Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Er jeg den eneste som vet hvordan man sporer pakken selv og aldri venter på henteseddel...?

Man trenger hentenummeret, som kommer på hentelappen.

 

Og langt fra alle pakker kommer med sporing.

Unfortunately, FedEx-GlobalMailLt does not have a tracking system.

 

De innenfor Norge som for eksempel Posten gir deg hentenummer på melding/sporingssiden når pakken er levert.

 

Brevpakker som er for store for postkassen har ikke sporingsnummer. Jeg har heller ikke fått nummer på rekommandert post. Har selv opplevd at sånt har blitt returnert.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag opplevde jeg noe jeg tidliger kun har hørt og lest om, blant annet her.

Hadde funnet meg en baguett i påsmurtdisken og lagt den på varebåndet. Plutselig kjenner jeg noe som dytter i leggen. Man forventer jo at de som skumper borti andre trekker seg så fort de oppfatter situasjonen, så jeg gjorde ikke umiddelbart noe med det. Men her vedvarer dytten. Jeg snur meg for å se hva det går i, og der står et gammelt skinn i hatt og frakk. Med et bebreidende "unnsjyld" lener han seg så lang han er etter båndets eneste skillepinne, som ligger foran min baguett. Med et demonstrativt dunk plasserer han pinnen der han vil ha den og slenger et mikroskopisk hoderist i min retning før han selv begynner å lesse på varer.

Andre folk kjører på deg ved uhell. Gamlinger gjør det med vilje.

Dytt tilbake. Det gjør jeg. Ikke hardt da, men nok til at de skjønner at de ikke er de eneste uten manerer i butikken.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er jeg den eneste som vet hvordan man sporer pakken selv og aldri venter på henteseddel...?

 

Nope. Jeg har tilogmed kommet før pakken har blitt sortert så jeg har måtte vente til neste dag :D

 

Høres jo merkelig ut da pakkene vanligvis kommer mellom kl 13-16. De blir jo "sortert" fortløpende.

Lenke til kommentar

Hva bruker du da for å hente? De påstår de ikke kan søke på navn.

 

Uansett så er det et helt latterlig krav at man skal gå inn på sporingssiden hver dag i tilfelle pakken plutselig kommer når man har bestilt noe som tar 0.5-3 måneder.

 

Den eneste gangen jeg har hatt et reelt problem med dette var en pakke uten sporingsnummer. Jeg sjekket da postkassa og dro på ferie i 13 dager. Da jeg kom tilbake var pakken sendt tilbake. Hentelappen var datert 2 dager før jeg dro.

Man kan ikke søke på navn. Dessuten er ikke alle pakker registrert på navn. Får man rekommandert sending fra Kina oppgir selger sporingsnummer og du kan da spore pakken på posten.no hvis den har kommet til Norge. Du kan også laste ned appen som gir deg varsel i alle fall på registrerte innenlandssendinger. Tror også man kan føye inn andre sporingsnumre.

 

Det hender det er rot med hentelappene, men da er det postmannen eller sentralen som har rotet det til. Ikke rent sjeldent at folk oppgir feil postnummer eller har et eller annet avvik i oppgitt adresse heller.

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som vet hvordan man sporer pakken selv og aldri venter på henteseddel...?

 

Neida, i tillegg kommer en sms til mobilen straks varen er levert butikken (nummeret må selvsagt være oppgitt). Har skjedd uten unntak, også varer fra utlandet.

 

En skal huske på at de har begrenset plass så hent hurtigst mulig. Det unnskylder selvsagt ikke behandlingen i Mega-butikken, men en kan nok regne med det er en del sløve kunder ute og går...eh, som ikke er ute og går:D

Endret av Fjellvåken
Lenke til kommentar

 

i tillegg kommer en sms til mobilen straks varen er levert butikken

Jeg har opplevd å få sms fra PostNord 2 (!) dager før pakken var klar i butikken.

 

 

Om at pakken er registrert på deg og sendes, som er helt normalt, eller at pakken faktisk er på postkontoret og klar til henting med en hentereferanse, noe jeg tviler på at du får 2 dager før den er der. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...