Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den klassiske romjula. Kunder som tror vi på mirakuløst vis kan trylle frem varer og fakturere det i inneværende regnskapsår når det ikke er på lager. Eventuelt de som spør om vi ikke bare kan jukse med datoen, og blir sure når vi sier nei. Vi strekker oss langt, jobber hele romjula med mye overtid, men et sted går grensa.

Lenke til kommentar

Hvilken rolle spiller det hvilket regnskapsår det er i?

Forskjellen på skattefradrag/skatt tilgode/redusert restskatt i år (det vil jo egentlig si utpå høsten neste år, når skatteoppgjøret for 2015 er klart, og skatten skal betales ut eller inn) eller til neste år (altså høsten 2017)

 

Edit: og tilsvarende for momsen, i alle fall for de mindre foretakene som har årlig momsoppgaveplikt i stedet for tomånedlige terminer.

Endret av Inge Rognmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det minner meg om innslaget på nyhetene for et par år siden om at det var kaos på apoteket før nyttår fordi alle skulle hente ut medisiner på apoteket før årets frikort gikk ut. Dette er jo likegyldig så lenge man går over frikortgrensen hvert år. Flere medisiner på frikort i år = lenger til frikort neste år.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Litt OT i forhold til mobil etc, men uansett. En kamerat av meg gikk inn på en bensinstasjon.

Kunde: Hei, jeg skulle hatt ei H7 pære til bilen min

Kassadama: Beklager, vi selger ikke frukt wallbash.gif

Det endte med at kameraten min måtte bak disken og finne pæra si selv.

 

haha konge. Folk på bensinstasjon i dag vet ikke så mye alltid

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvilken rolle spiller det hvilket regnskapsår det er i?

De fleste er offentlige/kommunale kunder som ikke kan dra med seg evt rest på budsjettet til neste år.

 

 

Da er de stort sett for seint ute uansett. Faktura som skulle med på 2015 hos oss, måtte være registrert hos faturamottaket vårt før 7. desember, slik at vi rakk å attestere og anvise utbetalingen før nyttår.

Lenke til kommentar

Mulig dette blir off-topic i og med at jeg her kommer til å beskrive det jeg kaller dårlig kundebehandling snarere enn dårlig kunde :)

 

Var på post i butikk for et par måneder siden ettersom jeg hadde fått hentelapp.

Jeg forstå fort at dette dreide seg om en pakke sendt med DHL. Hvordan posten hadde fått fingrene sine i den vet jeg ikke, men jeg antar posten har utlevering på stedet hvor pakken skulle til?

 

Denne pakken hadde leveringsadresse et annet sted i landet, og fakturaadresse på min adresse.

Greit nok, tenker jeg. Det er jo forståelig at den må momses ut på fakturaadresse tenker jeg, selv om det hadde vært greit å få en faktura slik jeg alltid har pleid å få fra DHL.

 

Snakker med damen i skranken, og hun smiler og sier at dette ikke er noe problem - skulle ikke være noe problem at dette ble momset ut på mottakeradresse.

 

Toppers tenkte jeg, glad for å slippe å gjøre noe.

 

To uker senere er pakken kommet i retur!

Litt overgitt reiser jeg tilbake til post i butikk og spør om jeg kan få momse den ut, eller helst få en faktura.

Nei, posten kan ikke sende faktura på slikt fikk jeg beskjed om, ikke med forenklet tollbehandling.

 

Det visen endte med var at den måtte utleveres til meg, på fakturaadresse, så måtte jeg kjøpe norgespakke fra posten til 300,- for å sende den videre.

 

Jeg må innrømme at det tok litt viljestyrke å ikke vise hvor misfornøyd jeg var akkurat der og da, men for helvete det skal da ikke være slik at man må betale to ganger for å få sendt pakken til leveringsadressen som er oppgitt! Noen her som jobber i posten og kan bekrefte at det virkelig er slik?

 

Jeg smilte og betalte da den stakkars COOP-ansatte gjorde så godt som hun kunne og det ikke er verdt å lage et helvete over 300,- men herregud  :dontgetit:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor kom pakken fra? Var moms betalt på forhånd? Posten behandler pakker fra utlandet for å fortolle de. Kanskje DHL ga den til dem fordi den måtte fortolles?

Er kanskje slik at pakker med forskjellig fakturaadresse og mottakeradresse ikke blir utlevert før den er blitt betalt for akkurat slik som det er hvis det var mottakeren som skulle betale for den.

Har aldri hatt problemstillingen selv så er ikke helt sikker.

Går vel an å sende klage til Posten og få høre hva som har hendt. Kan jo hende at du bare var uheldig med en ansatt som hadde driti seg ut og sendt den i retur isteden.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

DHL er retards og skulle aldri levert den til posten til å begynne med, DHL er rett og slett for late til å gjøre jobben de har tatt betalt for å prøver derfor å prakke ting over på Posten (uten å betale de for det) fordi de ikke har noen lokale utleveringkontor rundt i landet.

 

Dette er blitt et økende problem for posten etter at de begynte med Post i butikk hvor det er større sannsynlighet for at de møter en uerfaren ansatt. De kommer inn på posten og laster som om de skal levere en pakke som er til posten (noe det absolutt ikke er), noen tar da imot fordi de ikke får med seg at det er til en privatkunde og ikke faktisk butikken, eller fordi de ikke har fått beskjed om å ikke ta imot pakker fra DHL enda.  

 

DHL tar betalt for levering på døra, men gidder ikke forholde seg til alle ulempene ved det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg smilte og betalte da den stakkars COOP-ansatte gjorde så godt som hun kunne og det ikke er verdt å lage et helvete over 300,- men herregud  :dontgetit:

Du skal være glad det bare var en pakke. Hadde en bil til EU-kontroll, men den passerte ikke direkte. Det gjør de sjelden. Jeg spurte verkstedet om hvor mye det ville koste å reparere den og få den godkjent, og mekanikeren sa det ville bli sånn ca fire, kanskje fem tusen. Litt i dyreste laget for en gammel bil, men pytt. Bil må man jo han. Time ble bestilt, nytt overslag regnet ut da jeg leverte den, og joda, rundt fire, fem tusen. Senere på dagen var den ferdig, og mekanikeren kom med regning på kr 21.000... WTF... Han gadd ikke engang kommentere det. Og hva skulle jeg gjøre? Bilen var jo reparert, så jeg kunne jo ikke bare nekte å betale. Hadde jeg visst det ville blitt så mye hadde jeg skrotet bilen og kjøpt en ny bruktbil til under halve prisen. Har ikke vært der igjen, for å si det sånn...

 

Btw grunnen til hvorfor det var så dyrt var fordi de måtte skifte clutchen. Men bare slenge på kr 15.000, og dermed firedoble kostnadene, uten å advare meg i forkant? Hvem faen gjør noe sånt?

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...