Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På legevakta i Trondheim tar det så lang tid til å komme inn til bedømming at det etter min mening er uforsvarlig. Det står stadig i avisa om at det er uforsvarlig lang ventetid, og de forsvarer seg med at det bare er "grønne" pasienter. Pasientene får fargen etter å ha snakket med dama i luka. Men når det er tre kvarters ventetid for det, så vet de jo ikke at det bare er grønne pasienter i den køen...

Lenke til kommentar

De bedømmer jo folk fortløpende, selv om de ikke er inne på kontoret til noen for en sjekk ser de hva som er kritisk og ikke.

Nei, hvordan skulle de gjøre det? Vinkelsyn? Telepati?

 

Edit: Beklager krasst svar, men jeg er irritert på legevakta, som åpenlyst ikke holder den standarden man burde kunne forvente.

Endret av Emancipate
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ingen i luka som ser noen?

Går du fra utsiden og inn på venterommet uten at noen kan se deg/uten å registrere at du har kommet?

 

Jeg har ikke vært på det akuttmottaket, men er veldig skeptisk til at ingen ser deg før det har gått 45 minutter. Å registrere seg og si hva som er problemet i skranken holder gjerne for å kategorisere pasienten.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

På legevakta i Trondheim tar det så lang tid til å komme inn til bedømming at det etter min mening er uforsvarlig. Det står stadig i avisa om at det er uforsvarlig lang ventetid, og de forsvarer seg med at det bare er "grønne" pasienter. Pasientene får fargen etter å ha snakket med dama i luka. Men når det er tre kvarters ventetid for det, så vet de jo ikke at det bare er grønne pasienter i den køen...

Må du vente tre kvarter om du kommer inn med et åpent brudd også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ingen i luka som ser noen?

Går du fra utsiden og inn på venterommet uten at noen kan se deg/uten å registrere at du har kommet?

Ja, man går rett inn på venterommet uten at det er noen som sitter og observerer det. Registreringen er i den andre enden av rommet. Da jeg var der var det på det verste tre kvarters ventetid for å få registrert seg (ikke for legetilsyn, som du kanskje trodde jeg mente).

 

Luka er inne i et eget avlukke, så det er ikke praktisk mulig for den som sitter i luka å vurdere dem som står i kø.

 

Må du vente tre kvarter om du kommer inn med et åpent brudd også?

Køen til registrering er en vanlig kø, så med mindre man slipper foran i køen av de andre i køen, så er det den som kommer først som får registrert seg først.

 

Jeg måtte ikke vente så lenge, men i løpet av de timene jeg ventet på lege ble køen så lang, og jeg reagerer sterkt, fordi det kom inn et barn som hadde slått hodet som måtte vente så lenge på registreringen. Han fikk heller ikke legetilsyn på lang tid etter det.

 

Registrering:

JPS_legevakt48.JPG

 

Slike saker kommer stadig i avisa:

http://www.adressa.no/pluss/nyheter/article10836330.ece

 

Refser legevakta i Trondheim

Utilstrekkelig bemanning, betydelig antall telefonhenvendelser som ikke blir besvart og opp til to timers ventetid før en kan bli vurdert av sykepleier.

 

http://www.nrk.no/trondelag/refser-legevakta-for-trondheim-og-omegn-1.12303283

– Trondheim kommune, som vertskommune for Legevaktsamarbeidet i Klæbu, Malvik, Melhus, Midtre Gauldal og Trondheim, har ikke forsvarlige systemer for styring, ledelse og kontroll med virksomheten. Det foreligger betydelig risiko for svikt i tjenesteytingen, skriver Fylkesmannen i rapporten.

 

  • For lav bemanning i ytre ekspedisjon, der det kun er én sykepleier.

 

http://gfx.nrk.no//BRHqFknzq_JFoNmPcSDidgn04XvFYE8sbOni5rCW1lqg

Kan hun som sitter inni der vurdere dem som kommer inn og trekker kølapp i andre enden av rommet? Nei, selvsagt ikke.

Endret av Emancipate
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det høres merkelig ut. Det må da ha skjedd dødsfall eller alvorlige skader om situasjonen virkelig er så ille? Kanskje de har undercover sykepleiere som holder oversikt likevel..

 

Når jeg har vært (/med) på legevakta i Oslo har det aldri vært kø av betydning for selve registreringen, men du må regne med laaaaaang ventetid om du ikke er døden nær eller har voldsomme smerter.

Lenke til kommentar

De får jo stadig kritikk, men Fylkesmannen kan ingenting gjøre. Å stenge legevakta for å straffe kommunen vil bare ramme innbyggerne og belønne kommunen fordi de sparer en hel masse penger. Folk ringer vel 113 om de føler de holder på å dø.

 

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article10491404.ece

 

"Toril Kokaas Lervold og mannen ventet over to timer bare for å få kontakt med ekspedisjonen for å registrere ankomst."

 

Edit:

http://www.adressa.no/pluss/nyheter/article11144234.ece

De lyste ut 9 nye stilinger i sommer for å bøte på problemene med lang svartid på telefon.

 

Edit 2:

Men vent litt:

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2015/12/28/Det-var-helt-umulig-%C3%A5-f%C3%A5-svar-hos-legevakta-11969086.ece

Bjørn Lykke ga opp å komme igjennom til legevakta i Trondheim etter én time i kø på telefon 2. juledag.

 

Edit 3: De trenger kanskje ikke direkte vinkelsyn, men nær sagt.

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg jobbet i malingsbutikk hadde jeg en kunde som kjøpte 20 liter med lateksmaling (billigste vannbaserte malingen som blant annet brukes i tak og vegger hvor en ikke skal ha så mye slitasje). Siden dette var midt på vinteren skulle hun ta en snarvei da hun skulle ut i bilen med malingen. Hun hadde prøvd å gå over en snefonn men skle og falt. Innholdet i begge malingsspannene ble liggende på fortauet og i klærene. Djevelen i meg synes det var litt morsomt men skjønner hun var irritert over det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om man kan sies å være en "kunde" av Jehovas vitner når man tar imot flyers fra dem, men la gå: Jeg så en stakkars gammel mann som frøs i kulden, og lurte egentlig på om han trengte hjelp, for det virket som om han ikke fikk start på bilen. Men idet jeg nærmet meg "tryllet" han frem ett stk. "Vakttårnet" som jeg befippet tok imot. Så gikk jeg videre og leste i den, og før jeg ante hva som hadde skjedd lå jeg og sprellet på bakken. En ishaug sperret nemlig hele fortauet, og den hadde jeg gått rett i. Heldigvis skulle jeg inn en dør like etter, så jeg smatt inn der uten å se meg tilbake. :blush:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Lol Kiwi as. Prise ned varer med kort holdbarhet fra hva da? 0,- kr? Hadde de merket de samme varene med "Gratis" på samme måte som de kommer til å merke dem med "-50%" så kan jeg garantere at de hadde måttet kastet enda mindre mat. 

 

Samme tenkte jeg. Forretningsmessig gir det mening - med holdbarhetsgarantien er det om å gjøre å kaste varene før de blir gratis, så kunder KJØPER nye varer, mens den nye ordningen vil gjøre det slik at den samme maten heller selges til halv pris - så de kaster mindre mat.

 

Problemet er som du sier at om det faktisk var matkasting de var redd så hadde de kastet enda mindre ved å finne varene, legge dem for seg selv, og la dem fortsatt være gratis. Det er et så åpenbart forsøk på å skylde forretningsmessige betrektninger på noe annet at man kan spy.

 

Hadde de vært åpne om det hadde jeg respektert dem for det, men ikke når de kommer med det vrælet der. 

 

Desverre virker det som om det går bra for Kiwi. Personlig fordrar jeg hverken den kjeden eller Rema, grunnet dårlig vareutvalg og andre ting, men de er overalt og vanskelig å unngå om man vil raskt på butikken. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...