Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

For meg virker the Witcher mer egnet til standard 24 episoders sesong amerikansk tv. Med monster of the week ala Buffy eller supernatural med en big bad som de bygger opp til i løpet av 24 episoder.

Men måtte jo ha et vist budsjett ellers ville det se ut som Hercules/Zena.

 

Helt enig. Man kunne gjort det til en slags X-Files i middelalderen, der man har enkeltstående episoder som handler om et spesifikt monster med en hovedhistorie som er mer i bakgrunnen og fungerer som en rød tråd (jakten på Ciri/jakten på Mulders søster).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig. Man kunne gjort det til en slags X-Files i middelalderen, der man har enkeltstående episoder som handler om et spesifikt monster med en hovedhistorie som er mer i bakgrunnen og fungerer som en rød tråd (jakten på Ciri/jakten på Mulders søster).

Jepp, det er visse ting som er bedt i det gamle tv formatet.

Alt må ikke være 6-10 episoders saker.

Jeg er også redd for at de har strippet Geralt for sine ekstremt tørre men skarpe humor. Er reddd de har gjort han til the punisher. Bare sur og gretten.

Det er utrolig få serier jeg orker å se mye av om det ikke har humor.

 

Når supernatural passerte 10 sesonger ser ikke jeg lengre på serien for drama og action. Men fordi serien nå nesten bare tuller med seg selv og humoren blir bare helt tullete.

 

Nå skal ikke the Witcher være så tullete så klart. Men håper de ikke har strippet universet for all humor.

Den traileren var i hvertfall bare doom and gloom.

Lenke til kommentar

The Witcher virker veldig forhasta også. 

 

Nå må faktisk folk huske at en av grunnene til Game of Thrones faktisk fungerte var fordi HBO hadde tålmodighet når det kom til prosjektet. Jeg tror castingen av Emila Clarke ikke alltids var perfekt, men mye av problemene hennes var manuset til Dany til tider på serien, men hadde HBO gått videre med den originale piloten hvor Tamzin Merchant spiller Dany, så tror jeg resultatet til serien hadde vært enda verre når det kommer til den karakteren (kan ikke se for meg skuespilleren et brukbart valg på noe måte for karakteren). Det var også visstnok mye annet som ikke fungerte med den originale piloten. 

 

Med Netflix så har The Witcher bare virket å vært forhasta, og det var altfor mye fram og tilbake om Andrzej Sapkowski virkelig var involvert, eller ikke i serien. Castingen av MyAnna Burning som kan være en god skuespiller (f. eks En Natt), virker å ha fått en rolle like livløs som hun var i Twilight-filmene i The Witcher så langt. Henry Cavill er ikke helt det beste valget, men han overrasket meg i Mission Impossible, så kan gjøre det her og. Virker som seriens beste kort kommer til å bli de mindre kjente i de større kvinnelige birollene. Lauren Schmidt Hissrich som sjefprodusent er heller ikke så lovende som f. eks Jack Throne for His Dark Materials, så det kan gå begge veier med hun som sjefsprodusent føler jeg. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg har bare sett første sesong av Mr Robot og synes den var helt hinsides. Blitt noe bedre?

Jeg tror jeg kan si at denne havner litt i samme kategori som "alle" tv-serier som er til en viss grad nyskapende, det er praktisk talt nesten umulig å overgå 1 sesong, for det er jo den som sparker igang ballet.

 

Men jeg har fått så sansen for sære serier at sitter nesten å gliser i stolen. For min del gjelder vel det også Banshee, Breaking Bad/Better Call Saul, Legion, Happy!, The Umbrella Academy og Rick & Morty.

 

Glemte nesten The OA, men den )#))%( kansellert.

Lenke til kommentar

Mr. Robot hadde en vanskelig andre sesong, som ikke var bra, selv om jeg så hva Sam Esmail prøvde på. Det var for mye stil over substans, og for mye som ikke helt funka. Introduksjonen av karakteren til Bobby Cannavale og rebootingen av serien tilbake i stilen med sesong 3 hjalp veldig mye til å gjøre det til en god sesong. Virker som sesong 4 fortsetter i sporet til sesong 1 og 3.

 

 

Gleder meg også til de andre seriene Sam Esmail er involvert i som kommer i 2020. Som sesong 2 av Homecoming, og Briarpatch som i traileren virker som en kombinasjon av Mr. Robot og Breaking Bad (ikke bare fordi spilles inn samme sted som Breaking Bad og Better Call Saul).

Lenke til kommentar

Så Bodyguard på Netflix i forrige uke. Likte det ganske godt, men slutten trakk serien ned en del for meg.

 

Begynte på The Sinner med Jessica Biel denne uka. Sett vel 5/8 episoder. Minner meg litt om Sharp Objects i grunn, og kanskje litt True Detective s1. Bare ikke like bra åpenbart. Bill Pullman er kanskje det beste med serien

Lenke til kommentar

Tror jeg gav opp i sesong to. Traurige greier.

Ga opp midt i sesong 2 selv, men så kom jeg tilbake etter en stund og fullførte og du verden så glad jeg er for at jeg gjorde det. Det blir bare bedre og bedre, og sesong 3 er helt kanon.

 

Mr. Robot hadde en vanskelig andre sesong, som ikke var bra, selv om jeg så hva Sam Esmail prøvde på. Det var for mye stil over substans, og for mye som ikke helt funka. Introduksjonen av karakteren til Bobby Cannavale og rebootingen av serien tilbake i stilen med sesong 3 hjalp veldig mye til å gjøre det til en god sesong. Virker som sesong 4 fortsetter i sporet til sesong 1 og 3.

Enig med deg! Likte dog sesong 2 mye bedre andre gang jeg så serien enn første gang. Bobby Cannavale sin karakter var det beste med sesong 3 for min del. Mye bra generelt, men han var fantastisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Godt mulig jeg er enig i at Cannavale var det beste i den sesongen når du sier det.

 

Forresten minner det meg litt om hvordan Shea Whigham hadde egentlig den sterkeste prestasjonen i Homecoming, tross for at serien hadde mye andre solide skuespillere som Julia Roberts, Stephan James, Hong Chau og Cannavale i casten.

Lenke til kommentar

The Shield var en wild ride i sin tid... Et vennepar av meg som var helt frelst og selvsagt frelste de meg også. Det verste er at det holdt seg ut sju sesonger, og DET er det faen ikke mange rel... TV-serier som gjør!

Noen ganger vanskelig å si hva som er verst av serier som blir kansellert, eller de som tar en X-Files.

Lenke til kommentar

Tror jeg kom meg gjennom én sesong av The Shield, nettopp fordi den oftr ble nevnt sammen med The Wire. Der The Wire er intrikat og subtil, og ordentlig bra skrevet, syntes jeg The Shield var mer brautende og fremsto som en serie som prøvde hardt å være kul på en klein måte.

Endret av afterall
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...