Gå til innhold

Ville du latt en flyktning bo hjemme hos deg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Genial video!

 

Gir oss et lite glimt av hykleriet og godhetsposeringen til disse forvirrede menneskene som trekker seg raskt tilbake når de møter en "flyktning" som kunne trengt litt hjelp.

Endret av Elg1
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Se hva svenskene svarer og så hva de gjør når de faktisk blir spurt. :)

Paul Watson er en av disse menneskene som tjener til livets opphold ved å være en veltalende rasist.

 

Pluss drittsekk.

 

Poenget hans er i denne forbindelsen dessuten elendig: Jeg kunne utmerket godt hatt en flyktning boende hos meg, men jeg ville gjerne at det skulle skjedd i offentlig regi, slik at vi begge var klar over at det var spilleregler inni bildet og så videre.

 

Litt sånn på samme måte som med barnevernet: Ja, det er mange barn som har behov for fosterforeldre, MEN det er ikke alle som EGNER seg som fosterforeldre.

Og det er ikke alle flyktninger som er klare for å flytte inn til en person som har en helt annen kulturell bakgrunn.

 

Snillisme er lett når man ikke er ansvarlig for det selv og kan bruke andres penger.

Heldigvis er det en mulighet all den tid man faktisk HAR anledning til å bruke av andre sine penger og fordele dem på humant vis.

 

Ellers ville alternativet vært å la være å skattlegge folk, og så kan folk bare lage sine egne veier der hvor de vil og ta med seg et stearinlys istedenfor at offentligheten skrur på gatelysa.

 

Forøvrig kunne jeg godt tenkt meg å sett en debatt mellom Anita Sarkeesian og Paul Watson. Kast Karen Straughan og Alex Jones inn i det hele også, og la dem gjerne være nakne slik at vi ser hvem som blir ivrigst i 'debatten'.

Endret av slemskurk
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke slik ting fungerer...

 

Hvordan fungerer det da? 

 

Selvsagt blir de satt i en veldig umulig situasjon og jeg opplever jo videoen mer som en sketsj, men helt ærlig:

 

Hvor mange av disse som står og sier at de så ABSOLUTT hadde stilt opp tror du hadde gjort det når alt kom til alt? Selv om de hadde mulighet til å gjøre det i ordnede former?

 

Det er helt sikkert noen, for all del, men jeg tipper at det er et ganske marginalt fåtall.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Snillisme er lett når man ikke er ansvarlig for det selv og kan bruke andres penger. 

 

Jepp.

 

Det minner meg om et vennepar av meg med små barn som har besluttet å flytte ut av Oslo innen barna skal begynne på skole av den grunn at de ikke ønsker at de skal gå på en skole hvor det er flertall av elever med ikke-etnisk norsk bakgrunn. Selvsagt er hun langt til venstre politisk og for en liberal asylpolitikk, men når alt kommer til alt ønsker hun ikke å ha noe med de direkte konsekvensene av denne politikken. Hykleri.

 

I tillegg er hun frekk nok til å rakke ned på meg fordi jeg er orientert til høyre politisk. Forstå det den som vil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det minner meg om et vennepar av meg med små barn som har besluttet å flytte ut av Oslo innen barna skal begynne på skole av den grunn at de ikke ønsker at de skal gå på en skole hvor det er flertall av elever med ikke-etnisk norsk bakgrunn.

Tja, nå er det kanskje skolen i seg selv som er dårlig på å håndtere alle de forskjellige nasjonalitetene da.

 

Og helt ærlig, så tror jeg flertallet av både etnisk norske OG andre-generasjons innvandrere, ikke vil at barna deres skal vokse opp i Oslo.

 

Hvorfor?

 

Fordi det er Oslo.

Lenke til kommentar

Ja. I motsetning til de fleste nordmenn som i verste fall kan gå til foreldre eller sosialtjenesten, så er det vanskeligere for asylsøkere å bare finne et sted å bo.
Nabolaget har flere godt integrerte barn av innvandrere som nå er voksne.

Helst i alderen 2-13 eller over 25 -- da vi har barn, og ikke kan håndtere en ungdom eller ung voksen fra krigsherjede land med mulige traumer.

Lenke til kommentar

Her snur man kappen etter vinden. Hvorfor si at man er interessert i noe, når det kommer til saken så blir svaret et helt annet?

Tror nok ikke de flyktningvennlige her til lands hadde vært så vennlige heller hvis de selv måtte skaffe husrom og mat til de på egen regning. Snillisme er lett når man ikke er ansvarlig for det selv og kan bruke andres penger. Ser ut som du også er en av disse.

Det var ikke det spørsmålet de fikk. Som er poenget på hvor idiotisk dette er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hadde jeg hatt et stort hus, så hadde jeg ikke hatt noe problem med at noen fikk bo i en  eventuell hybel jeg hadde eid. Men enig med flere at dette var idiotisk. 

Lenke til kommentar

Det denne intervjueren kanskje ikke helt forstår, er at noe slikt krever en VISS form for planlegging og tilrettelegging. Å dra hjem et nytt familiemedlem når du i utgangspunktet bare hadde tenkt deg en kjapp tur på kiwi for å kjøpe smør, blir litt voldsomt. Man er ikke rasist eller dobbelmoralist av den grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

... så er det vanskeligere for asylsøkere å bare finne et sted å bo.

 

 

Ikke i Sverige, der får de millionvillaer og sosialstøtte til evig tid.

 

Asylsökande fick en villa i Nacka värd 11,5 miljoner

Nacka kommun i västra Stockholm köper bostäder för 13 950 000 åt en man med tre fruar och 16 barn

 

 

Svenskene er noen tullinger og hyklere hele gjengen, svært få tør si noe mot innvandring, selv disse menneskene på videoen i åpningsinnlegget forsøker så godt de kan å være politisk korrekte, men ville nok aldri tatt inn en asylsøker i sitt eget hjem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ikke i Sverige, der får de millionvillaer og sosialstøtte til evig tid.

Og Mercedes?

Spredt bosetning kan være en fordel om man ikke vil at det skal vokse frem en underklasse i en ghetto.

 

 

...ville nok aldri tatt inn en asylsøker i sitt eget hjem.

Vi kan med fordel trekke sammenligningen til overgangsboliger for straffedømte: De skal tilbake til samfunnet, men jeg hadde hatt mine forbehold mot å selv tatt ansvaret for å hatt en tidligere straffedømt i mitt eget hjem.

At jeg reserverer meg mot det personlig, betyr ikke at jeg synes overgangsboliger er en dårlig ide. Ei heller betyr det at jeg mener folk ikke skal slippe ut av fengsel.

 

Men gitt at vi nå om et tiår eller to får noen millioner flere mennesker på flukt, så kan det godt være at hele asyl-systemet kollapser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...