Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Rart hvordan folk kan endre oppførsel fra et sekund til neste. Var en tur innom Burger King, og en fyr i dress sto foran meg i køen. Han så rolig ut, smilte til de ansatte og så ellers ganske normal og oppegående ut. Han skulle ha en meny, sa han. Ikke noe problem, sa hun bak kassen. Maten er klar om noen minutter. Et kvart sekund senere roper fyren (bokstavelig talt roper) at han ER EN TRAVEL MANN!!! HAN HAR IKKE TID TIL DETTE JÆVLA TULLET! MATEN MÅ VÆRE KLAR NÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! JÆVLA DRITTBUTIKK! (mer eller mindre ordrett.) Hva faen skjedde her? Er ikke ofte jeg blander meg inn når kunder oppfører seg vanskelig, men denne gangen klarte jeg ikke å la være. En kort krangel senere, og fyren var ute på gaten (uten "den jævla drittmaten" sin), jeg hadde bestilt en meny og betalt litt mer enn jeg strengt tatt burde, og hun unge dama bak disken var både glad og drittredd samtidig. Var flere folk der, så tror ikke noe alvorlig ville skjedd. Men det er ikke godt å vite. Glad jeg ikke jobber med folk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ekstremt dårlig temperament og blandet meg inn i slikt flere ganger. Det sammen med nesten 2m høyde og 100kg sterk gjør at ingen sier meg imot når jeg ber dem skjerpe seg... Men jeg hadde ikke taklet å jobbe med kunder. Jeg hadde vært alt for ærlig, sint og direkte til dem at jeg sannsynligvis hadde mistet jobben innen få dager... Krever god tålmodighet

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har ekstremt dårlig temperament og blandet meg inn i slikt flere ganger. Det sammen med nesten 2m høyde og 100kg sterk gjør at ingen sier meg imot når jeg ber dem skjerpe seg... Men jeg hadde ikke taklet å jobbe med kunder. Jeg hadde vært alt for ærlig, sint og direkte til dem at jeg sannsynligvis hadde mistet jobben innen få dager... Krever god tålmodighet

Vanligvis roer ting seg rimelig fort, og de ansatte er som regel godt vant med å håndtere en sånn situasjon. Synes det bare var ekstremt at han klikket da maten ikke var klar umiddelbart, og å rope høylydt blir å dra det i lengste laget. I tillegg er det jo påske, så regner med det er en del vikarer på jobb. Hun i kassen var ganske ung, sånn sent tenår/tidlig 20-årene. Da er det ikke så rart hun ble rimelig nervøs når en godt voksen mann sto rett foran henne og ropte og kjeftet. Hadde det vært en godt voksen person bak kassen hadde saken vært en annen. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

Jeg har ekstremt dårlig temperament og blandet meg inn i slikt flere ganger. Det sammen med nesten 2m høyde og 100kg sterk gjør at ingen sier meg imot når jeg ber dem skjerpe seg... Men jeg hadde ikke taklet å jobbe med kunder. Jeg hadde vært alt for ærlig, sint og direkte til dem at jeg sannsynligvis hadde mistet jobben innen få dager... Krever god tålmodighet

Vanligvis roer ting seg rimelig fort, og de ansatte er som regel godt vant med å håndtere en sånn situasjon. Synes det bare var ekstremt at han klikket da maten ikke var klar umiddelbart, og å rope høylydt blir å dra det i lengste laget. I tillegg er det jo påske, så regner med det er en del vikarer på jobb. Hun i kassen var ganske ung, sånn sent tenår/tidlig 20-årene. Da er det ikke så rart hun ble rimelig nervøs når en godt voksen mann sto rett foran henne og ropte og kjeftet. Hadde det vært en godt voksen person bak kassen hadde saken vært en annen. :)
Min samboer har fortalt meg noen historier da hun jobber på kjøpesenter i klesbutikk, men jeg har faktisk bedt henne unngå fortelle meg slikt fordi jeg blir ordentlig sur og lei meg for at jeg ikke er til stede og kan forsvare henne.

 

Ekstremt mange som går inn like før kl2 når det stenger, og selv med flere beskjeder da det er et veldig stort senter, at det stenger, rusler de rundt. Så sier hun hun må stenge og om de snart er ferdig. Mange som kjefter og sier 'nei, jeg kom inn før kl20 så jeg kan bli så lenge jeg vil'. En gang sa en fyr dette, og var ekstremt sur, og rusla rundt lenge før han kun kjøpte en jævla penn til ti kroner. Jeg sa til henne at neste gang Bøe hun bare si de må dra ellers trykker du på vekterknappen...

 

Ikke ta meg feil med temperamentet mitt, for jeg 'klikker' heldigvis bare på folk som fortjener det. Når jeg har et problem forsøker jeg alltid ta det den vanlige måten slik jeg også vil bli behandlet først...

Endret av Darkbill
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en kunde som var innom og holdt av en vare (et kamera). Jeg sto ved siden av, og kunden virket som en ganske vanlig person.

 

Dagen etter kom han og en dame (kona eller noe sånt kanskje) innom for å hente denne varen. Verken han som de snakket med dagen før, eller jeg, var på jobb. En annen kollega sa hei til de i det de kom inn, men de så bare surt på henne og gikk litt rundt i butikken før hun etter en stund tenkte å spørre om de trengte hjelp, selv om de var veldig avvisende da de kom inn. Da ble de veldig nedlatende mot henne fra første stund, og sa at de måtte snakke med de som var der i går. Da hun sa at vi ikke var på jobb, ble de skikkelig forbanna på henne. Det var ikke avtalt eller noe slikt at samme person skulle være på jobb, så ingen, verken han som var på jobb dagen før eller hun som ekspederte de dagen etter, skjønte egentlig hva de ble så forbanna for.

 

Etter at begge hadde vært skikkelig nedlatende og frekk mot min kollega, og først gjort det helt klart at de hadde absolutt ingen intensjon om å bli ekspedert av henne, selv om hun forsøkte å si at varen sto klar til de, så gikk de til slutt med på at de kunne kjøpe likevel. Da min kollega hadde hentet varen, satt den på disken, og slått den inn i systemet, da de at de SKULLE ha full gjennomgang av hvordan kameraet fungerte og alle funksjoner. Hun ble litt paff av måten de sa det på, så hun rakk ikke å si noe de første 2-3 sekundene, før de ropte noe om at de fikk heller kjøpe det et annet sted og stormet mot utgangsdøren uten varen. Min kollega klarte ikke å dy seg, og sa noe sånt som at "det går an å være litt mer høflig", hvorpå kona ropte "NEI, DET GJØR DET IKKE!" i det de forsvant ut av butikken.

 

Jeg tror det er flere personer med psykiske problemer her i landet enn vi forstår...

 

Enkelte mennesker har rett og slett ikke folkeskikk. Det må da være utrolig slitsomt å bli så sur for ingenting, for de er sikkert sånn i alle andre butikker også. Jeg tror at folk glemmer at kundebehandlere faktisk er mennesker, og at de tror de kan behandle folk åssen de vil kun fordi de er kunder. Lurer på om slike mennesker selv har en jobb hvor de har kontakt med kunder? Håper virkelig ikke det.

Endret av m20k
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke ta meg feil med temperamentet mitt, for jeg 'klikker' heldigvis bare på folk som fortjener det. Når jeg har et problem forsøker jeg alltid ta det den vanlige måten slik jeg også vil bli behandlet først...

 

Haha, jeg tror ikke du er en person som 'klikker' uten grunn. Det er jo klart at alle kan ha en dårlig dag en gang i blandt, men det er noe annet. Jeg tror også at de aller fleste kundene som klikker bare er tomme ord. Problemet er at man aldri kan vite hva kunden kommer til å gjøre. Dette gjelder spesielt hvis du er ung, og kunden er en god del eldre og større enn deg, og hvis du er alene på jobb. Husker med gru da jeg var ungdom, og en kjenning prøvde å være morsom og "lekerane" en bensinstasjon med en lighter som så ut som en pistol. Det var bare en spøk, men endte med at hun bak kassen var sykemeldt i flere dager, og svært nervøs for å dra på jobb igjen. Det er nok en av grunnene til hvorfor jeg alltid prøver å være så hjelpsom og hyggelig som mulig når jeg er kunde. Jeg har sett hvor ille det kan gå når kunden "klikker". At en godt voksen mann står og roper og kjefter på en ung dame bak kassen kan fort få langt større konsekvenser enn man først tror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobber i kjedebutikk og kan bekrefte at det er de deltidsansatte i kassa som bestemmer:

 

 - Alle priser og rabatter

 - Hvilke kampanjer og tilbud kjeden kjører til enhver tid, og hvilke varer som kommer på kampanjen

 - Hvor mange ansatte som er på jobb til enhver tid

 - Hvor mange kunder som er i butikken til enhver tid

 - Hvilke varer kjeden har i sortiment.

 - Butikkinnredningen

 - At Kundevennlig Kollega skulle studere istedenfor og derfor ikke kan jobbe i butikken lengre

 - At butikken til konkurrerende kjede som ligger nærmere huset til Selvhøytidelig Kunde må legge ned

 - Oppførselen til de ansatte i nabobutikken

 - Trafikkreglene på veien butikken ligger på

 - Prisen for parkering utenfor

 - Hvor mange biler som er parkert utenfor, og hvilke av disse som må flytte seg når Selvhøytidelig Kunde skal ha plass istedenfor

 - Hvilke betalingskort vi aksepterer og ikke aksepterer

 - Hvilke lover som gjelder i butikken, og hvilke som kan brytes når Selvhøytidelig Kunde er uenig i lovverket og skal ha det på sin måte

 - Hva som regnes som gyldig legitmasjon i Norge

Og det er selvfølgelig vår skyld om kortet blir avvist når de skal betale. Selv etter 6 kredittkortet som blir prøvd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Før handlet jeg i en butikk der kortleseren ofte feilet på enkelte kort. De hadde en tape bak kassa, for å sette tape på baksiden av kortene for å gjøre dem tykkere. Når ikke det hjalp, byttet de kasse. Ja, butikk, det er deres feil. Bytt den ut!

Forskjell på lest og avvist etter kode :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mange butikker hadde nok tjent på å rense og justere betalingsterminalene sine jevnlig. Pussig nok virker det som problemer med chip er større enn for magnetkort. Fikk bankkort med RFID-chip (NFC) og disse har beløpsgrense pga svakheter med teknologien (max 200 kr), men med godt utstyr har de potensial til å være teknisk mer stabil for avlesning. Tror nok neppe de nye trådløse betalingformene kommer til å ta over veldig raskt uten at de sikres nok til at beløpsgrensen kan heves.

Lenke til kommentar

 

Før handlet jeg i en butikk der kortleseren ofte feilet på enkelte kort. De hadde en tape bak kassa, for å sette tape på baksiden av kortene for å gjøre dem tykkere. Når ikke det hjalp, byttet de kasse. Ja, butikk, det er deres feil. Bytt den ut!

Forskjell på lest og avvist etter kode :)

 

 

Det virker ikke som om du har jobbet mye i kassa under disse bankfeilene som har vært.

Jeg har flere ganger handlet da de har vært, fått avvist gang på gang, før det til slutt har fungert. Jeg har ikke akkurat på magisk vis fått inn mer penger på konto etter å ha prøvd å betale 4-5 ganger.

 

Dette var ikke veldig morsomt de første gangene hvor de bak kassa sa at jeg nok ikke hadde penger på konto, men nå er de fleste klar over dette og lar kundene prøve flere ganger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At terminalene til Reitangruppen ikke taklet DNB-kortene var en av grunnene til at jeg sluttet å handle på Rema. Siste dråpen var når jeg fikk kjeft når jeg sa at det var på tide å bytte ut terminalene når de er de eneste som ikke klarer å lese DNB-kortene riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange butikker hadde nok tjent på å rense og justere betalingsterminalene sine jevnlig. Pussig nok virker det som problemer med chip er større enn for magnetkort. Fikk bankkort med RFID-chip (NFC) og disse har beløpsgrense pga svakheter med teknologien (max 200 kr), men med godt utstyr har de potensial til å være teknisk mer stabil for avlesning. Tror nok neppe de nye trådløse betalingformene kommer til å ta over veldig raskt uten at de sikres nok til at beløpsgrensen kan heves.

Contactless betaling funker på alle beløp så lenge terminalen støtter det. Man må bare skrive inn kode på beløp over 200kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det lover jo bra. Da gjenstår det jo bare at utsalgssteder støtter RFID. Har inntrykk av at en god del store aktører var tidlig ute med å skaffe betalingsterminaler med RFID-støtte da jeg har lagt merke til slike terminaler i butikker ganske langt tilbake i tid.

Lenke til kommentar

Det lover jo bra. Da gjenstår det jo bare at utsalgssteder støtter RFID. Har inntrykk av at en god del store aktører var tidlig ute med å skaffe betalingsterminaler med RFID-støtte da jeg har lagt merke til slike terminaler i butikker ganske langt tilbake i tid.

Flere terminaler, som tidligere har støttet RFID, har fått deaktivert det i det siste. Usikker på hvorfor.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...