Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

 

E-post fra en kunde som skulle forhåndsbetale for en tjeneste. Da jeg ikke mulighet til å lage en ordentlig faktura med KID når det skal forhåndsbetales , sender jeg ut et standarisert skjema beregnet for innlands og utlandskunder. Det vil si at det blir opplyst om beløp, kontonummer, et internt referansenummer og swift/iban for kunder som skal betale via utenlandsk bank.

 

 

"No har æ prøvd å betale denne dritten i snart ei uke.. men du har sendt mæ ei regning med en forpult iban kode.. Æ treng KID nr fan ikkje iban!!!!!!!! "[/size]

 

Det minner meg om en kunde vi fikk mail av i høst. Vi leverer IT-utstyr og han var en smule lei printeren sin. Kan jo forstå fyren, printere er jo satans verk til tider..

 

attachicon.gifSkjermbilde.PNG

 

Printere er sjefers store nemesis. Jeg lo godt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Søppelmann

 

Verdens beste kunde? Han tok fram plastsekken sin og tok ut de 2-3 matposene han hadde i matdunken og la alt klart når vi var i gata. Når vi nærmet oss kastet han alt selv i bilen. Slapp å trille en dunk eller gå ut av bilen. Han gjorde det samme med nabohuset over gata, haha! Hadde alle gjort det hadde vi ikke trengt å gjøre noe på jobb gitt...

Er ikke så lenge til før du ikke trenger møte opp engang. Selvkjørende biler og robotisert utstyr tar over.
nuvel..

YiwxQKy.gif

Åpenbart brukerfeil.

 

Selvsagt. Alt for fullt oppi bilen slik at lokket ikke åpner seg.

 

I tillegg må jo noen ha tenkt at å kaste spannet tilbake var en god ide...

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, noen folk har konstant sand i vaginaen sin, og er bare ute etter å gjøre andres liv like miserabelt som deres eget stakkarlige liv er.  Jobbet på kundestøttetelefon en periode for en del år siden, og fy og fy, noen individer ringte rett og slett bare for å kjefte meg ut fordi de sannsynligvis hadde en fryktelig dårlig dag.  Forsøkte jo så godt jeg kunne å være blid og hyggelig, men da ble de bare enda mer sure og irrasjonelle, hehehe.  Mange rare vesener der ute i verden. 

Lenke til kommentar

Merker en overvekt av rasshøl på enkelte dager. Folk som er direkte motbydelige omtrent før man i det hele tatt rekker å si hei. Det virker som om de har en klubb eller noe hvor de planlegger å teppebombe butikkene med sitt miserable nærvær på utvalgte dager. Har dager hvor så godt som alle kundene er strålende fornøyde og hyggelige og dager hvor det kommer et tosifret antall drittstøvler på kort tid.

 

The hivemind is real.

Lenke til kommentar

Her om dagen var det en kunde som omtrent ikke gjorde noe annet enn å klage på prisen. Hun sa: "Det er helt tåpelig at det skal være så dyrere i Norge enn i Sverige". Siden det virket som at det var min feil at prisene var så dyre, sa kollegaen min til meg: "Ja, nå må du snart sette ned prisene i Norge, for dette gå'kke an"   :tease:

Endret av m20k
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva er greia med å måtte signere på kvitteringen når man betaler med kort? Hvis maskinen har oppkoblingsproblemer.

 

Det begynte plutselig å skje på jobb her om dagen, og mesteparten spør "hva er det for noe?" som vi svarer "ingenting, betalingen gikk gjennom" uten å gidde å lete frem en penn og få signert på kvitteringen. Alle kvitteringene går i søppelet uansett, ikke noen som enser det engang.

 

Plutselig var det en kunde som lagde tidenes sak utav at vi ikke krevde signatur, typisk 15 min med en av mine medarbeidere og sjefen på siden av. Fikk ikke med seg hva som ble sagt, utenom noe om "dere kan stjele informasjonen min" etc etc. Høylytt krangling fra hans side, pottesur, aggressiv og i tillegg beruset. Hva i all verden? Han var jo direkte en jævlige kunde, men har han noe rett i det? Jeg begynte jo å lure etter hvert.

Lenke til kommentar

Hva er greia med å måtte signere på kvitteringen når man betaler med kort? Hvis maskinen har oppkoblingsproblemer.

 

Det begynte plutselig å skje på jobb her om dagen, og mesteparten spør "hva er det for noe?" som vi svarer "ingenting, betalingen gikk gjennom" uten å gidde å lete frem en penn og få signert på kvitteringen. Alle kvitteringene går i søppelet uansett, ikke noen som enser det engang.

 

Plutselig var det en kunde som lagde tidenes sak utav at vi ikke krevde signatur, typisk 15 min med en av mine medarbeidere og sjefen på siden av. Fikk ikke med seg hva som ble sagt, utenom noe om "dere kan stjele informasjonen min" etc etc. Høylytt krangling fra hans side, pottesur, aggressiv og i tillegg beruset. Hva i all verden? Han var jo direkte en jævlige kunde, men har han noe rett i det? Jeg begynte jo å lure etter hvert.

 

Om kunden ikke signerer kan han/hun lett i etterkant ta kontakt med kortutsteder og si at transaksjonen ikke er godkjent.

Det er da butikken sitt ansvar å kunne bevise transaksjonen. Om terminalen ikke er online vil underskrift erstatte pinkode. 

Ideelt sett skal butikken kontrollere underskriften mot gyldig legitimasjon.

 

Det er en risiko som forhandler må vurdere selv. Flytoget f.eks. har hverken pinkode eller signatur og vil i praksis måtte tilbakeføre penger om kunden klager.

 

Så om du kaster kvittering stiller dere svært dårlig i forhold til klaging og svindel.

Men ikke noe poeng for kunden å klage der og da. Rent bortsett fra at dere virker litt uprofesjonell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er greia med å måtte signere på kvitteringen når man betaler med kort? Hvis maskinen har oppkoblingsproblemer.

 

Det begynte plutselig å skje på jobb her om dagen, og mesteparten spør "hva er det for noe?" som vi svarer "ingenting, betalingen gikk gjennom" uten å gidde å lete frem en penn og få signert på kvitteringen. Alle kvitteringene går i søppelet uansett, ikke noen som enser det engang.

 

Plutselig var det en kunde som lagde tidenes sak utav at vi ikke krevde signatur, typisk 15 min med en av mine medarbeidere og sjefen på siden av. Fikk ikke med seg hva som ble sagt, utenom noe om "dere kan stjele informasjonen min" etc etc. Høylytt krangling fra hans side, pottesur, aggressiv og i tillegg beruset. Hva i all verden? Han var jo direkte en jævlige kunde, men har han noe rett i det? Jeg begynte jo å lure etter hvert.

Vi som jobber i kafeen på toget må ofte ta signering og kontrollkode, istedet for pin-kode. Glemmer en det så har en i utgangspunktet gitt bort varen gratis, og det har skjedd før at en kunde vi vet har kjøpt noe har klaget, og fått tilbake pengene fordi signering eller kode manglet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker min mor handler type 10 år siden med American Express en del. Da var det bare rundt halvparten av butikkene som sjekket legitimasjon som man egentlig skal ifølge Amex sine retningslinjer. Signatur ble dog alltid forespurt, men før i tiden var det jo ikke vanlig med pinkode på kredittkort.

Lenke til kommentar

Hva er greia med å måtte signere på kvitteringen når man betaler med kort? Hvis maskinen har oppkoblingsproblemer.

 

Det begynte plutselig å skje på jobb her om dagen, og mesteparten spør "hva er det for noe?" som vi svarer "ingenting, betalingen gikk gjennom" uten å gidde å lete frem en penn og få signert på kvitteringen. 

Hvis dere gjør det, har dere i prinsippet frasagt dere retten til å trekke beløpet fra kundens konto.

Det du snakker om er så vidt jeg forstår reserveløsning - det tas i bruk automatisk når terminal ikke har kontakt med sentral/bank, og terminalen kan derfor ikke verifisere PIN-koden. Kunden har altså så langt ikke verifisert betalingen. Derfor ber man om en signatur og ofte kontrollsiffer, som erstatter PIN-koden i dette tilfellet.

 

Hvis kunden bestrider et trekk dere gjør med reserveløsning og dere ikke fikk signatur, vil dere nok måtte betale tilbake pengene da dere ikke kan bevise at trekket var autorisert av kortholder.

Endret av toth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange her som tydeligvis er så unge at de heller ikke har peiling på hvorfor kortnummer, navn og utløpsdato egentlig er preget inn på kortet med "uthevet" skrift...

 

(i gamle dager var "terminalen" et "strykejern" hvor man tok en fysisk kopi på blåpapir/gjennomslagspapir av den uthevede skriften på kortet, sammen med kundens signatur på kvitteringen. Signaturen var altså det eneste "beviset" på at kortet var brukt av dets rette eier. Og løsningen brukes altså fortsatt (i en litt modernisert utgave, hvor kortnr leses fra stripa/chippen og lagres i minnet i terminalen, i stedet for en fysisk blåkopi på papir), når det ikke er mulig å verifisere PIN-koden, dvs om terminalen er offline.)

Endret av Inge Rognmo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

den værste kundeopplevelsen som jeg hadde på jobb var da jeg jobbet med touchpay svindel saken i 2012. det var mange sure butikkeiere som fikk pengene sine svindlet av en gruppe som eide Touchpey betalings plattformen. de kundene måtte kontaktes slik at vi kunne finne bedre sikkerhetsløsninger for dem siden de er nyoppstartet butikkeiere som kunne lite om visa kort policies etc, med gebrokken norsk, og med utenlansk navn ringte jeg opp de fleste butikkene som ble rammet.

det værste med dette var at nesten alle jeg kontaktet for å hjelpe med saken, så trodde flertallet at jeg er svindleren

Endret av Anonimofied
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...