Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg likte sesong 2 ganske bra av the Wire, jeg.

 

Gjorde eg også. Etter eit nytt gjennomsyn i år vil eg nok seia at fyrste sesong er den beste. 5 er svakast. At den meget gode sesong 3 hamnar på nest siste plass hjå meg fortel vel heller meir om kor fantastisk denne serien er.

 

Stranger Things er fortsatt en av de bedre seriene der ute, men den har tapt seg noe siden den første sesongen. Jeg tror det har mest å gjøre med at man ikke har så mange nye ideer men spiller på de samme strengene som gjorde den første sesongen bra. Det er en del plot-elementer som går igjen og historien er bygget opp på en ganske lik måte fra sesong til sesong. Litt som med andre rusmidler så blir effekten noe redusert fra gang til gang.

 

Jeg tenker allikevel at formelen som første sesong etablerte var så god at den fint tålte å bli brukt i to sesonger til. En fjerde sesong dog? Da tror jeg de må tenke nytt.

 

Stranger Things er vel av dei mest oppskrytte seriane nokonsinne. Såg fyrste sesong, relativt middelmådige greier, og gav opp etter 2-3 episodar av sesong 2.

Lenke til kommentar

Det kan nesten virke som de pumper ut mest mulig egenprodusert for å ha nettop det å vise til uten at det nødvendigvis har så høy kvalitet.

 

Dette er litt sant spesielt om man ser hva som kommer fra ulike land. Terskelen har vært lavere i noen tilfeller fordi Netflix ønsker å etablere erfaring i og relasjoner til linjeproduksjonsselskaper rundt om kring i nye markeder.

Lenke til kommentar

Plumpet uti med Amazon Prime-medlemskap. Det begynner å bli nok interessante serier og filmer der til at det er verdt å bli medlem, i det minste for en periode. Man in the High Castle har jeg allerede sett via nedlasting, men har begynt på The Boys og planlegger å se American Gods.

 

Stranger Things er vel av dei mest oppskrytte seriane nokonsinne. Såg fyrste sesong, relativt middelmådige greier, og gav opp etter 2-3 episodar av sesong 2.

 

Vel, hva kan man si? Mange er uenig med deg der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er i alle fall utrolig irriterende at serier blir kansellert uten noen form for avslutning.

 

Kanaler og streamingtilbydere bør bli flinkere til å gi beskjed i forveien slik at serieskapere får muligheten til å avslutte seriene sine

Er vel litt vanskelig å vite hva "ratings" er på forhånd.

Så vidt jeg vet så er vel hele sesongen ferdig innspilt når første episode sendes?

Endret av MKej
Lenke til kommentar

Det er i alle fall utrolig irriterende at serier blir kansellert uten noen form for avslutning.

 

Kanaler og streamingtilbydere bør bli flinkere til å gi beskjed i forveien slik at serieskapere får muligheten til å avslutte seriene sine

 

Akkurat dette er eg heilt samd i. Hugsar godt det var irriterande at det same skjedde med Carnivale og Deadwood i si tid, men no fekk altså sistnemnde ein avsluttande film 13 år etterpå.

Lenke til kommentar

Stranger Things er vel av dei mest oppskrytte seriane nokonsinne. Såg fyrste sesong, relativt middelmådige greier, og gav opp etter 2-3 episodar av sesong 2.

 

Med mindre du har en vrangforestilling av hvor bra folk tror serien er så vil jeg ikke påstå at det er oppskrytt. Det er en veldig bra serie. Så klart er serien ikke for alle, og det er helt greit, men å kalle den for oppskrytt synes jeg er litt rart ordvalg. Det vil si at den generelle holdningen rundt Stranger Things er oppblåst i forhold til kvaliteten på serien. Det vil jeg ikke si den er. Hvis man er i målgruppen så er serien veldig bra laget. En liten dupp i sesong 2, men sesong 1 holder et veldig høyt nivå og sesong 3 rett bak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med mindre du har en vrangforestilling av hvor bra folk tror serien er så vil jeg ikke påstå at det er oppskrytt. Det er en veldig bra serie. Så klart er serien ikke for alle, og det er helt greit, men å kalle den for oppskrytt synes jeg er litt rart ordvalg. Det vil si at den generelle holdningen rundt Stranger Things er oppblåst i forhold til kvaliteten på serien. Det vil jeg ikke si den er. Hvis man er i målgruppen så er serien veldig bra laget. En liten dupp i sesong 2, men sesong 1 holder et veldig høyt nivå og sesong 3 rett bak.

 

Litt merkjeleg, dette. Du og mange andre meiner den er veldig bra. Eg meiner den i beste fall er middelmådig. Det er då ikkje noko spesielt at eg samstundes meiner den er oppskrytt. At du, som meiner den er veldig bra, ikkje meiner den er oppskrytt, seier seg sjølv. Det er då openbart slik at den generelle haldninga, med tanke på populariteten, skulle tilseia at dette er ein veldig bra serie, noko det altså ikkje (i følgje meg) er, ergo oppskrytt i mine auge. Det hev ingenting med målgruppa å gjera. Dårleg manus, forutsigbar handling, middelmådig skodespel. Samanlikna med skikkelege seriar utan liknande dårleg manus og forutsigbarhet, som til dømes Fargo for å nemna ein, så er kvalitetsskilnaden så enorm at det for meg er merkjeleg at så mange tykkjer dette var noko å bruka tid på. Men at du er usamd er då heilt greit for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...