Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Sesong 2 av Mindhunter var veldig bra ja. Tror nesten jeg likte den bedre enn sesong 1. 

 

The Terror er også fantastisk. Uheldigvis så er det en antologi-serie, og sesong 2 er betraktelig dårligere enn den første (så langt ihvertfall, har bare sluppet to episoder så langt). 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey, women hav minds too! De er bare ikke noe særlig til å begå seriemord, viser det seg. Synd, hadde vært fint om vi hvite menn ikke alltid var skyldig i alt...

 

Hvorfor offermentaliteten i disse dager?

 

Det er jo en serie som heter nettopp Why Women Kill på TV for tida. Killing Eve har en blodig og hensynløs psykopat som en hovedkarakter. Hovedskurken på en av de mest populære TV-seriene på TV nå er en dame som uten å nøle kutter av hodet på flere mennesker, og bryr seg ikke om hennes egen datter blir voldtatt. Og du har The Female på The Boys..

 

At det ikke er med kvinner på Mindhunter akkurat nå gir mening, da det ikke akkurat var så mange av de kjente kvinnelige seriemorderne som var tatt i den perioden serien er satt til akkurat nå. 

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så litt Mindhunter på tableten igår.

 

Lavmælt og interessant, siden det vel er basert på virkelige hendelser.

ER den basert på virkelige hendelser?

 

Grunnen til at spør er at Cohen brødrene satt det på Fargo The Movie en gang i tida, og samme dukker opp på 3 sesonger av TV-serien.

 

Og ingenting av filmen eller seriene er basert på virkelige hendelser, det bare så kult ut markedsføringsmessig...

Lenke til kommentar

Fargo, både filmen og serien har samlet forskjellige ting fra virkeligheten sammen til en historie, med småting oppå det som UFO og personen som mulig var Gud (en referanse til The Big Lebowski). Så du kan ikke si at serien ikke er løst basert på virkelige hendelser uansett.

Jeg finner det litt morsomt at folk blir seriøst sure og frustrert av den lille "spøken" der, slik jeg har sett noen bli. Det er krenkringen sin det.   

Endret av Maury
Lenke til kommentar

ER den basert på virkelige hendelser?

 

Grunnen til at spør er at Cohen brødrene satt det på Fargo The Movie en gang i tida, og samme dukker opp på 3 sesonger av TV-serien.

 

Og ingenting av filmen eller seriene er basert på virkelige hendelser, det bare så kult ut markedsføringsmessig...

OK, slik jeg forstår det er hovedplottet riktig: Noen i FBI får en ide og begynner å sette sammen forskning om seriemordere. Og jeg tror de til og med skapte begrepet seriemordere.

Der serien begynner å skille seg er ved at karakterene i serien er delvis fiksjonelle, men basert på de virkelige personene, men med (særlig i sesong 2) "interessante" bakgrunner og subplots.

Der serien tar en hard right og hopper rett ut i fiksjon er der disse karakterene plutselig er nøyaktig der ting skjer i historiske etterforskninger - i virkeligheten var de nok mer ressurspersoner som ble kontaktet og hjalp til, ikke løp rundt og arresterte seriemordere selv.

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ER den basert på virkelige hendelser?

Grunnen til at spør er at Cohen brødrene satt det på Fargo The Movie en gang i tida, og samme dukker opp på 3 sesonger av TV-serien.

Og ingenting av filmen eller seriene er basert på virkelige hendelser, det bare så kult ut markedsføringsmessig...

Løst basert, basert who cares. Alt er mer eller mindre det av historie film.

 

Fargo var jo bare en oppdikting, skjønte det med en gang, skjønte det også på Blair witch heksa... :)

 

Ed Kemper og fyrene de trener på er virkelige seriemordere.

Og de var de første som FBI søkte info fra. Før dette var det helt utenkelig å konsultere eller forske på psykoer.

 

Når du tenker på det så minner det litt om Hannibal og nattsvermeren..

Men det er selvfølgelig fiksjon, men inspirert av hvordan FBI eksperter intervjuer psykoer i fengsel....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Fargo, både filmen og serien har samlet forskjellige ting fra virkeligheten sammen til en historie, med småting oppå det som UFO og personen som mulig var Gud (en referanse til The Big Lebowski). Så du kan ikke si at serien ikke er løst basert på virkelige hendelser uansett.

 

Jeg finner det litt morsomt at folk blir seriøst sure og frustrert av den lille "spøken" der, slik jeg har sett noen bli. Det er krenkringen sin det.   

Hvem ble seriøst sure og frustrert her?

 

Er du trangsynt som leser mellom linjene og legger til litt vas?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...