Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Kombi-kundehistorie samt innspill på forsikringsbiten:

 

For enkelte kunder lønner forsikring seg definitivt. En spesifikk kunde jeg solgte en iPhone til ba konkret om forsikring selv, og har benyttet seg av denne tre ganger for knust skjerm så langt i løpet av de 12-månedene hun betalte for. De kostet riktignok cirka 1500 der og da, men kunden har fått god bruk forsikringen spør du meg. Det varierer jo selvfølgelig fra person til person. Jeg har så sant jeg kan huske aldri mistet min egen telefon i bakken og går til og med uten noe form for beskyttelse på den, så jeg betaler ikke for noe forsikring. Folks bruk og behov er annerledes, og det er derfor vi spør og informerer om forsikringer. Det er til og med kunder som kommer tilbake i ettertid og klager på oss dersom vi ikke har fortalt dem om forsikringene vi tilbyr. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Returordningene til Posten er jo helt hårreisende. Dukker du opp hos dem etter 14 dager er det null forståelsen, uansett hvilket verdenshjørne pakken er sendt fra og hvem som har skylda i at hentelapper ikke dukker opp i tide. I mitt tilfellet fikk jeg en pakke fra Hong Kong hvor hentelappen først dukket opp etter 14 dager. Hong Kong firmaet sendte meg bare en ny pakke, pga. internasjonale avtaler betaler de jo knapt porto, det er Posten i Norge som dekker størsteparten av den regningen. Så dermed måtte de håndtere to pakker i stedet for en, pluss en retur.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som vet hvordan man sporer pakken selv og aldri venter på henteseddel...?

Det forekommer faktisk leverandører som ikke (i alle fall ikke uten på direkte forespørsel) videreformidler sporingsnummeret (eller for den del informasjon om hvilken leverandør som er brukt, som ikke nødvendigvis er Posten) til kunden. Og det forekommer også av og til at man får pakker man ikke venter på/har bestilt selv, eksempelvis jule- og bursdagsgaver. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

To ganger har jeg opplevd å ikke få henteseddel i posten, kun hentepurring, og når jeg er innom Posten samme dag som purreseddelen kom er pakken allerede sendt i retur. Hva f**n?

 

 

Er jeg den eneste som vet hvordan man sporer pakken selv og aldri venter på henteseddel...?

Begge tilfellene har vært pakker uten sporingsnummer, typisk varer sendt fra utlandet etc. Jeg følger alltid med på sporingen på nett når det er tilgjengelig.

 

edit: Har forøvrig også opplevd å få både henteseddel (med utskriftsdato en uke i forveien) og purreseddel i postkassen samme dag.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

 

Er jeg den eneste som vet hvordan man sporer pakken selv og aldri venter på henteseddel...?

Man trenger hentenummeret, som kommer på hentelappen.

 

Og langt fra alle pakker kommer med sporing.

Unfortunately, FedEx-GlobalMailLt does not have a tracking system.

De innenfor Norge som for eksempel Posten gir deg hentenummer på melding/sporingssiden når pakken er levert.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som vet hvordan man sporer pakken selv og aldri venter på henteseddel...?

Man trenger hentenummeret, som kommer på hentelappen.

 

Hehe, det er det et par andre som har prøvd å påstå også når jeg sto i "skranken" for å hente ;) De blir alltid en smule mer røde i ansiktet når de innser at de tar feil.

 

Edit; Hey, dette er en total avsporing. Vi får ta postkrangelen i en annen tråd. Jeg vil ikke bla gjennom slike ting som dette når jeg leser om idiotiske kunder :p Beklager for mitt bidrag til off topic forsøplingen.

 

Edit; Svarer her så jeg ikke forsøpler mer. De bruker sporingsnummeret til å søke opp. Det er sporingsnummeret som blir registrert i systemet først, hentenummer/ kode genereres når de har registrert pakken. Eneste gangene jeg ikke har fått sporingsnummer er ved brevpost. De kan søke på navn når det er postens post i butikk, vet ikke med tollpost eller andre aktører. De liker det ikke og de liker heller ikke å søke opp sporingsnummer så de fleste får vel avslag fordi de ikke vet om det :D

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Hva bruker du da for å hente? De påstår de ikke kan søke på navn.

 

Uansett så er det et helt latterlig krav at man skal gå inn på sporingssiden hver dag i tilfelle pakken plutselig kommer når man har bestilt noe som tar 0.5-3 måneder.

 

Den eneste gangen jeg har hatt et reelt problem med dette var en pakke uten sporingsnummer. Jeg sjekket da postkassa og dro på ferie i 13 dager. Da jeg kom tilbake var pakken sendt tilbake. Hentelappen var datert 2 dager før jeg dro.

Lenke til kommentar

Kanskje dette bør skilles ut i en egen tråd etterhvert, men når jeg bestiller noe fra f.eks. Amazon, hvordan mener dere at jeg skal helt av meg selv finne ut at pakken har ankommet postkontoret når Amazon ikke sender meg noe sporingsnummer og Posten Norge verken sender hentelapp eller hentemelding på SMS? Jeg er genuint nysgjerrig.

 

Har noen av dere opplevd å få sporingsnummer når dere har bestilt fra Amazon eller tilsvarende utenlandske butikker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...