Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Her høres det ut som om det er dere i kassa som er kilden til køen, og ikke kundene som leter etter ordrenummer.

Altså, si at du har 200 ordre liggende. Mye å holde oversikt over. Kunden som kommer innom er ikke klar over hva ordrenummeret er, men er godt klar over at han heter Kjell. Av de 200 er det neppe veldig mange med samme navn; et søk på "Kjell" ville gjort at du hadde funnet ordren på sekunder. Du har veldig lite trolig liggende ordrer til 10 kunder som heter Kjell, hvor etternavnet er likt, men med ulike stavemåter.

 

Jeg har intrykk av at ansatte i fotobutikker (og mange andre butikker) gjør seg vanskelige fordi "sånn er rutinen". Har selv opplevd det, og det gjør at jeg heller kjøper mine Cewe-produkter gjennom andre forhandlere enn Cewes egne butikker.

Pleier å spørre om navn om de tydelig leter etter ordrenummer på mobilen, men så er det ikke alltid at de oppfatter det fordi de er så opptatte av å finne frem på mobiltelefonen. Og er navnet "Christine", så kan det skrives "Kristine, Christine, Cristine" eller at det egentlig er "Kristina" eller lignende. Noen ganger har de registrert det på en av foreldrene, kjæreste, søsken eller andre også, så å spørre etter navn kan faktisk ta lenger tid enn å vente på ordrenummeret.

 

Hadde det bare vært 200 ordre inne til enhver tid, så hadde det vært lettere. Men søker man på et vanlig navn, får man gjerne opp 10-15 treff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg skriver alltid ned hentekoder fra mobilen på en fysisk papir lapp og gir til dem i postskranken :p

Hun ene kommenterte det en gang at jeg alltid har alt klart og full kontroll.

Mye enklere for både meg og dem.

Vet ikke om du snakker om post, men i postens sporingsapp kommer strekkoden opp så du bare holder den under leseren deres.

 

 

Godt mulig, har ikke den appen.

Liker ikke slikt.

Lenke til kommentar

Var innom den lokale butikken tidligere i uken, og skulle ha blant annet Paracet. Uten å tenke meg helt om sa jeg til hun i kassen noe slik som "Hei, har du parahørt eller Paracet". Hun tenkte seg om i to sekunder før hun fant frem Paracet. Regner med hun tenkte noe slik som "Å nei, ikke en av DE kundene".  :confused:  :tease:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er ikke butikken stengt i dag pga søndag?

Butikkene her var åpne både i dag og forrige søndag. Er ganske vanlig å ha endret åpningstider rett før jul og påske. Folk går jo amok og bruker så mange penger som mulig rett før jul, så da tjener butikkene grovt på å ha åpent noen timer. Er vel de færreste som IKKE har handlet de siste julegavene i panikk på julaften en gang i blandt. :)

Lenke til kommentar

 

Er ikke butikken stengt i dag pga søndag?

Butikkene her var åpne både i dag og forrige søndag. Er ganske vanlig å ha endret åpningstider rett før jul og påske. Folk går jo amok og bruker så mange penger som mulig rett før jul, så da tjener butikkene grovt på å ha åpent noen timer. Er vel de færreste som IKKE har handlet de siste julegavene i panikk på julaften en gang i blandt. :)

Har bare lagt merke til at butikkene rundt her har hatt plakater hvor det står at de ikke ville ha åpent juleaften.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Var innom den lokale butikken tidligere i uken, og skulle ha blant annet Paracet. Uten å tenke meg helt om sa jeg til hun i kassen noe slik som "Hei, har du parahørt eller Paracet". Hun tenkte seg om i to sekunder før hun fant frem Paracet. Regner med hun tenkte noe slik som "Å nei, ikke en av DE kundene".  :confused:  :tease:

 

Tipper folk som har tørr humor er kreative :p

Lenke til kommentar

Å dukke opp på matsteder nært opp til stengetid er generelt en uting. Det er en hel haug med rydding, vasking og forberedelser som skal gjøres den siste halvtimen. Ofte er arbeidstid satt til feks kl. 2000 eller 2015, der en definitivt blir værende lengre om en skal servere helt fram til stengetid. Stengetiden gjelder for de som spiser i lokalet.

 

Gammel post, men må nesten svare; Hvis man stenger 20.00 så skal man behandle kunder og selge det man selger frem til 20.00. Det går for helsike an å sette av en halvtime etter stengetid for å rydde. Man kan gjøre det meste før stengetid uten at det går utover kundene når de kommer et kvarter før.

 

Jobbet i kjøttdisk og rydding som ville gått utover kunden startet når disken stengte, ikke et minutt før. Vi fant frem det kundene skulle ha selv om alt var ryddet ferdig og hvis noen var bak den saken vi trakk ned fra taket for å dekke til og en kunde tittet bak og spurte om noe så leverte vi jaggu da også!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg har ingen betenkeligheter med å handle tett opp mot stengetid, passer på å være ute av butikken før klokken passerer stengetid. Ekstremt urimelig om kunder skal bli uglesett av ansatte bare fordi de handler rett før stengetid. På søppelmatsteder får man heller da opplyse om at matserveringen stopper la oss si 30 minutter før stengetid om det er et problem.  

Lenke til kommentar

 

Å dukke opp på matsteder nært opp til stengetid er generelt en uting. Det er en hel haug med rydding, vasking og forberedelser som skal gjøres den siste halvtimen. Ofte er arbeidstid satt til feks kl. 2000 eller 2015, der en definitivt blir værende lengre om en skal servere helt fram til stengetid. Stengetiden gjelder for de som spiser i lokalet.

Gammel post, men må nesten svare; Hvis man stenger 20.00 så skal man behandle kunder og selge det man selger frem til 20.00. Det går for helsike an å sette av en halvtime etter stengetid for å rydde. Man kan gjøre det meste før stengetid uten at det går utover kundene når de kommer et kvarter før.

 

Jobbet i kjøttdisk og rydding som ville gått utover kunden startet når disken stengte, ikke et minutt før. Vi fant frem det kundene skulle ha selv om alt var ryddet ferdig og hvis noen var bak den saken vi trakk ned fra taket for å dekke til og en kunde tittet bak og spurte om noe så leverte vi jaggu da også!

Med matsteder mente jeg serveringssteder, som f.eks. Ostehuset, og forvente at en har sikret seg servering så lenge en er innenfor åpningstiden, for deretter å forvente å kunne bli sittende utover stengetid. Beklager om dette var uklart.

 

Edit: Da er det også ukult å møte opp på rema to minutter før stengetid og forvente en bedagelig søndagstur gjennom butikken for å ta ukehandelen.

Endret av afterall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...