Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor kom pakken fra? Var moms betalt på forhånd? Posten behandler pakker fra utlandet for å fortolle de. Kanskje DHL ga den til dem fordi den måtte fortolles?

 

DHL klarer fint å fortolle pakker selv. At de benytter posten for å levere til kunden er fordi de ikke vil ha privatkunder, helst kun bedrifter. De har tatt oppdraget med å levere pakken, og tatt betalt via leverandør for å gjøre nettopp det.

At de ikke klarer å levere avtalt tjeneste bør taes opp med butikken eller personen som sendte varer og også DHL.

Lenke til kommentar

 

Jeg smilte og betalte da den stakkars COOP-ansatte gjorde så godt som hun kunne og det ikke er verdt å lage et helvete over 300,- men herregud :dontgetit:

Du skal være glad det bare var en pakke. Hadde en bil til EU-kontroll, men den passerte ikke direkte. Det gjør de sjelden. Jeg spurte verkstedet om hvor mye det ville koste å reparere den og få den godkjent, og mekanikeren sa det ville bli sånn ca fire, kanskje fem tusen. Litt i dyreste laget for en gammel bil, men pytt. Bil må man jo han. Time ble bestilt, nytt overslag regnet ut da jeg leverte den, og joda, rundt fire, fem tusen. Senere på dagen var den ferdig, og mekanikeren kom med regning på kr 21.000... WTF... Han gadd ikke engang kommentere det. Og hva skulle jeg gjøre? Bilen var jo reparert, så jeg kunne jo ikke bare nekte å betale. Hadde jeg visst det ville blitt så mye hadde jeg skrotet bilen og kjøpt en ny bruktbil til under halve prisen. Har ikke vært der igjen, for å si det sånn...

 

Btw grunnen til hvorfor det var så dyrt var fordi de måtte skifte clutchen. Men bare slenge på kr 15.000, og dermed firedoble kostnadene, uten å advare meg i forkant? Hvem faen gjør noe sånt?

Det har de ikke lov til og du må nekte å betale! 21k er ikke i nærheten av avtalt cirkapris, og de kan ikke bare slenge i en kløtsj uten at det er avtalt. Finn fram papirer med opprinnelig bestilling og lag tråd i jussforumet :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Apropos dårlig kundebehandling. For en stund tilbake var jeg innom en møbelbutikk i Oslo og bestilte noen møbler med 6 ukers leveringstid. Etter 6 uker solgte jeg mine daværende møbler på finn og gledet meg til å få de nye. Etter 7 uker ringte jeg de og lurte forsiktig på når møblene kunne leveres. Omtrent før jeg fikk sagt noe brølte vedkommende i andre enden at de får flere hundre varer inn på lager i uka og at han ikke kunne ha oversikt over hva som skulle leveres til meg. Dessuten måtte jeg da forstå at 6 ukers leveringstid betyr at det tar 6 uker å få varene inn til deres lager og at det deretter ville ta 2-3 uker å få dem levert til meg.

 

På det tidspunktet ville jeg aller helst bare heve kjøpet og be de ryke og reise, men siden det ikke ville være juridisk eller praktisk mulig bet jeg det i meg og la på. Synes det er utrolig hvordan enkelte butikker virkelig anstrenger seg for å ha et kortest mulig kundeforhold med de som kjøper noe hos dem. Hadde de sagt 9 ukers leveringstid til å begynne med ville jeg kjøpt likevel.

Lenke til kommentar

Apropos dårlig kundebehandling. For en stund tilbake var jeg innom en møbelbutikk i Oslo og bestilte noen møbler med 6 ukers leveringstid. Etter 6 uker solgte jeg mine daværende møbler på finn og gledet meg til å få de nye. Etter 7 uker ringte jeg de og lurte forsiktig på når møblene kunne leveres. Omtrent før jeg fikk sagt noe brølte vedkommende i andre enden at de får flere hundre varer inn på lager i uka og at han ikke kunne ha oversikt over hva som skulle leveres til meg. Dessuten måtte jeg da forstå at 6 ukers leveringstid betyr at det tar 6 uker å få varene inn til deres lager og at det deretter ville ta 2-3 uker å få dem levert til meg.

 

På det tidspunktet ville jeg aller helst bare heve kjøpet og be de ryke og reise, men siden det ikke ville være juridisk eller praktisk mulig bet jeg det i meg og la på. Synes det er utrolig hvordan enkelte butikker virkelig anstrenger seg for å ha et kortest mulig kundeforhold med de som kjøper noe hos dem. Hadde de sagt 9 ukers leveringstid til å begynne med ville jeg kjøpt likevel.

Du har da det juridiske på det rene. Har de sagt 6 ukers leveringstid, så er det 6 ukers leveringstid. Ikke 9.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bilen var jo reparert, så jeg kunne jo ikke bare nekte å betale

Selvfølgelig kunne du det. En brutt avtale gir deg rett til å la vær. Jeg ville aldri betalt for noe slikt, det er et ran rett og slett.

 

Er summen 0-1000 kr over avtalt pris kan jeg fint godta det. Over det skal vi lage ny avtale om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke direkte en kundehistorie, da det egentlig er ingen sin feil direkte, selv om man forventer litt mer profesjonalitet. Kort fortalt havnet min kjære bestemor på 95 år på akutten etter å ha falt ned toppen av trappen, og når jeg og min far kom dit hadde hun ligget i 7 timer der. Eneste som var blitt gjort i de 7 timene var tatt blodprøve og vente på at det blir ledig for røntgenbilder. Uakseptabelt i et såpass rikt land som Norge spør du meg, 4 leger på 20+ pasienter på akutten. De jobber doble skifter og har ikke tid til dopause en gang. Er vi i et fattig land i Sør-Amerika, eller verdens 4. rikeste land? Uansett, ikke noe politikk her.

 

Så klart blir min far ganske så irritert når han hører hvor lenge hun har ligget der uten noe som helst væske eller drikke, eller at det blir gjort noe særlig. Klart at en blir sur og begynner å spørre emosjonelt og da også sur hvorfor det tar så lenge når man er bekymret for sin kjære mor. Men istedenfor at den kvinnelige legen roer ned situasjonen og forklarer at de rett og slett er underbemannet, blir hun sur tilbake og kjefter på min far for å bli sur. Jeg antok at leger, spesielt pp akutten, hadde ihvertfall noe opplæring til å roe ned situasjoner og lignende? Jeg klandrer hverken min far eller legen da jeg godt skjønner at han blir sur for moren sin, og hun har jobbet mange timer og stresset mange timer, men jeg hadde da forsatt forventet litt mer profesjonalitet fra helsesystemet. Er dog ingen andre å klandre enn helsevesenet i Norge her... blir nok mye delte meninger her på hun burde ikke bli sur han burde ikke bli sur osvosv, men når man ser sin kjære gamle mor liggende der i smerter uten noe som helst smertestillende eller væske, og sier hun har vært der siden 9 på morgenen (klokken er nå 16) er det klart det blir vanskelig å holde følelsene i sjakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruddskader og lignende blir ikke prioritert om det ikke er fare for liv eller helse. Slik har det vel alltid vært?

 

Ellers var sikkert legen noe sur fordi hun har vært på dobbelt skift hvor hun blir skjelt ut av en stor andel av pasienter og pårørende fordi TTT.

 

Håper det går bra med bestemora di nå. Og det er selvfølgelig latterlig at hun ikke engang har fått drikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er en del i kulissene både på akuttmottak og AMK'er, må bare si at de har mye mer kontroll og jobb enn det virker som for de som venter. Ting som at hun ikke fikk smertestillende og ikke væske kan ha årsaker ut over at de ikke har tid.

 

De som vurderer pasienten vet faktisk hva de driver med, riktignok burde de sikkert hatt bedre bemanning men det er umulig å forutse arbeidsmengden på slike steder, så det er tider der de er kraftig underbemannet, om man legger til syke leger/sykepleiere også så kan de bli virkelig ille.

 

Men det er klart, det er jo ille for pårørende, men mitt inntrykk er at de har grunner for det meste...

Jeg er forøvrig ikke helsepersonell, så dette er bare mitt inntrykk.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Nei, men det må gå an å forvente at folk som mangler en viss kompetanse har forståelse for at de som er på jobb har denne kompetansen, og at de har viktigere ting å gjøre enn å forklare alt. Særlig når det står om liv og død for andre mennesker. Og nei, det er sjelden greit å kjefte, selv om en egen klasse idioter som tror de kan jobben bedre enn de som er på jobb, har en lav terskel for å gjøre det. Ikke bare på sykehus. Det er nå en ting at man kjefter, men når man i tillegg blir sittende etterpå og sutre fordi man fikk litt tilbake, kan man ta seg en megabolle.

Sju timer er ikke lenge. 

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Selvfølgelig skulle man ideellt sett kunne forklart disse tingene, men erfaringsmessig er det håpløst å begynne - fordi spørsmålene da blir flere. På en akuttpost handler det om triage, overføring til aktuell sengepost og enten stabiliseringstiltak eller livreddende tiltak. Akuttpost er ikke stedet for dilldall og rød-saft-og-grovbrød-sykepleie, og det kommer det heller aldri til å være. Det er bedre oppfølging på sengepost, men selv der handler det kort og godt om å sørge for at pasienten gjenvinner funksjonsnivået. Ønsker du at skattepengene skal gå til å forsvare kompetansen sin ovenfor pårørende, eller på reell medisinsk behandling? Det skjer mye feil i helsevesenet, absolutt, men et mer reellt forventningsnivå fra befolkningen er på tide...

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...