilbød kunden denne komfyren til samme pris, og alt var fryd og gammen, men så oppdager jeg plutselig at komfyren har blitt solgt for bare 5000.

 

Jessda, kunden fikk komfyr med 6000 kr rabatt. Noen kommer garantert til å få seg et sjokk når de kommer på jobb på mandag. Kunden ble sabla fornøyd tho :)

 

edit: Det hører til historien at jeg fant den riktige komfyren tilfeldigvis et kvarter etter at kunden var dratt. Vi har for tiden overfylt lageret med hvitevarer, så komfyren var havnet på feil plass.

Endret av srbz
  • Liker 4
Lenke til kommentar

I dag tabbet jeg meg ut. Kunde hadde bestilt en komfyr (innebygget) som jeg ikke var kar om å finne. Originalprisen på komfyren var 9000, men jeg fant en lignende modell til 11000 som kunden skulle få isteden. Jeg tilbød kunden denne komfyren til samme pris, og alt var fryd og gammen, men så oppdager jeg plutselig at komfyren har blitt solgt for bare 5000.

 

Jessda, kunden fikk komfyr med 6000 kr rabatt. Noen kommer garantert til å få seg et sjokk når de kommer på jobb på mandag. Kunden ble sabla fornøyd tho :)

Hva slags policy har dere når/hvis sånne glipper skjer? Vil det få noe konsekvenser for deg som selger?

Lenke til kommentar

Vi har egentlig ikke noen bestemt policy for slike situasjoner, selv om de skjer relativt ofte da vi er en ganske stor butikk med flere logistikkledd der glipper kan forekomme. Det beste er å finne en løsning som kunden er tilfreds med og som samtidig ikke er for ugunstig for vår del. Det kan eksempelvis være å gi kunden et tilsvarende produkt, å gi kunden et låneprodukt mens h*n venter på at vi bestiller inn riktig produkt. Evt. kan vi også sette opp hjemkjøring som vi dekker. Vi spør gjerne kunden om h*n har behov for produktet med en gang, og når vi får kartlagt kundens behov finner vi en løsning i minnelighet.

 

For meg som ansatt vil det ikke få konsekvenser. Noen kan sikkert bli misfornøyd med løsningen min, men jeg som ansatt har full rett til å løse det på denne måten. Hadde jeg lagt merke til at utsalgsprisen var så lav i utgangspunktet ville jeg dog ha funnet en annen løsning, men sagt er sagt, og jeg måtte uansett løse problemet på en eller annen måte. Var rimelig tett opptil stengetid også, så fokuset mitt var egentlig bare å gjøre meg ferdig med saken ettersom jeg allerede hadde brukt endel tid på leting etc.

 

Jeg er forøvrig lagermedarbeider, ikke selger, så inntjeningen min er ikke akkurat et tema. Normalt skulle jeg ha slått dette ut på selgeren som solgte produktet i utgangspunktet, men ettersom vi tapte noen tusen på dette slo jeg det heller ut på meg selv. Det hadde fort blitt ramaskrik hadde jeg tatt denne avgjørelsen for så å selge ut med voldsomt tap på en annen selger.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

2000 mener du vel, dog brutto (inkl mva). Jeg har ikke kostpriser i hodet, men jeg kan ikke tenke meg at selger i utgangspunktet solgte med så mye tap som det jeg gjorde, ikke på langt nær. Jeg tror nok vi har endel mer å gå på på modellen som opprinnelig ble solgt, men vi hadde fremdeles gått endel i pluss hadde vi solgt den dyreste modellen for 9000.

 

Det er for all del ingen krise, det var bare så irriterende at jeg praktisk talt ga vekk en komfyr uten egentlig å være helt klar over det selv ;)

 

Men kunden ble kjempehappy. Det bør hun ha blitt, og hun ga forsåvidt uttrykk for det også. Hun kjøpte forøvrig også både platetopp og kjøleskap som jeg kommer på i farten, og nå har vel jeg gitt henne all mulig grunn til å komme tilbake når hun skal ha TV og stereo :D

 

edit: ser nå at nettbutikken vår tar 15.000 for den samme modellen kunden endte opp med. Høhøhø :ermm:

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Etter å ha fått relevant informasjon som henteadresse og levering så spurte jeg kunden om hvor mange de var, slik at jeg visste hvor stor bil jeg skulle sende:

 

Kunde: To par og en person.

Meg: Fem stykker da altså?

Kunde: Nei det er bare 4.

Meg: Så da holder det med vanlig bil altså.

Kunde: Ja så klart. to par og en blir 4.

Lenke til kommentar

Hva slags policy har dere når/hvis sånne glipper skjer? Vil det få noe konsekvenser for deg som selger?

Det vil aldri få direkte konsekvenser for den ansatte, med mindre personen totalt sett viser gjennomgående dårlig handlekraft osv, slik som i et hvert ansattforhold :).

 

Å drite seg ut kan alle gjøre, og gjorde man en kunde fornøyd så er det jo langt bedre enn om det motsatte hadde skjedd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle burde koste på seg en liten kunderettet frekkhet en gang i blant. Kanskje verden på sikt kunne nytt godt av det.

Har lyst til å være frekk mot kunder som totalt overser to store skilt rett ved inngangen med "vennligst trekk kølapp" og som derfor blir sure når de tror de er nestemann i køen og ikke har trukket kølapp.

 

Selv om de ikke ser kølapp-skiltene og kølappmaskinen, så burde de jo ha tatt hintet når vi roper opp neste nummer i køen :!:

 

Noen begynner å krangle med oss i kassen om at selv om de ikke har trukket kølapp, så er det deres tur. Jeg prøver å forklare at det er veldig urettferdig mot de som faktisk har trukket kølapp, og at det står to store skilt ved inngangen om kølapp, men da får man bare slengt i trynet at det er "ufattelig dårlig service".

 

Må innrømme at jeg har lyst til å mose trynet på enkelte sånne kunder, men det beste er å bare overse dem.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...