Jump to content

Kontorpult (Øystein)

Medlemmer
  • Content Count

    388
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

210 :)

About Kontorpult (Øystein)

  • Birthday 01/22/1999

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Kostnader for aktivering på terminalen, spesielt for oss som holder avsidesliggende til 😉
  2. Ja, min butikk har ikke hatt dette aktivert og vi ville helst unngå det pga kostnader. Men det er et krav fra nyttår etter det jeg har forstått 😊
  3. Det er et krav at alle terminaler skal ha det fra nyttår, så det er mange slike terminaler nå da det ikke er lenge til det er et krav 😊
  4. Kunder som setter inn kortet og trykker koden, istedenfor å bruke kontaktløs.. 😓🤪 Fort gjort å være litt kjapp
  5. Det er umulig å si. Helt individuelt, mitt holdt 50000km, men da var det akkurat på grensa til at det sa stopp. Andre kan ryke bare dager etter at det har begynt å lage lyd. Og andre igjen ryker uten forvarsel. De aller fleste stopper av samme prinsipp som clutch, motoren ruser, men det går ikke fremover fordi svinghjulet har delt seg. Svinghjulene er veldig lite glad i lavt turtall, det skaper vibrasjoner, som over tid sliter på det. Kjører du mye langkjøring i høy fart, vil det nok holde lengre, enn om du har mye bykjøring med start/stopp ofte
  6. Det høres veldig ut som svinghjul ja, mer klakkelyd enn tikkelyd det der, uten å konkludere sikkert. Ta høyde for clutchpakke i økonomien, i tilfellet verkstedet mener den også burde byttes. Veldig kjedelig å bytte svinghjul nå, og bytte clutchpakke senere, da jobben er omtrent den samme og det koster
  7. De ser etter ulyden, hvor den kommer fra, etc. De vet hva de skal lete etter, svinghjul er et kjent problem og derav noe de er mye borti. Man kan ikke se dette opplagt før girkassa er utmontert, som er mye jobb. Clutchpakka til DSG girkassa er noe man eventuelt finner ut av om er slitt når girkassa er ute for å bytte svinghjul, men akkurat den biten er ikke noe man bytter så altfor ofte. Har du opplevd mer vibrasjoner i bilen i det siste? Det kan også være et kjennetegn på svinghjul. Det kan godt hende lyden kommer fra noe helt annet også. Plager det deg lite, hadde jeg nok vurdert å se det ann og om det blir værre. Svinghjul lager veldig sjeldent noe skader om det ryker
  8. Svinghjul på VW er veldig diffust å konkludere med om er defekt. Noen går og går - Så stopper det brått uten forvarsel. Andre tikker og rakler noe voldsomt før det til slutt stopper. Er det ikke byttet før, så er det ikke umulig at det er det, svinghjul er problematisk på VW og blir slitt over tid og etter bruk. Jeg har selv kjørt 50000km med et fryktelig raklete svinghjul på VW før jeg til slutt krøyp til korset og byttet det. Det er veldig vanskelig å konkludere med noe over nett, jeg anbefaler at du reiser innom et VW-verksted, de finner nok fort ut om det er svinghjul eller ikke 👍
  9. Jeg er 15 år og mekker sykkel selv. Som skriver, så får du be han ta vare på sykkelen, gå eller fikse den selv. Er tross alt ikke "bare" en sykkel. Og hvordan de klarer å kverke giret ved å slippe den i nedoverbakke undrer nå jeg på. Ihvertfall noe jeg aldri har klart, uansett hvor ille jeg har behandlet en sykkel. Ellers finnes det kjekke girbeskyttere, en slags bøyle som stikker over giret: http://www.biltema.no/no/Fritid/Sykler/Reservedeler/Gir/Girbeskyttelse-27517/ Genial dings som beskytter giret godt. Har det montert på alle mine sykler.
  10. Hvorfor burde jeg velge landeveissykkel? Hvordan vil det evnt fungere på grusveier? Kvalitet på den du linka, ? Egentlig ønsker jeg meg en lett hybrid-sykkel, da det er mer fleksibelt. Bla kan det fungere greit på Rallar-veien i Geilo. (Pappa og broren min har kjørt den med hybrid-sykkel uten dempere). Noen forslag til en hybrid som er lett, triller bra, osv? Spør på begge deler pga jeg vil vurdere det litt fram og tilbake, fordeler og ulemper med begge hadde vært fint!
×
×
  • Create New...